Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 23.4.2021

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 23.4.2021

Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa

Hallitus päättää muun muassa Blominmäen itäisen valuma-alueen viemäröinnin hankesuunnitelman ja Kivikon Sortti-aseman uudistamisen hankesuunnitelman hyväksymisestä. Hallitus päättää myös Digitalisaatio-ohjelman hyväksymisestä ja CEB-pankin kanssa tehtävän rahoitussopimuksen hyväksymisestä.

Hallitus päättää seuraavista hankinnoista:
- jätehuollon kuljetuspalveluiden IT-järjestelmän toimittajan valinta
- Ämmässuon eteläisen hyötykäyttökentän esirakentamistöiden urakoitsijan valinta
- vesijohtoverkostojen rakentamisessa ja kunnossapidossa tarvittavien aluemittakaivojen hankinta
- Metsäpirtin kompostointikentän työkonepalvelujen hankinta.

Hallitus saa tiedoksi Blominmäen jätevedenpuhdistamohankkeen tilannekatsauksen maaliskuulta.

HSY tiedottaa kokouksen jälkeen Blominmäen itäisen valuma-alueen viemäröinnin hankesuunnitelmasta ja Kivikon Sortti-aseman uudistamisen hankesuunnitelmasta.

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä
viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala
www.hsy.f

Pääkaupunkiseudun juna- ja metroasemille on lyhyt matka pyörällä – Yhteiskampanja kannustaa liityntäpyöräilyyn12.5.2021 08:59:53 EEST | Tiedote

Pääkaupunkiseudulla on lähes 70 juna- ja metroasemaa, joiden saavutettavuus pyörällä on erittäin hyvä. Fiksu Assa -yhteishankkeen ”Pyöräillen pysyt raiteilla” -kampanjassa muistutetaankin, että liityntäpyöräily on nopeaa, helppoa ja ilmastoystävällistä. Kampanja näkyy Oulunkylän, Leppävaaran ja Riihimäen asemien ympäristössä toukokuussa.

Uusi tutkimus selvittää joustavien asuntojen haluttavuutta – Pääkaupunkiseudun asukkaita etsitään tutkimukseen mukaan10.5.2021 08:15:00 EEST | Tiedote

Tampereen yliopisto, Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY ja Vantaan kaupunki toteuttavat tutkimuksen, jossa selvitetään, miten tavanomaista helpommin muunneltavissa olevat asunnot pystyvät vastaamaan asukkaiden tarpeisiin heidän elämäntilanteensa muuttuessa. Tällä hetkellä tämäntyyppiset joustavat asunnot eivät ole kovin yleisiä Suomessa.

HSY haluaa kiinteistöjen omistajat mukaan vesihuollon aluesaneeraukseen26.4.2021 06:00:00 EEST | Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY aloittaa toukokuun alussa vesihuoltoverkoston saneerauksen Pitäjänmäen, Marttilan ja Reimarlan alueilla. Hankkeessa testataan uutta aluesaneerauksen toimintamallia, jossa myös kiinteistönomistajille tarjotaan mahdollisuus kunnostaa omat tonttijohtonsa HSY:n urakan yhteydessä. Mukaan lähteville kiinteistönomistajille on tarjolla erityinen taloudellinen etu.