Ennätysmäärä yrityksiä Team Rynkebyn mukana tukemassa vakavasti sairaita lapsia – Suomen Team Rynkeby – God Morgon polkee heinäkuussa Pariisiin jo kahdeksatta kertaa

Eurooppalaiset Team Rynkeby –hyväntekeväisyysjoukkueet onnistuivat jälleen tekemään varainkeruuennätyksen vakavasti sairaiden lasten hyväksi. Kaikkiaan 1 541 yrityksen ja yhteisön logot painetaan Team Rynkeby -joukkueiden ajoasuihin merkiksi tuestaan vakavasti sairaille lapsille. Joukkueita on yhteensä 57, mukana ovat kaikki pohjoismaat sekä Saksa ja Sveitsi.

Yritys saa logon keltaisiin ajopaitoihin 2500 euron lahjoituksella, mutta monet yritykset ovat lahjoittaneet enemmän. Jopa 46 yritystä on ryhtynyt kuluvalla kaudella platinasponsoriksi 12 500 euron vähimmäissummalla.

”Onnellisena ja ylpeänä voin todeta, että olemme jälleen kerran pystyneet lisäämään sponsorien määrää, siitäkin huolimatta, että hyväntekeväisyystoimijoita -ja kohteita on paljon. Hienoa, että niin monet yritykset ja yhteisöt haluavat olla mukana projektissamme tukemassa vakavasti sairaita lapsia”, sanoo Team Rynkeby –säätiön toimitusjohtaja Carl Erik Dalboge.

Yritysten lahjoitukset menevät vakavasti sairaita lapsia auttaville organisaatioille kaikissa Team Rynkebyn toimintamaissa. Suomessa lahjoitussummasta 70 prosenttia ohjautuu Aamu Suomen Lasten Syöpäsäätiölle lasten syövän tutkimukseen ja hoitojen kehittämiseen. Sylva ry saa summasta 30 prosenttia syöpää sairastavien lasten, nuorten  ja heidän perheidensä psykososiaaliseen tukemisen.

Asusponsoreiden hankinta päättyi tammikuussa, mutta joukkueiden varainkeruu jatkuu elokuuhun asti yrityssponsorihankintana, yksityislahjoituksina sekä erilaisissa tapahtumissa, kuten toukokuussa järjestettävässä Koulujuoksussa. Viime vuonna kansainvälinen lahjoitussumma nousi 10,6 miljoonaan euroon. Suomessa joukkueet luovuttivat Aamu Säätiölle ja Sylvalle viime syksynä yhteensä 1,1 euroa.

Varainhankinnan jatkuessa pyöräilijät valmistautuvat 1200 kilometrin matkalle Pariisiin. Suomesta hyväntekeväisyyspyöräilyyn 3.7. – 11.7.2020 osallistuvat joukkueet Helsingistä, Espoosta, Vantaalta, Tampereelta, Turusta, Oulusta, Vaasasta ja Jyväskylä-Kuopion alueelta. Joukkueet saavat asunsa huhtikuun alkuun mennessä ja siitä lähtien keltapaitaisia pyöräilijöitä voi nähdä harjoittelemassa ryhmäajoa eri puolilla Suomea.

Hyväntekeväisyyspyöräily on saanut alkunsa Tanskassa, jossa Rynkeby Foodsin työntekijä päätti vuonna 2002 parantaa elintapojaan ja pyöräillä Pariisiin. Tapahtuma on vuosien kuluessa laajentunut kaikkiin pohjoismaihin, viime vuonna myös Saksaan ja tällä kaudella ensi kertaa Sveitsiin. Ensimmäinen suomalaisjoukkue osallistui pyöräilyyn kesällä 2013.

Vuosittain kasvaneet keräyssummat ovat ratkaisevan tärkeitä monille vakavasti sairaita lapsia auttaville järjestöille. Pyöräilijät maksavat kustannuksensa pääosin itse ja projektin hallinnollisista kuluista vastaavat Rynkeby Foods A/S, God Morgon ja hohes C yhteistyössä jokaisen yksittäisen maan rahaa vastaanottavien järjestöjen kanssa.

Lisätietoja:

Kirsi Pärssinen, kip@team-rynkeby.com, 050 351 4711

ARTESAANIRUOAN SM-KILPAILUT RASEKOSSA SYKSYLLÄ 2020, MATHANTVERK FM VID RASEKO HÖSTEN 202020.5.2020 10:20:50 EESTTiedote

Raseko Raision seudun koulutuskuntayhtymä järjestää yhteistyössä Suomen artesaaniruoka ry:n kanssa artesaaniruoan SM-kilpailut ja seminaarikokonaisuuden 14. – 16.10.2020 Raisiossa Rasekon kampusalueella. Kilpailut järjestetään viidettä kertaa. Tänä vuonna erityisteemana on saariston ruokamatkailu. Artesaaniruoka SM-kilpailun ohessa on luvassa mm. mielenkiintoisia ruoka-aiheisia seminaareja, Lähiruokamarkkinat, uutuustuotteiden maistatuksia ja kohtaamisia ruoasta kiinnostuneiden kanssa.

Naantalin Kirjahyrrä vakiinnuttamassa asemansa19.11.2019 08:11:00 EETTiedote

Lasten ja nuorten kirjallisuusfestivaali Kirjahyrrä toteutettiin nyt jo neljännen kerran Naantalissa 14.-16.11.2019. Festivaaliin sisältyi toistakymmentä ohjelmanumeroa, joissa tunnetut lasten- ja nuortenkirjailijat tapasivat lukijoitaan, kertoivat kirjojensa taustoista ja työstään ammattikirjailijoina. Festivaalilla järjestettiin myös sanataiteen ohjaajien toimesta sadutusta, kirjoittamista ja tarinankerrontaa harjoittavia työpajoja lapsille sekä nähtiin teatteriesityksiä.

Naantalin Kirjahyrrä vakiinnuttamassa asemansa29.10.2019 08:13:00 EETTiedote