Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 28.5.2021

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 28.5.2021.

Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa

Hallitus päättää muun muassa toimitusjohtajan viran julkistamisesta julkisesti haettavaksi ja Kestävän kaupunkielämän ohjelman hyväksymisestä. Hallitus päättää myös seuraavien hankesuunnitelmien hyväksymisestä: Kalastamasta Pasilaan -raitiotiehankkeen vesihuoltoon liittyvien valmistelevien töiden hankesuunnitelma ja Kruunusillat -raitiotiehankkeen vesihuoltoon liittyvien valmistelevien töiden hankesuunnitelma.

HSY:n hallitus päättää seuraavista hankinnoista:
- investointeihin ja kunnossapitoon liittyvät konsulttipalvelut
- Metsäpirtin lietekompostin seostaminen ja seulonta
- urakoitsijan valinta viemäreiden ja vesijohtojen saneeraukseen auki kaivamalla Espoossa Kuitinmäentie-Isoistentie välisellä alueella, Olarin kaupunginosassa
- HSY:n tarvitsemat palopostit.

Hallitus saa tiedoksi ilmanlaadun pääkaupunkiseudulla vuodelta 2020 ja pääkaupunkiseudun kasvihuonekaasupäästöt vuodelta 2020.

HSY tiedottaa kokouksen jälkeen pääkaupunkiseudun kasvihuonekaasupäästöistä vuodelta 2020.

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä
viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala
www.hsy.fi

Kulutuksen kasvihuonekaasupäästöjä arvioidaan pääkaupunkiseudulla2.6.2021 09:22:39 EEST | Tiedote

Kulutusperäiset ilmastopäästöt muodostavat noin puolet suomalaisten kokonaishiilijalanjäljestä, mutta tietoa niistä on tuotettu toistaiseksi vähän. Kulutusperäisiä päästöjä syntyy esimerkiksi ruoantuotannosta ja matkailusta. HSY:n valmistelemassa Kestävän kaupunkielämän ohjelmassa on yhtenä toimenpiteenä arvioida ensimmäistä kertaa näitä kuluttamisen välillisiä päästöjä.