Ennätysmäärä yrityksiä Team Rynkebyn mukana tukemassa vakavasti sairaita lapsia – Suomen Team Rynkeby – God Morgon polkee heinäkuussa Pariisiin jo kahdeksatta kertaa

Eurooppalaiset Team Rynkeby –hyväntekeväisyysjoukkueet onnistuivat jälleen tekemään varainkeruuennätyksen vakavasti sairaiden lasten hyväksi. Kaikkiaan 1 541 yrityksen ja yhteisön logot painetaan Team Rynkeby -joukkueiden ajoasuihin merkiksi tuestaan vakavasti sairaille lapsille. Joukkueita on yhteensä 57, mukana ovat kaikki pohjoismaat sekä Saksa ja Sveitsi.

Yritys saa logon keltaisiin ajopaitoihin 2500 euron lahjoituksella, mutta monet yritykset ovat lahjoittaneet enemmän. Jopa 46 yritystä on ryhtynyt kuluvalla kaudella platinasponsoriksi 12 500 euron vähimmäissummalla.

”Onnellisena ja ylpeänä voin todeta, että olemme jälleen kerran pystyneet lisäämään sponsorien määrää, siitäkin huolimatta, että hyväntekeväisyystoimijoita -ja kohteita on paljon. Hienoa, että niin monet yritykset ja yhteisöt haluavat olla mukana projektissamme tukemassa vakavasti sairaita lapsia”, sanoo Team Rynkeby –säätiön toimitusjohtaja Carl Erik Dalboge.

Yritysten lahjoitukset menevät vakavasti sairaita lapsia auttaville organisaatioille kaikissa Team Rynkebyn toimintamaissa. Suomessa lahjoitussummasta 70 prosenttia ohjautuu Aamu Suomen Lasten Syöpäsäätiölle lasten syövän tutkimukseen ja hoitojen kehittämiseen. Sylva ry saa summasta 30 prosenttia syöpää sairastavien lasten, nuorten  ja heidän perheidensä psykososiaaliseen tukemisen.

Asusponsoreiden hankinta päättyi tammikuussa, mutta joukkueiden varainkeruu jatkuu elokuuhun asti yrityssponsorihankintana, yksityislahjoituksina sekä erilaisissa tapahtumissa, kuten toukokuussa järjestettävässä Koulujuoksussa. Viime vuonna kansainvälinen lahjoitussumma nousi 10,6 miljoonaan euroon. Suomessa joukkueet luovuttivat Aamu Säätiölle ja Sylvalle viime syksynä yhteensä 1,1 euroa.

Varainhankinnan jatkuessa pyöräilijät valmistautuvat 1200 kilometrin matkalle Pariisiin. Suomesta hyväntekeväisyyspyöräilyyn 3.7. – 11.7.2020 osallistuvat joukkueet Helsingistä, Espoosta, Vantaalta, Tampereelta, Turusta, Oulusta, Vaasasta ja Jyväskylä-Kuopion alueelta. Joukkueet saavat asunsa huhtikuun alkuun mennessä ja siitä lähtien keltapaitaisia pyöräilijöitä voi nähdä harjoittelemassa ryhmäajoa eri puolilla Suomea.

Hyväntekeväisyyspyöräily on saanut alkunsa Tanskassa, jossa Rynkeby Foodsin työntekijä päätti vuonna 2002 parantaa elintapojaan ja pyöräillä Pariisiin. Tapahtuma on vuosien kuluessa laajentunut kaikkiin pohjoismaihin, viime vuonna myös Saksaan ja tällä kaudella ensi kertaa Sveitsiin. Ensimmäinen suomalaisjoukkue osallistui pyöräilyyn kesällä 2013.

Vuosittain kasvaneet keräyssummat ovat ratkaisevan tärkeitä monille vakavasti sairaita lapsia auttaville järjestöille. Pyöräilijät maksavat kustannuksensa pääosin itse ja projektin hallinnollisista kuluista vastaavat Rynkeby Foods A/S, God Morgon ja hohes C yhteistyössä jokaisen yksittäisen maan rahaa vastaanottavien järjestöjen kanssa.

Lisätietoja:

Kirsi Pärssinen, kip@team-rynkeby.com, 050 351 4711

LUONTOKOKOUKSET SAARISTOSSA KOETAAN EDELLEEN TURVALLISIKSI3.9.2020 08:10:00 EESTTiedote

Yritystilaisuuksien varaustilanne saariston kokouskohteissa näyttää positiiviselta koronapandemiasta huolimatta, vaikkakin ryhmäkoot ovat pienentyneet. Fyysisen yhdessäolon ja tiimiytymisen merkitys on edelleen suuri, ja kun tarve yhteen kokoontumiselle tulee, koetaan turvalliseksi lähteä kokoustamaan ja virkistäytymään ulos luontoon, missä on tilaa. Esimerkiksi Naantalin saaristossa sijaitsevan Herrankukkaron lähes viiden hehtaarin alueella riittää luonnollisia turvavälejä ja yritystilaisuuksia on syksylle varattu lähes saman verran kuin viime vuonna.

Naantalin Vierassatama Oy:n yrittäjät vuoden 2020 Valtakunnan Viralliseksi Unikeoksi27.7.2020 07:00:00 EESTTiedote

Vuoden 2020 Valtakunnan Viralliseksi Unikeoksi ™ on valittu Naantalin Vierassatama Oy:n yrittäjät, Anna-Maija ja Miska Pekkola sekä Satu ja Petri Silvo perheineen. Yli kuusikymmenvuotisen ja arvostetun perinteen mukaisesti Naantalin Vierassataman valinta julkistettiin tällä kertaa - ei heittämällä, vaan kippaamalla yrittäjä Petri Silvo mereen Unikeonpäivänä maanantaina 27.7.2020 klo 7.00 Naantalin Muumimaailman edustalla. Tuoreen Unikeon kippaamisen mereen mahdollisti Markku Jussilan kaunis Stor Båt – puuvene.

YLI KAKSISATAA PYÖRÄILIJÄÄ POLKEE HEINÄ-ELOKUUSSA SUOMEN MAAKUNNISSA MILJOONAPOTTIA SYÖPÄSAIRAIDEN LASTEN HYVÄKSI29.6.2020 07:50:00 EESTTiedote

Hyväntekeväisyyspyöräily Team Rynkeby – God Morgonin joukkueet ajavat tänä vuonna ympäri Suomen maakuntia kerätäkseen varoja syöpäsairaiden lasten hyväksi. Perinteisesti joukkueet ovat ajaneet Suomesta Pariisiin, mutta tänä vuonna koronaviruksen aiheuttaman pandemian takia Suomen eri kaupunkien joukkueet polkevat omat “Tour de Finlandinsa”. Kaikki kahdeksan joukkuetta kiertävät itse suunnittelemansa reitin, jonka varrella tuetaan paikallisia matkailu- ja ravintolayrittäjiä. Pyöräilijöitä Suomessa on liki kolmesataa, joista suurin osa osallistuu myös kotimaan kierroksille.