Ensimmäinen helikopteriyhteys Helsingistä Hankoon ja Maarianhaminaan

Uusi suomalainen helikopteripalvelu Helsinki Citycopter tuo kesäsesongiksi liike- ja tilauslentojensa rinnalle aikataulutetut lennot Hankoon ja Maarianhaminaan. Helikopterilennot parantavat Suomen suosituimpiin kuuluvan kesäkaupungin Hangon tavoitettavuutta ja on myös ainoa mahdollisuus lentää aurinkoiselle Ahvenanmaalle Maarianhaminan lentokentän kiitorataremontin aikana. Kesäviikonloppuisin operoitavat lennot Helsingistä Hankoon kestävät noin puoli tuntia ja Maarianhaminaan puolitoista tuntia.

Helsinki Citycopterin lentokalustona ovat modernit Airbus H125, EC120 ja Robinson R44 helikopterit, joiden matkustajamäärät ovat 3-5 henkilöä. Yksityisten tilauslentojen lisäksi asiakkailla on nyt mahdollisuus varata matkustajapaikkoja Hangon ja Maarianhaminan kesäreittien lennoille.

Helsinki Citycopterin aikataulutetut lennot Hankoon ja Maarianhaminaan tuovat laadukkaat helikopteripalvelut entistä laajemman yleisön saataville. Yksityisten tilauslentojen lisäksi asiakkailla on nyt mahdollisuus varata matkustajapaikkoja kesäreittien lennoille.

”Olemme talven ja kevään aikana lentäneet Hankoon useita yksityislentoja ja kesäkaupungin vetovoima näkyy varauksissamme nyt ilmojen lämmetessä. Olikin helppo tehdä päätös tuoda tilauslentojen rinnalle myös paikkaperusteinen palvelu, jolloin asiakkaat voivat varata yksittäisiä paikkoja valmiiksi aikataulutetuille lennoille. Näin koko helikopterin vuokraamisen sijaan Hankoon ja Maarianhaminaan voi hankkia vain yksittäisen matkustajapaikan”, kertoo Helsinki Citycopter -palvelun perustanut Joonas Nurmi ja jatkaa:

”Uskomme, että Hangon suosio nousee tänä kesänä uusiin ennätyksiin, sillä laivayhtiötkin aloittavat risteilyt sinne. Hurmaavan kohteen sijainti pitkän niemen ja kapean maantien päässä tekee sen saavutettavuudesta kuitenkin haastavan ja tähän tarpeeseen helikopteri vastaa helposti. Kopterin avulla Hankoon pääsee nyt nopeammin ja mukavammin kuin koskaan aiemmin. Rantareitin varren maisemat ovat myös upeat ja Suomen etelärannikkoa on helppo ihailla kopterista.”

Helikopterilento Hankoon lyhentää matkustusaikaa Helsingistä tunneilla ja mahdollistaa esimerkiksi päivämatkat Hankoon. Lennot ovat saatavilla molempiin suuntiin yksittäin ja meno-paluu -pakettina. Aikataulutetut lennot Hankoon operoidaan pääsääntöisesti viikonloppuisin ja Hangon suosittujen kesätapahtumien yhteydessä. Lennon voi yhdistää myös toisen suunnan kuljetukseen tilausautolla tai -veneellä.

Ainoa lentoyhteys Helsingistä Maarianhaminaan

Toinen Helsinki Citycopterin kesäkauden lentoreiteistä on Maarianhamina, jonka lentoasema on suljettu kiitotieremontin ajaksi vähintään heinäkuun alkuun saakka. Helikopteriyhtiön palvelu on ainoa kaupallinen lentoyhteys Helsingin ja Maarianhaminan välillä kiitotieremontin ajan.

