Ensimmäiset Keski-Pohjanmaan Yritysmarkkinat keräsi odotettua suuremman yleisön

Kokkolassa ensimmäistä kertaa KOSEKin ja Keski-Pohjanmaan Yrittäjien järjestämä Keski-Pohjanmaan Yritysmarkkinat -tapahtuma kokosi n. 90 yrityksen ostoa tai myyntiä suunnittelevaa ja omistajanvaihdoksen asiantuntijaa yhteen uudenlaiseen tilaisuuteen.

Tapahtuma houkutteli runsaasti yrityksen ostamista tai myymistä suunnittelevia usealta eri toimialalta. Tapahtumassa kuultiin myös asiantuntijan puheenvuoro aiheesta, ja yhteistyökumppaneiden laaja verkosto tarjosi tietoa palveluistaan yrityskauppaprosessin eri vaiheisiin.

-          Yrityskauppa on tyypillisesti pitkä prosessi, ja Keski-Pohjanmaan Yritysmarkkinat -tapahtuma on nyt loistava lisä työkalupakkiimme nostaa tietoisuutta ja luoda mahdollisuuksia yrityksille kohdata potentiaalisia kauppakumppaneita ja laittaa prosessi liikkeelle, sanoo Janne Vähäkangas KOSEKilta.

Keski-Pohjanmaan Yritysmarkkinat tullaan jatkossakin järjestämään vuosittain. Seuraavan tapahtuman suunnittelu ja valmistelu alkaa jo tämän kevään aikana.

-          Yhteistyö järjestäjäorganisaatioiden ja yhteistyökumppaneiden kanssa on toiminut loistavasti, olemme tuttuja toimijoita toisillemme, ja monet yhteyttä ottavat yritykset ovat samoja. Tämän kaltainen yhteistyö on ns. win-win jokaiselle. Meillä järjestäjillä ja yhteistyökumppaneilla on kaikilla yhteinen suuri tavoite: edesauttaa ja luoda mahdollisuuksia omistajanvaihdoksille. Tämän työn tärkeyttä ei voi korostaa liikaa. Jokainen yritys tuottaa verovaroja kaupunkeihin, kuntiin, maakuntiin ja koko Suomeen. Nyt meillä on konkreettinen esimerkki siitä, kuinka tärkeäksi tämänkaltainen tapahtuma koetaan, ja kuinka innokkaasti tällaisiin tahdotaan osallistua. Tapahtumassa onnistuttiin avaamaan monia yrityskauppaneuvotteluita, toteaa Matti Koivisto Keski-Pohjanmaan Yrittäjien Pk-yritysten omistajanvaihdospalvelu -hankkeesta.

Tapahtuma-aika huhti-toukokuussa vaikuttaa hyvin toimivalta, ja seuraavan tapahtuman suunnittelu vuodelle 2023 käynnistetään pian palautekyselyn vastausten keräämisen jälkeen. Seuraavan vuoden tarkemmista suunnitelmista ja ajankohdasta ilmoitetaan verkkosivuilla myöhemmin. Keski-Pohjanmaan yritysmarkkinoiden verkkosivut löytyvät osoitteesta: https://kpyritysmarkkinat.fi/

Janne Vähäkangas
yrityskehittäjä, KOSEK
janne.vahakangas@kosek.fi

Matti Koivisto
projektipäällikkö, Keski-Pohjanmaan Yrittäjät
Pk-yritysten omistajanvaihdospalvelu -hanke
matti.koivisto@yrittajat.fi

Energiatalous on entistäkin nopeammassa murroksessa – miten vetytalous kehittyy juuri nyt?8.3.2022 13:40:57 EET | Tiedote

Tätä käsitellään ensi viikolla Kokkolassa BotH2nia -kokoontumisessa. Ensimmäinen BotH2nia-tapaaminen Kokkolassa 16.3.2022. BotH2nia-nimeä kantava pohjoismainen yhteistyö vetykysymyksissä on kohta vuoden ajan tapah-tunut verkossa. Maaliskuun puolivälissä tämä muuttuu verkoston kokoontuessa Kokkolassa Poh-jois-Euroopan suurimpaan epäorgaanisen kemianteollisuuden ekosysteemiin, Kokkola Industrial Parkiin (KIP) tutustuen. Kokkola kutsuu paikallisia yrityksiä ja muita kiinnostuneita toimijoita kuulemaan ja keskustelemaan niistä mahdollisuuksista, joita vetytalouteen siirtyminen tarjoaa.

Energisektorn genomgår en allt snabbare förändring - hur utvecklas vätgasekonomin idag?8.3.2022 13:38:21 EET | Tiedote

Detta behandlas nästa vecka i Karleby under BotH2nia -träffen. Det första BotH2nia-evenemanget ordnas i Karleby den 16.3.2022. I nästan ett år har ett nordiskt samarbete i vätgasfrågor pågått under namnet BotH2nia på nätet. I mitten av mars ändras detta, när nätverket samlas i Karleby för att bekanta sig med Nordeuropas största industriella ekosystem i oorganisk kemi, Kokkola Industrial Park (KIP). Karleby bjuder in lokala företag och övriga intresserade parter för att både höra och diskutera om de möjligheter som öppnas genom utvecklingen av vätgasekonomin.