Ensimmäinen helikopteriyhteys Helsingistä Hankoon ja Maarianhaminaan

Uusi suomalainen helikopteripalvelu Helsinki Citycopter tuo kesäsesongiksi liike- ja tilauslentojensa rinnalle aikataulutetut lennot Hankoon ja Maarianhaminaan. Helikopterilennot parantavat Suomen suosituimpiin kuuluvan kesäkaupungin Hangon tavoitettavuutta ja on myös ainoa mahdollisuus lentää aurinkoiselle Ahvenanmaalle Maarianhaminan lentokentän kiitorataremontin aikana. Kesäviikonloppuisin operoitavat lennot Helsingistä Hankoon kestävät noin puoli tuntia ja Maarianhaminaan puolitoista tuntia.
Helsinki Citycopterin lentokalustona ovat modernit Airbus H125, EC120 ja Robinson R44 helikopterit, joiden matkustajamäärät ovat 3-5 henkilöä. Yksityisten tilauslentojen lisäksi asiakkailla on nyt mahdollisuus varata matkustajapaikkoja Hangon ja Maarianhaminan kesäreittien lennoille.

Helsinki Citycopterin aikataulutetut lennot Hankoon ja Maarianhaminaan tuovat laadukkaat helikopteripalvelut entistä laajemman yleisön saataville. Yksityisten tilauslentojen lisäksi asiakkailla on nyt mahdollisuus varata matkustajapaikkoja kesäreittien lennoille.

”Olemme talven ja kevään aikana lentäneet Hankoon useita yksityislentoja ja kesäkaupungin vetovoima näkyy varauksissamme nyt ilmojen lämmetessä. Olikin helppo tehdä päätös tuoda tilauslentojen rinnalle myös paikkaperusteinen palvelu, jolloin asiakkaat voivat varata yksittäisiä paikkoja valmiiksi aikataulutetuille lennoille. Näin koko helikopterin vuokraamisen sijaan Hankoon ja Maarianhaminaan voi hankkia vain yksittäisen matkustajapaikan”, kertoo Helsinki Citycopter -palvelun perustanut Joonas Nurmi ja jatkaa:

”Uskomme, että Hangon suosio nousee tänä kesänä uusiin ennätyksiin, sillä laivayhtiötkin aloittavat risteilyt sinne. Hurmaavan kohteen sijainti pitkän niemen ja kapean maantien päässä tekee sen saavutettavuudesta kuitenkin haastavan ja tähän tarpeeseen helikopteri vastaa helposti. Kopterin avulla Hankoon pääsee nyt nopeammin ja mukavammin kuin koskaan aiemmin. Rantareitin varren maisemat ovat myös upeat ja Suomen etelärannikkoa on helppo ihailla kopterista.”

Helikopterilento Hankoon lyhentää matkustusaikaa Helsingistä tunneilla ja mahdollistaa esimerkiksi päivämatkat Hankoon. Lennot ovat saatavilla molempiin suuntiin yksittäin ja meno-paluu -pakettina. Aikataulutetut lennot Hankoon operoidaan pääsääntöisesti viikonloppuisin ja Hangon suosittujen kesätapahtumien yhteydessä. Lennon voi yhdistää myös toisen suunnan kuljetukseen tilausautolla tai -veneellä.

Ainoa lentoyhteys Helsingistä Maarianhaminaan

Toinen Helsinki Citycopterin kesäkauden lentoreiteistä on Maarianhamina, jonka lentoasema on suljettu kiitotieremontin ajaksi vähintään heinäkuun alkuun saakka. Helikopteriyhtiön palvelu on ainoa kaupallinen lentoyhteys Helsingin ja Maarianhaminan välillä kiitotieremontin ajan.

”Käyttämillämme helikoptereilla pystytään operoimaan useampia matkustajia hyvinkin pitkälle. Niiden toimintasäde ilman välilaskua on jopa 600 kilometriä, joten sillä tavoittaa suuren osan Suomea vain kymmenissä minuuteissa. Voimme kellukejärjestelmiemme vuoksi lentää turvallisesti myös vesialueiden yläpuolella ja olemmekin Helsingin seudun ainut helikopteripalvelu, joka saa operoida myös meren päällä Suomen satumaisen upeaan ulkosaaristoon”, jatkaa Nurmi ja lisää:

”Ahvenanmaalle ja Maarianhaminaan on ylipäätään haastava päästä nopeasti edes silloin, kun lentokoneet operoivat sinne. Yksityiset tilauslennot ja paikkaperusteisesti myytävät aikataulutetut helikopterilennot sujuvoittavat erityisesti liikematkustusta Maarianhaminan ja Helsingin välillä. Maarianhaminan lennon voi tarvittaessa yhdistää myös Hankoon aivan kuten Finnairin perinteisen Helsinki-Ivalo-Kittilä-lennonkin”.

Uusin ja nopein helikopterikalusto

Helsinki Citycopter operoi lennot yhteistyössä helikopterioperaattori Heliwest Oy:n kanssa. Yhtiön kalustona on modernit Airbus H125, EC120 ja Robinson R44 helikopterit, joiden matkustajamäärät ovat 3-5 henkilöä. Lento Helsinki-Vantaan liikelentoterminaalista Hangon keskustaan alkaen 390 euroa matkustajalta. Lento Helsinki-Vantaan liikelentoterminaalista Maarianhaminan keskustaan alkaen 990 euroa matkustajalta.