”Käyttämillämme helikoptereilla pystytään operoimaan useampia matkustajia hyvinkin pitkälle. Niiden toimintasäde ilman välilaskua on jopa 600 kilometriä, joten sillä tavoittaa suuren osan Suomea vain kymmenissä minuuteissa. Voimme kellukejärjestelmiemme vuoksi lentää turvallisesti myös vesialueiden yläpuolella ja olemmekin Helsingin seudun ainut helikopteripalvelu, joka saa operoida myös meren päällä Suomen satumaisen upeaan ulkosaaristoon”, jatkaa Nurmi ja lisää:

”Ahvenanmaalle ja Maarianhaminaan on ylipäätään haastava päästä nopeasti edes silloin, kun lentokoneet operoivat sinne. Yksityiset tilauslennot ja paikkaperusteisesti myytävät aikataulutetut helikopterilennot sujuvoittavat erityisesti liikematkustusta Maarianhaminan ja Helsingin välillä. Maarianhaminan lennon voi tarvittaessa yhdistää myös Hankoon aivan kuten Finnairin perinteisen Helsinki-Ivalo-Kittilä-lennonkin”.

Uusin ja nopein helikopterikalusto

Helsinki Citycopter operoi lennot yhteistyössä helikopterioperaattori Heliwest Oy:n kanssa. Yhtiön kalustona on modernit Airbus H125, EC120 ja Robinson R44 helikopterit, joiden matkustajamäärät ovat 3-5 henkilöä. Lento Helsinki-Vantaan liikelentoterminaalista Hangon keskustaan alkaen 390 euroa matkustajalta. Lento Helsinki-Vantaan liikelentoterminaalista Maarianhaminan keskustaan alkaen 990 euroa matkustajalta.

Helsinki Citycopter on mukana Visit Finlandin Sustainable Travel Finland -ohjelmassa ja Helsingin kaupungin vastuullista matkailua edistävässä kumppanuusverkostossa. Helsinki Citycopterin tarjoama ”Helsinki 360° Tour – Fly, Dine and Sail” -elämyspaketti voitti myös Business Finlandin järjestämän kilpailun, jossa etsittiin Helsingin suuralueen kaupunki- ja luontoelämykset yhdistäviä, kestävän matkailun periaatteita noudattavia matkailutuotteita.

Joonas Nurmi, Aerocom Oy, Helsinki Citycopter
+358 400 772 692, joonas.nurmi@helsinkicitycopter.com

Aikataulut ja lentojen varaukset www.helsinkicitycopter.com ja +358 10 200 7950

”Laadukkaalle yksilölliselle palvelulle on Suomessakin tarvetta ja kysyntää. Kilpailuvalttejamme ovat modernin kaluston lisäksi liikelentotoiminnan ja huippulaadukkaan palvelun yhdistelmä. Lento kopterilla voi alkaa vaikka asiakkaan kotipihalta ja kaupungin keskustan laskeutumispaikalta”, kertovat Helsinki Citycopterin perustajat Joonas Nurmi (vas) ja Ari Kallinen. Kuva: Helsinki Citycopter
Helsinki Citycopter operoi asiakaslentojaan kolmella helikopterilla joko Helsinki-Vantaan tilauslentoterminaalista, kaupunkikeskustojen satunnaisilta laskeutumispaikoilta tai tarvittaessa asiakkaiden kotipihoilta käsin. Lentokentistä riippumaton helikopteri parantaa liikenneyhteyksiä pääkaupunkiseudun ja maakuntien välillä sekä mahdollistaa nopean ja vaivattoman pääsyn kohteisiin, joihin Suomen muu lentoverkosto ei yllä. Kuva: Helsinki Citycopter
Joonas Nurmi, Helsinki Citycopter.
Ari Kallinen, Helsinki Citycopter.
Joonas Nurmi, Helsinki Citycopter.

Suomalaisten siiderimaku käy yhä kuivemmaksi ja laadukkaammaksi2.6.2021 09:50:00 EEST | Tiedote

Perinteinen käsityö, aidot hedelmät ja vähäinen makeus loistavat alkavan kesän siideriuutuuksissa. Servaali tuo Suomen päivittäistavarakauppojen siiderihyllyihin laadukkaita uutuuksia paitsi Englannin palkituimmalta Henry Westons -siideritalolta ja ranskalaiselta Louis Raisonilta, myös oman, suomalaiseen makuun valmistetun täysin uuden Mighty Hard -siiderin. "Käsityöläissiiderit ovat löytäneet ystävänsä myös Suomessa. Kasvavasta trendistä huomaa, että suomalaisten siiderimaku on pikkuhiljaa siirtymässä pois äkkimakeista ja esanssisista, klassisen siideri-nimikkeen alla myytävistä bulkkijuomista”, kertoo Servaalin tuotepäällikkö Juho Koivula

