Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 18.6.2021

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 18.6.2021

Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa

Hallitus päättää muun muassa lausunnon pyytämisestä Helsingin, Espoon, Vantaan ja Kauniaisten kaupungeilta HSY:n alustavaan toiminta- ja taloussuunnitelmaan vuosille 2022 - 2024. Hallitus päättää myös talousarviolainan ottamisesta, HSY:n alueen vesihuollon kehittämissuunnitelman hyväksymisestä vuosille 2021 - 2030 ja urakoitsijoiden valinnasta seka- ja biojätteiden sekä kartonkipakkausten keräykseen ja kuljetukseen Itä-Helsingissä.

Hallitus päättää seuraavista hankesuunnitelmista:
- Esplanadin ja Etelärannan alueen vesihuoltoverkostojen saneeraus
- Tattariharjuntien, Nallenrinteen ja Lentoasemakorttelien vesihuolto
- Aleksis Kiven kadun ja Teollisuuskadun viemäritunneli
- Perkkaan paineviemärin kahdennus ja vesihuollon saneeraukset Majurinkadulla, Everstinkadulla ja Säterinkadulla
- Runkolinja Meijeritie - Pajamäentie sekä Suurpellon paineenkorotusasema
- Uutta linjaa Lasilaaksoon -vedenjakelun kehittäminen.

HSY tiedottaa kokouksen jälkeen Esplanadin ja Etelärannan alueen vesihuoltoverkostojen saneerauksesta.

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä
viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala
www.hsy.fi

Haku HSY:n toimitusjohtajan virkaan päättyi23.6.2021 11:10:50 EEST | Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalveluiden toimitusjohtajan virkaan on hakenut 36 henkilöä. Hakijat: Fred Tommi Hahtala Riitta-Liisa Herlevi Kari Hietala Kimmo Karjalainen Irma Kokkonen Kasper Kouvo Petri Kuokkanen Joni Kuusisto Kari Lievonen Kirsi-Marja Loppi-Hakamäki Tuija Martiskainen Timo Peltomaa Jouni Pääkkönen Satu Tanska Harri Tikkanen Niko Vahala Riku 19 hakijaa oli esittänyt toiveen, ettei nimeä julkisteta. Toimitusjohtajan valitsee HSY:n hallitus kokouksessaan 27.8.2021. Nykyinen toimitusjohtaja Raimo Inkinen eroaa tehtävästään 1.10.2021 alkaen. Lisätiedot: vs. toimitusjohtaja Pekka Hänninen, puh. 0400 877 935, pekka.hanninen@hsy.fi.

HSY uudistaa Esplanadin alueen vesihuollon 35,2 miljoonalla eurolla18.6.2021 10:27:27 EEST | Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY saneeraa Esplanadin ja Etelärannan alueen runkovesijohdot ja -viemärit sekä rakentaa alueelle hulevesiviemäriverkoston. Tavoitteena on varmentaa vedenjakelua sekä saada rankkasateiden aiheuttamat jäteveden ylivuodot hallintaan mm. luomalla mahdollisuudet sekaviemäröinnin eriyttämiseen. Rakennustyöt sovitetaan yhteen Helsingin kaupungin sekä muiden kuntateknisiä palveluja tuottavien tahojen saneeraustarpeiden kanssa työmaan haittojen minimoimiseksi.

HSY:n hallituksen päätökset 18.6.202118.6.2021 10:25:58 EEST | Tiedote

Hallitus päätti muun muassa pyytää lausunnon Helsingin, Espoon, Vantaan ja Kauniaisten kaupungeilta HSY:n alustavaan toiminta- ja taloussuunnitelmaan vuosille 2022 - 2024. Hallitus päätti myös ottaa talousarviolainan ja hyväksyä HSY:n alueen vesihuollon kehittämissuunnitelman vuosille 2021 - 2030. Hallitus päätti tilata jätteiden keräys ja kuljetuspalveluita vuosille 2022 - 28 seuraavasti: - sekajätteen keräys- ja kuljetuspalvelut takakuormaustyönä Helsingin kantakaupungissa kahdelle urakka-alueelle L&T Ympäristöpalvelut Oy:ltä sekä Itä-Helsingissä neljälle urakka-alueelle L&T Ympäristöpalvelut Oy:ltä, yhdelle Urbaser Oy:ltä ja yhdelle Remeo Oy:ltä - biojätteen keräys- ja kuljetuspalvelut takakuormaustyönä Itä-Helsingissä kahdelle urakka-alueelle L&T Ympäristöpalvelut Oy:ltä ja yhdelle Auriga Oy:ltä - kartongin keräys- ja kuljetuspalvelut takakuormaustyönä Itä-Helsingissä kolmelle urakka-alueelle Remeo Oy:ltä - kartongin keräys- ja kuljetuspalvelut nosturiautotyönä Itä-Helsingin urakka