Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 16.8.2019

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 16.8.2019

Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa http://hsy01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting_frames

Hallitus päättää osaltaan hallintosäännön muuttamisesta ja sen esittämisestä edelleen yhtymäkokoukselle. Hallitus päättää myös Immolantien ja Santerlantien vesihuollon saneerauksen hankesuunnitelman hyväksymisestä ja Itämerihaasteen HSY:n toimenpideohjelman 2019 -2021 hyväksymisestä.

Hallitus päättää seuraavista hankinnoista:
- sekajätteiden keräys- ja kuljetustöiden urakoitsijoiden valinta Länsi-Helsinkiin ja Vantaalle
- metallitöiden huolto- ja kunnossapitotehtävät sekä alueellisen jätteiden keräysverkoston pisteiden puhtaanapito vuosina 2020-2022
- Peltoniemen paineenkorotusaseman rakennusurakoitsijan valinta.

Hallitus saa tiedoksi organisaatiouudistuksen toteuttamisen tilannekatsauksen,
Blominmäen jätevedenpuhdistamohankkeen tilannekatsauksen kesäkuulta, jätehuollon asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset sekä yhdyskuntajätteen kierrätysasteen.

HSY tiedottaa kokouksen jälkeen Itämerihaasteen toimenpideohjelmasta ja yhdyskuntajätteen kierrätysasteesta.

Kokouksen pöytäkirja on nähtävissä em. osoitteessa perjantaina 16.8.2019.

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä
viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala
www.hsy.fi

Typpikuorma ja ravinteiden hyödyntäminen puhuttavat jätevedenpuhdistuksessa28.5.2020 07:58:00 EESTTiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY:n strategisena tavoitteena on jätteiden ja ravinteiden kierrätys- ja hyötykäyttöasteen nostaminen. Tavoitteen saavuttamiseksi tehdään kehittämistyötä erilaisissa hankkeissa niin sisäisesti kuin yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa. Ravinteiden talteenotossa ja nykyistä tehokkaammassa kierrätyksessä on potentiaalia. Jätevesilietteen sisältämä orgaaninen aines, ja mm. lietteeseen sitoutunut fosfori ja osa typestä siirtyy tällä hetkellä erilaisiin multatuotteisiin, joiden kautta ravinteet saadaan hyötykäyttöön ja takaisin kiertoon. Tulevaisuus voi kuitenkin olla ravinteiden erillisessä talteenotossa.

HSY:n hallituksen päätökset 15.5.202015.5.2020 12:15:49 EESTTiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallitus päätti hyväksyä vesihuollon ja jätehuollon investointiohjelmat vuosille 2021 - 2030, ohjelmat lähetetään edelleen lausunnoille jäsenkuntiin. Hallitus hyväksyi seuraavat hankesuunnitelmat: - vesihuollon hankekokonaisuuden Kivistö-Koillis-Espoo hankesuunnitelman kaksi osaa, jotka koskevat runkoviemärin rakentamista Vehkalan ja Askiston välillä - Puistolan jätevedenpumppaamon siirron hankesuunnitelma. Hallitus hyväksyi seuraavat hankinnat: - vesijohto-, hulevesi- ja viemäriverkostojen rakentamisessa ja kunnossapidossa tarvittavat valurautaiset vesijohtoputket ja putkiyhteet vuosille 2020 - 2022 tilataan Saint-Gobain Finland (PAM) Oy:ltä ja Ulefos Oy:ltä - vesijohto-, hulevesi- ja viemäriverkostojen rakentamisessa ja kunnossapidossa tarvittavat muoviputket ja muoviputkien yhteet vuosille 2020 - 2022 tilataan Onninen Oy:ltä - vesi- ja viemäriverkon asennus- ja huoltotöihin liittyvät kartoitus- ja mittauspalvelut vuosille 2020 - 2022