Story leipoi suomalaiset kesäklassikot hapanjuuripizzaksi28.5.2021 09:55:00 EEST | Tiedote

Ravintola Storyn koronasulun aikana esittelemä hapanjuuripizza nousi nopeasti pizzanystävien uudeksi suosikiksi. Maullaan ja rakenteellaan mainetta saavuttanut artesaanipizzalista saa nyt jatkoa Suomen kesän klassisista mauista. Kotimaisiin 00-jauhoihin leivottu sesonkipizza täytetään Suomen ensimmäisillä uusilla perunoilla, silakalla, hapankaalilla, hävikkitomaattikastikkeella ja helsinkiläisellä akvaviitilla.

Hampurilaisia ja EM-jalkapalloa 950-paikkaisella burgeriterassilla Helsingin Rautatientorilla27.5.2021 09:56:18 EEST | Tiedote

Burger Lovers -terassi kokoaa Helsingin Rautatientorille 11.-21. kesäkuuta Suomen arvostetuimpia hampurilaisravintoloita ja burgereihin erikoistuneita keittiömestareita. Viikonloppufestivaalista 11 päivän mittaiseksi, yhdeksän alansa huippuravintolan kollektiiviksi kasvaneella burgeriterassilla voi street food -annosten lisäksi nauttia myös jalkapallon EM-kisojen alkusarjan otteluista.

Heimon Kala Oy uudistuu, uudeksi toimitusjohtajaksi Mikko Laavainen20.5.2021 11:53:16 EEST | Tiedote

Suomen johtaviin kalataloihin kuuluva Heimon Kala Oy:n on nimittänyt uudeksi toimitusjohtajakseen Mikko Laavaisen, KTM. Hän siirtyi perinteikkääseen kalankasvatus- ja jalostusyhtiöön toimittuaan aiemmin Leipurin Oyj:n toimitusjohtajana. Laavainen on luotsannut uudistumisia ja elintarvikkeiden kaupallistamista myös Raisio Oyj:n Benecol-liiketoiminnan johtajana sekä Danonen, Iittalan ja Unileverin palveluksessa. Heimon Kalan ruorissa Laavaisen tavoitteena on nostaa kuluttajien lautasille entistä enemmän ympäristöystävällistä kotimaista kalaa.

Suomalainen sähköskuuttiyhtiö konseptoi mikroliikkuvuuden palveluksi17.5.2021 10:52:37 EEST | Tiedote

Suomalainen Augment Bike Oy on konseptoinut sähköisen mikroliikkuvuuden nopeasti kansainvälistyväksi palvelutuotteeksi. Augment.eco tarjoaa huolettoman ja laadukkaan henkilökohtaisen sähköisen potkulaudan alan ensimmäisenä toimijana saumattomalla huoltopalvelumallilla. Vuonna 2020 aloittanut Augment.eco on Suomen lisäksi toiminnassa jo Ruotsissa, Tanskassa, Itävallassa ja Ranskassa. Seinäjoella ja Itävallan Stuhlfeldenissä huolto- ja logistiikkakeskuksia ylläpitävä Augment.eco -palvelu lanseerataan kesällä Italiassa.

Vaasan StreetFood SOFT BUN on pehmeästi paras burgerisämpylä22.4.2021 10:51:06 EEST | Tiedote

Tulevan kesän merkittävin Street Food -uutuus laajassa vähittäiskauppajakelussa on Vaasan SOFT BUN. Se on ainutlaatuisen pehmeä ja kuohkea potato bun -hampurilaissämpylä, joka nostaa burgerin täytteiden maut ansaitsemaansa asemaan. Aidon amerikkalaisen perunasämpyläreseptin mukaan leivottu suomalainen sämpyläuutuus muuttuu paahdettaessa superpehmeäksi ja ilmavaksi tarjoten hampurilaiselle kestävän ja imukykyisen, käsissä helposti pideltävän rungon.