Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 25.5.2018

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 25.5.2018.

Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa

Hallitus päättää muun muassa Fortumin ja HSY:n välisen Fortumin energiantuotantohanketta koskevan sopimuksen hyväksymisestä ja vesihuollon maksurakenteen uudistuksen valmisteluohjeen hyväksymisestä.

Hallitus päättää seuraavista hankinnoista:
- Pasilan ja Ilmalan alueen tunnelisaneerausurakka
- Helsingin keskustan biojätteen sekä lasi-, metalli- ja muovipakkausten keräys
- bio- ja puutarhajätekompostin sekä jätevesilietekompostin seulontatyöt.

Lisäksi hallitus saa tiedoksi osavuosikatsauksen tammi - huhtikuulta 2018, pääkaupunkiseudun kasvihuonekaasupäästöt vuodelta 2017 ja HSY:n oman energiankulutuksen vuodelta 2017.

HSY tiedottaa kokouksen jälkeen Fortumin ja HSY:n välisestä esisopimuksesta, vesihuollon maksurakenteen uudistuksesta ja pääkaupunkiseudun kasvihuonekaasupäästöistä vuodelta 2017.

Kokouksen pöytäkirja on nähtävissä em. osoitteessa perjantaina 25.5.2018.

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä
viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala
www.hsy.fi

Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 24.5.201922.5.2019 07:34:48 EESTTiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 24.5.2019 Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa http://hsy01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting_frames Hallitus päättää muun muassa Raide-Jokerin vesihuoltojärjestelyiden hankesuunnitelman esittämisestä yhtymäkokoukselle sekä Fortumin ja HSY:n sopimuskokonaisuuden uudistamisesta. Sopimuskokonaisuus sisältää meripurkutunnelin ja puhdistetun jäteveden lämpöenergian hyödyntämisen järjestelyt. Hallitus päättää seuraavista hankinnoista: - Pitkäkosken vedenpuhdistuslaitoksen allashallin saneerauksen rakennusurakka - betoniputket ja betoniset kaivonkannet ajalle 6/2019–5/2021 - Haaganpuron hulevesiviemärin saneerausurakoitsija - jätevesiviemäröinnin tarvikkeet viemäritunneliin Lauttasaareen. Hallitus saa tiedoksi osavuoksikatsauksen tammi-huhtikuulta 2019, pääkaupunkiseudun kasvihuonekaasupäästöt vuodelta 2018 ja ilmastonmuutokseen sopeutumisen strategian seurannan vuodelta 2018. HSY ti

Pientaloasukkaat testaavat lajittelua monilokeroastioihin sekä vaarallisen jätteen keräystä suoraan kotoa – HSY kehittää palvelujaan uusilla kokeiluilla8.5.2019 10:32:15 EESTTiedote

Reilu tuhat pienkiinteistöä kokeilee lajittelua nelilokeroiseen jäteastiaan ja 180 omakotitaloa testaa vaarallisen jätteen keräystä suoraan kiinteistöltä seuraavan puolentoista vuoden ajan. Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY tavoittelee 60 prosentin kierrätysastetta vuoteen 2025 mennessä ja kehittää uusia palveluja yltääkseen tavoitteeseen. Kummatkin kokeilut alkavat tällä viikolla.

Kaupungit haluavat arjen palvelut helposti ja ilmastofiksusti asukkaiden matkan varrelle – tapahtuma pääkaupunkiseudulla, Riihimäellä ja Hämeenlinnassa 13.–18.5.20197.5.2019 12:21:49 EESTTiedote

Asemanseudut ovat suurten ihmisvirtojen, asumisen ja liikkumisen keskittymiä, joilla on potentiaalia erilaisille palveluratkaisuille. Fiksu Assa -hankkeessa on tavoitteena parantaa juna- ja metroasemien palveluntarjontaa ja sitä kautta sujuvoittaa kaupunkilaisten arkea ja kannustaa vähähiiliseen liikkumiseen. HSY ja kaupungit järjestävät 13.–18.5.2019 Malmin, Myyrmäen, Riihimäen ja Hämeenlinnan juna-asemilla sekä Aalto-yliopiston metroasemalla Fiksu Assa -tapahtuman, jossa esitellään uusia, ilmastofiksuja arjen palveluja.