Helsinki Citycopter on mukana Visit Finlandin Sustainable Travel Finland -ohjelmassa ja Helsingin kaupungin vastuullista matkailua edistävässä kumppanuusverkostossa. Helsinki Citycopterin tarjoama ”Helsinki 360° Tour – Fly, Dine and Sail” -elämyspaketti voitti myös Business Finlandin järjestämän kilpailun, jossa etsittiin Helsingin suuralueen kaupunki- ja luontoelämykset yhdistäviä, kestävän matkailun periaatteita noudattavia matkailutuotteita.

Joonas Nurmi, Aerocom Oy, Helsinki Citycopter
+358 400 772 692, joonas.nurmi@helsinkicitycopter.com

Aikataulut ja lentojen varaukset www.helsinkicitycopter.com ja +358 10 200 7950

”Laadukkaalle yksilölliselle palvelulle on Suomessakin tarvetta ja kysyntää. Kilpailuvalttejamme ovat modernin kaluston lisäksi liikelentotoiminnan ja huippulaadukkaan palvelun yhdistelmä. Lento kopterilla voi alkaa vaikka asiakkaan kotipihalta ja kaupungin keskustan laskeutumispaikalta”, kertovat Helsinki Citycopterin perustajat Joonas Nurmi (vas) ja Ari Kallinen. Kuva: Helsinki Citycopter
Helsinki Citycopter operoi asiakaslentojaan kolmella helikopterilla joko Helsinki-Vantaan tilauslentoterminaalista, kaupunkikeskustojen satunnaisilta laskeutumispaikoilta tai tarvittaessa asiakkaiden kotipihoilta käsin. Lentokentistä riippumaton helikopteri parantaa liikenneyhteyksiä pääkaupunkiseudun ja maakuntien välillä sekä mahdollistaa nopean ja vaivattoman pääsyn kohteisiin, joihin Suomen muu lentoverkosto ei yllä. Kuva: Helsinki Citycopter
Joonas Nurmi, Helsinki Citycopter.
Ari Kallinen, Helsinki Citycopter.
Joonas Nurmi, Helsinki Citycopter.

Maailmanympäripurjehdus: Suomalaisvenekunnat Kap Hornin valloituksessa18.2.2024 15:09:55 EET | Tiedote

Ocean Globe Race -maailmanympäripurjehduskilpailu on edennyt jo kolme osuutta, ja laivue kerääntyy paraikaa Uruguayn Punta del Esteen. Tapio Lehtisen kipparoima Galiana WithSecure saapui etapin maaliin kokonaiskilpailun kolmantena. Omassa luokkajohdossaan oleva Spirit of Helsinki on kokonaiskilpailussa viides. Kolmannen etapin kohokohta oli pitkän ja vaativan Etelämeri-jakson päättyminen tarunhohtoisen Kap Hornin kiertoon. Venekunnat tekevät Uruguayssa huoltotoimenpiteitä ja valmistautuvat kilpailun päätösosuudelle, joka starttaa 5. maaliskuuta.

Skandinavian villinnyt Camping-viihderavintola Helsinkiin13.2.2024 12:56:52 EET | Tiedote

Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa kulttimaineeseen noussut viihderavintola Camping avautuu maaliskuussa Helsinkiin. Ratagolfin ympärille noussut ravintolakonsepti rikastuttaa paitsi Helsingin yökerho- ja klubitarjontaa, tarjoaa se päivisin ja viikonloppuisin elämyksellisen ympäristön laajemmalle kohderyhmälle työpalavereista ja ensitreffeistä myös lapsiperheiden ajanviettoon. Iso Roobertinkadulla sijaitsevassa Helsinki Camping -baarissa on kilpatason 13-väyläinen minigolfrata, karaokehuone, monipuolinen baari ja street food -keittiö sekä DJ-vetoinen yökerho tanssilattioineen.

Talvinen Viro tarjoaa koko perheen elämyksiä lomalaisille13.2.2024 09:29:14 EET | Tiedote

Suomalaisten suosituin matkakohde Viro tarjoaa talvilomalaisille paljon tekemistä ja hauskoja elämyksiä. Viron jokaisesta kolkasta löytyy kiinnostavaa puuhaa ja pienen maan suuret seikkailut ovat perheille myös helposti saavutettavissa. Tallinnan matkailutoimiston Silja Hurskainen ja Itä-Virumaan matkailuverkoston Mikko Virta antavat vinkit talvisiin seikkailuihin ja paljastavat omat suosikkikohteensa Tallinnassa ja Itä-Virossa.

Uusi voileipätrendi Suomeen – Vaasan leipoi Sub Sandwichin1.2.2024 13:13:15 EET | Tiedote

Gourmet-tason katuruuan suosio jatkuu vahvana, ja juuri nyt sitä kasvattavat erityisesti ruokaisat voileivät. Hampurilaisten, hodarien ja pizzan vanavedessä kuumaksi ruokatrendiksi noussut sandwich valtaa nyt myös kotikeittiöt, kun Vaasan tuo kauppoihin Vaasan Street Food Sub Sandwichin. Se on ensimmäinen kotimainen tuoreleipä, josta saa loihdittua aidon, ruokaisan sub-herkun kotikeittiössä, omalla tyylillä.