HT Enerco Oy

Ensimmäinen HT Enercon Nokka-kuormain luovutettiin asiakkaalle

Nokka-tuotteiden tarina jatkuu. Ensimmäinen HT Enercon Nokka-kuormain luovutettiin asiakkaalle perjantaina 22. helmikuuta. Nokka-tuotteet sekä niiden varaosamyynti ja huolto siirtyivät HT Enercolle marraskuussa 2018.

Traktorisovitteisen Nokka 5172P -kuormaimen tilasi maatalousyrittäjä Timo Ala-Reinikka Kurikasta. Kuormain on räätälöity vastaamaan karjatilallisen päivittäisiä käyttötarpeita. Kuormaimen ulottuvuus on 7,2 metriä ja nostomomentti 5,1 tm. Lisävarusteena on venttiilistön kannatin ja pikaliitinsarja, joka mahdollistaa joustavan ja nopean kouran vaihtamisen ilman öljyvuotoja.

”Käytän Nokka-kuormainta ja -peräkärryä päivittäin isojen rehupaalien nostamiseen ja kuljettamiseen. Käsittelen niillä myös puutavaraa. Luotettava nostokyky ja toimivat lähikuormausominaisuudet ovat minulle ensiarvoisen tärkeitä”, kertoo kuudennen Nokka-kuormaimensa hankkinut Timo Ala-Reinikka. Ensimmäisen Nokka-tuotteensa hän osti jo neljäkymmentä vuotta sitten.

Paikalla tuotteen luovutuksessa oli asiakkaan ja Nokka-tuotteiden tiimin lisäksi myös koneen jälleenmyyjä, työkoneisiin erikoistunut Tuomas Haapamäki Lantmännen Agro Ilmajoelta.

Nokka-tuotteet valmistetaan Keuruulla HT Enercon sopimusvalmistajan HT Laser Oy:n tehtaalla. HT Laser on yksi Suomen suurimpia metalliteollisuutta palvelevia komponentti- ja kokoonpanotoimittajia, ja sillä on samaa omistuspohjaa kuin HT Enercolla.

HT Enerco, Nokka-tuotteet
Lassi Pesonen
myyntijohtaja
p. +358 (0)44 7624 506
lassi.pesonen[at]nokka.fi

HT Enerco Oy
Hiilitie 1
42700 Keuruu

Nokka-tuotteiden metsä- ja maatalouskuormaimia sekä -perävaunuja on valmistettu vuodesta 1979 alkaen kymmeniätuhansia kappaleita maailmanlaajuisille markkinoille. Kuormainmallisto koostuu mönkijäsovitteisista 1,0 tm kuormaimista alkaen aina suurimpaan traktorisovitteiseen 6,3 tm malliin asti. Kuormainten mallista riippuen ulottuvuudet ovat 4,2–8,4 metriä. Metsäperävaunumallistoon kuuluvat 1- ja 2-palkkiset mallit aina 13 tonnin kantavuuteen saakka. Nokka-tuotteiden korkeasta laadusta ja luotettavuudesta kertovat sitoutuneet asiakkaamme, jotka ovat vuosien aikana päätyneet valitsemaan aina uuden Nokan. Nokka nostaa minkä lupaa.

HT Enerco Oy on vuonna 2000 perustettu bioenergialämpölaitteiden valmistaja tuotteinaan Tulimax-bioenergiakattilat 15-1 000 kW, Velmax-pellettipolttimet 15-40 kW, Tulimax-siilot ja muut oheistuotteet. HT Enerco on perheomisteinen yritys ja sen kotipaikka on Keuruu.

HT Laser Oy on vuonna 1989 perustettu metalliteollisuuden joustavasti palveleva kumppani. Tarjoamme kokonaisvaltaisesti leikkauksen, särmäyksen, hitsauksen, koneistuksen, 3D-metallitulostuksen, pintakäsittelyn, kokoonpanon ja tuotekehityksen palvelut. Olemme kasvava perheyritys, vuonna 2017 liikevaihtomme oli lähes 60 miljoonaa euroa. Työllistämme tällä hetkellä yli 400 teknologiateollisuuden ammattilaista kahdeksassa tuotantoyksikössämme. Kaikkea toimintaamme ohjaavat sertifioidut, ISO:9001- ja ISO:14001 -standardien mukaiset laatu- ja ympäristöjärjestelmät.