Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 27.8.2021

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 27.8.2021

Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa

Hallitus päättää muun muassa toimitusjohtajan viran täyttämisestä sekä seuraavista hankinnoista:
- jätepitoisen maan seulonnan ja kuonan seostuksen, jätteen käsittelyn ja aluehuollon sekä polttoon kelpaamattoman jätteen käsittelyn tilaaminen Ämmässuon ekoteollisuuskeskuksen alueelle
- seka- ja biojätteen keräyksen ja kuljetuksen sekä kartonkipakkausten keräyksen ja kuljetuksen urakoitsijoiden valinta Pohjois-Helsinkiin ja Helsingin kantakaupunkiin
- Sortti-asemien siirtolavakuljetukset
- turpeen hankinnan keskeyttäminen.

Hallitus saa tiedoksi Blominmäen jätevedenpuhdistamohankkeen tilannekatsauksen kesäkuulta ja jätehuollon asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset vuodelta 2021.

HSY tiedottaa kokouksen jälkeen toimitusjohtajan viran täyttämisestä.

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä
viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala
www.hsy.fi

HSY:n hallituksen päätökset 24.9.202124.9.2021 11:31:45 EEST | Tiedote

Hallitus päätti seuraavista hankesuunnitelmista: Orapihlajantien ja Paatsamatien alueen vesihuollon hankesuunnitelma Tikkurilan vedenjakelun turvaaminen ja alueen vesihuollon kehittämisen hankesuunnitelma Korppaanmäentien ja Vanhan Ruskeasuon alueen vesihuollon hankesuunnitelma. Hallitus päätti lisäksi vesihuollon toimialajohtajan viran auki julkistamisesta. Lisäksi hallitus sai tiedoksi HSY:n osavuosikatsauksen 1.1.–31.8.2021, Helsingin seudun uuden maankäytön, asumisen ja liikenteen MAL-sopimuksen 2020–2031 ensimmäisen sopimusvuoden seurantaraportin sekä arvioinnin Pääkaupunkiseudun ilmastonmuutokseen sopeutumisen strategian toteutumisesta. Kokouksessa käsitellyt muut asiat päätettiin ehdotusten mukaisesti. Kokouksen esityslista/pöytäkirja, jossa on lisää edellisistä sekä muut käsitellyt asiat: https://hsy10.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting_frames

Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 24.9.202121.9.2021 15:57:57 EEST | Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 24.9.2021. Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa https://hsy10.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting_frames Hallitus päättää muun muassa vesihuollon toimialajohtajan viran auki julkistamisesta sekä seuraavista hankesuunnitelmista: Orapihlajantien ja Paatsamatien alueen vesihuollon hankesuunnitelma Tikkurilan vedenjakelun turvaaminen ja alueen vesihuollon kehittämisen hankesuunnitelma Korppaanmäentien ja Vanhan Ruskeasuon alueen vesihuollon hankesuunnitelma. Lisäksi hallitus saa tiedoksi: HSY:n osavuosikatsauksen 1.1.–31.8.2021 Helsingin seudun uuden maankäytön, asumisen ja liikenteen MAL-sopimuksen 2020–2031 ensimmäisen sopimusvuoden seurantaraportin.

HSY:n hallitus on valittu14.9.2021 12:48:47 EEST | Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän yhtymäkokous päätti 14.9.2021 kokouksessaan asettaa hallituksen ja tarkastuslautakunnan nelivuotiskaudeksi 2021 - 2025. Toimielinten kokoonpano määräytyy HSY:n perussopimuksen mukaisesti jäsenkuntien asukaslukujen ja kunnallisvaalien tuloksen perusteella. Kokoonpanossa on otettu huomioon myös sukupuolten välinen tasa-arvo. Hallitus vastaa kuntalain mukaisesti HSY:n hallinnosta ja taloudenhoidosta sekä yhtymäkokouksen päätösten valmistelusta, täytäntöönpanosta ja laillisuuden valvonnasta. Hallitus valvoo HSY:n etua, edustaa kuntayhtymää ja käyttää sen puhevaltaa. Se myös edustaa HSY:tä työnantajana ja vastaa henkilöstöpolitiikasta. Lisäksi hallitus vastaa HSY-konsernin omistajaohjauksesta. Hallitus koostuu 14 varsinaisesta jäsenestä, joista jokaisella on henkilökohtainen varajäsen. Jäsenistä seitsemän on Helsingistä, kolme Espoosta, kolme Vantaalta ja yksi Kauniaisista. Hallituksen puheenjohtajaksi helsinkiläinen Mia Nygård-Peltola (Kok.)

HSY:n uusi toimitusjohtaja on tekniikan lisensiaatti Tommi Fred27.8.2021 16:50:14 EEST | Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalveluiden hallitus valitsi kokouksessaan 27.8. tekniikan lisensiaatti Tommi Fredin, 52 vuotta, HSY:n toimitusjohtajaksi. Fred toimii HSY:n vesihuollon toimialan toimialajohtajana. Hän on työskennellyt HSY:ssä sen perustamisesta v. 2010 lähtien, ensin osastonjohtajana ja vuodesta 2017 lähtien toimialajohtajana. Tätä ennen hän työskenteli Helsingin Vedessä. - Toimitusjohtajan tehtävää haki kovatasoinen joukko, joilta löytyi monipuolista osaamista ja kokemusta johtajan tehtävistä, kertoo HSY:n hallituksen puheenjohtaja Mia Nygård-Peltola. HSY on samoin kuin useat muutkin kuntaorganisaatiot mielenkiintoisten haasteiden edessä muun muassa ympäristö- ja talouskysymysten osalta. Haimme vahvan kokemuksen lisäksi innostavaa johtamisen ammattilaista ja Tommi Fredillä on tästä vahvat näytöt, Nygård-Peltola jatkaa. HSY:n toimitusjohtajan virkaan haki 36 henkilöä. Nykyinen toimitusjohtaja Raimo Inkinen eroaa tehtävästään 1.10.2021 alkaen. Lisätiedot: vs. toimitusjohtaja