Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta ja yhtymäkokouksesta 13.11.2020

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous sekä yhtymäkokous pidetään perjantaina 13.11.2020

Kokouksen esityslistat ovat nähtävissä osoitteessa https://hsy10.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting_frames.

Hallitus päättää muun muassa Långmossenin hankesuunnitelman hyväksymisestä, talousarviolainan ottamisesta ja tukipalvelujen tulosaluejohtajan viran täyttämisestä. Lisäksi hallitus päättää aiesopimuksen hyväksymisestä koskien Suvisaariston vesiosuuskunnan liittymistä osaksi HSY:n vesihuoltoa sekä Kruunusillat -raitiotiehankkeen tilaajan ja YKT-osapuolten yhteistyösopimuksen hyväksymisestä.

Hallitus päättää seuraavista hankinnoista:
- putkistojen kuntotutkimus- ja paineimuautopalvelut
- Kivikon jätepalvelukeskuksen, Konalan, Ruskeasannan ja Jorvaksen Sortti-asemien sekä Koivukylän Sortti-pienjäteaseman piha-alueiden kone- ja kunnossapitotyöt.

HSY tiedottaa kokouksen jälkeen Suvisaariston vesiosuuskunnan liittymisestä osaksi HSY:n vesihuoltoa ja tulosaluejohtajan viran täyttämisestä. HSY tiedottaa myös yhtymäkokouksen päätöksistä koskien HSY:n toiminta- ja taloussuunnitelmaa sekä investointiohjelmia.

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä
viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala
www.hsy.fi

Kierrätys lähtee käsistä -ideakilpailu etsii uusia kierrätysratkaisuja koteihin26.11.2020 10:03:10 EETTiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut lanseeraa uuden, kaikille avoimen ideakilpailun Kierrätys lähtee käsistä. Tavoitteena ideakilpailussa on löytää uuden ajan urbaaneja ja kompakteja kierrätysratkaisuja koteihin helpottamaan lajittelua arjessa. Kilpailuaika on 26.11.-31.12.2020. Voittajaideat palkitaan rahapalkinnoin tai uusilla kierrätysinnovaatioilla. Voittajaratkaisuja testataan kodeissa ja kehitetään yhdessä yhteistyöyritysten kanssa. Kilpailun tuomaristossa nähdään edustajat Kekkilä Garden Oy:stä, Laatikkokauppa Oy:stä, Metropolia Ammattikorkeakoulusta, Niimaar Oy:stä ja Orthex Groupilta. Ideakilpailu on osa EU-rahoitteista 6Aika-hanketta CircularHoodFood.

Kiertotalous ja huoltovarmuus HSY:n toiminnan kehittämisen pääkohteina13.11.2020 10:32:37 EETTiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän yhtymäkokous hyväksyi kokouksessaan 13.11.2020 muun muassa HSY:n toiminta- ja taloussuunnitelman vuosille 2021 - 2023 sekä vesi- ja jätehuollon investointiohjelmat vuosille 2021 - 2030. Suunnitelman tavoitteiden pohjana ovat strategiset päämäärät ympäristövastuun ja resurssitehokkuuden edelläkävijä, korkea toimintavarmuus, sujuvat palvelut ja vakaa talous. Toimintaa ohjaa vahvasti myös HSY:n vastuullisuussitoumukset.

KTM Jouni Peltomaa HSY:n tulosaluejohtajaksi13.11.2020 10:31:34 EETTiedote

Kauppatieteiden maisteri Jouni Peltomaa on valittu vakituiseen virkaan Helsingin seudun ympäristöpalvelujen tukipalvelujen tulosaluejohtajaksi 1.1.2021 alkaen. Tukipalvelut tuottaa sisäisiä palveluja koko HSY:n organisaatiolle ja vastaa HSY:n hankintatoimesta, vesihuollon varastoista, tietohallinnosta ja digitalisaatiosta sekä kiinteistö- ja ajoneuvopalveluista. Jouni Peltomaalla on usean vuoden kokemus tukipalvelujen johtamisesta ja kehittämisestä kuntayhtymässä. Hän on toiminut johtajatehtävissä Päijät-Hämeen hyvinvointikuntayhtymässä vuodesta 2014 lähtien ja tätä ennen Mehiläinen Oy:ssä. Virkaa halki yhteensä 43 hakijaa. Lisätietoja toimitusjohtaja Raimo Inkinen, puh. 045 635 7741

HSY:n hallituksen ja yhtymäkokouksen päätökset 13.11.202013.11.2020 10:29:30 EETTiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallitus päätti muun muassa hyväksyä Långmossenin hankesuunnitelman, talousarviolainan ottamisen ja valita tukipalvelujen tulosaluejohtajan virkaan Kauppatieteiden maisteri Jouni Peltomaan. Lisäksi hallitus päätti hyväksyä aiesopimuksen koskien Suvisaariston vesiosuuskunnan liittymistä osaksi HSY:n vesihuoltoa sekä Kruunusillat -raitiotiehankkeen tilaajan ja YKT-osapuolten yhteistyösopimuksen. Hallitus päätti seuraavista hankinnoista: - jätevesi-, sadevesi- ja sekaviemäriverkon painehuuhtelut sekä kaivantojen kuivanapidot tilataan Delete Finland Oy:ltä (kaksi osaa), Lassila & Tikanoja Oyj:ltä (kaksi osaa) ja Eerola-Yhtiöt Oy:ltä - putkistojen kuntotutkimuspalvelut tilataan Delete Finland Oy:ltä ja Eerola-Yhtiöt Oy:ltä sekä Lassila & Tikanoja Oyj:ltä - paineimuautopalvelut jätteenkäsittelykeskuksissa ja veden- sekä jätevedenpuhdistuslaitoksilla tilataan Delete Finland Oy:ltä - piha-alueiden kone- ja kunnossapitotyöt Kivikon jätepalvelukes