Equinix investoi uuteen datakeskukseen Suomessa

Datakeskus- ja yhteyspalveluyritys Equinix (Nasdaq: EQIX) julkisti tänään, että se avaa ensi vuonna uuden International Business Exchange™ (IBX®) -datakeskuksen Espooseen. Yritys investoi uuteen HE7-datakeskuksen rakentamisen ensimmäiseen vaiheeseen noin 20 miljoonaa dollaria (17M€) ja sen on määrä valmistua vuoden 2019 toisella neljänneksellä. HE7-keskus tukee lukuisten kotimaisten ja ulkomaisten asiakkaiden kasvaneita IT-tarpeita tarjoten tehokkaita konesali- ja yhteyspalveluita.

Equinix HE6-datakeskus, jonka läheisyyteen uusi HE7-datakeskus on tulossa.

Equinix investoi voimakkaasti Suomeen kasvaneen asiakaskysynnän vuoksi ja rakentaa uuden HE7-keskuksen ensi vuonna. Equinixin tarjoaman ytimessä olevat tehokkaat keskinäiset tietoliikenneyhteydet kotimaassa ja kansainvälisesti tarvitsevat jatkuvasti lisää kapasiteettia ja uusi keskus palvelee nimenomaan tätä kasvanutta tarvetta ja auttaa yhtiön asiakkaita parantamaan kilpailuetuaan digitalisoituvassa maailmassa. Puhtaasti uusiutuvaa energiaa käyttävään HE7-keskukseen on tulossa yhteensä 1475 laitekaappia, joista ensimmäisessä vaiheessa rakennetaan 250.

Suomen datakeskukset ovat kiinteä osa Equinixin kansainvälistä Platform Equinix™ -kokonaisuutta, joka koostuu yhteensä 200:sta yhteenliitetystä datakeskuksesta 52 maassa. Aikaisemmin tänä vuonna Equinix laajensi HE5-konesaliaan Suomessa kasvaneen asiakaskysynnän vuoksi. Suomi on tärkeä digitaalinen kansainvälinen yhteyspiste, joka yhdistää Venäjän ja Baltian maat muuhun Eurooppaan tehokkailla suorilla yhteyksillä ja merenalaisilla kaapeleilla. Näihin kuuluu tehokas Cinia C-Lion1 -datakaapeli Suomen ja Saksan välillä, jonka ansiosta tieto kulkee 144 terabittiä sekunnissa alle 20 millisekunnin viiveellä Helsingin ja Frankfurtin välillä.

“Lukuisat kotimaiset ja kansainväliset asiakkaamme tarvitsevat jatkuvasti lisää kapasiteettia suorayhteyksiin muun muassa pilvipalveluihin ja SaaS-ohjelmistotoimittajiin”, kommentoi Equinixin Suomen toimitusjohtaja Sami Holopainen. “Yli 135 Suomen datakeskusasiakastamme ymmärtävät Equinixin kokonaisratkaisun monipuolisuuden ja laajuuden: Platform Equinix on tehokas liiketoiminnan kehittämisen innovaatioalusta, joka toimii 200 datakeskuksen kautta ympäri maailman.”

Equinix HE7-keskus tarjoaa suorat, luotettavat ja tehokkaat kansainväliset yhteydet yli 1300 yritykseen, mukaan lukien maailman suurimmat pilvipalvelut Microsoft Azure, Google Cloud Platform, Amazon Web Services (AWS) ja Oracle Cloud. Julkisten internet-yhteyksien lisäksi Equinix tarjoaa kovassa kasvussa olevia suoria keskinäisiä yhteyksiä yritysten välille (engl. interconnection). Equinixin Global Interconnection Index (GXI) -tutkimuksen mukaan keskinäisissä yhteyksissä liikkuva datan määrä kasvaa Euroopassa nyt 48% vuodessa saavuttaen vuonna 2021 yhteensä 1900 Tbps -volyymin.

Equinix
Equinix on kansainvälinen datakeskus- ja yhteyspalveluyritys, jonka tehokkaat palvelinkeskukset ja palvelut auttavat maailman johtavia yrityksiä rakentamaan saumattomat suorat keskinäiset yhteydet asiakkaiden, kumppaneiden ja oman organisaation välillä. Equinix toimii 52 maassa, jokaisessa viidessä maanosassa. Yhtiön datakeskukset ja palvelut toimivat asiakkaiden yritystoiminnan vauhdittamisen sekä IT- ja pilviteknologiastrategioiden kivijalkana.
www.equinix.com

Mediakontakti:

Equinix HE6-datakeskus, jonka läheisyyteen uusi HE7-datakeskus on tulossa.
Equinixin HE6-datakeskuksen sisätiloja.
Equinixin Suomen toimitusjohtaja Sami Holopainen
Equinix-logo

Johnny L - PR for the digitalizing world

Suomalainen Bering & Company auttamaan Vietnamin valtiota ruokaturvallisuudessa lohkoketjuteknologian avulla5.11.2019 09:00:00 EETTiedote

Lohkoketjuihin ja vaativiin teknologisiin ratkaisuihin keskittyvä suomalainen konsulttiyritys Bering & Company on solminut sopimuksen Vietnamin Tiede- ja teknologiaministeriön alaisuudessa toimivan valtion sertifiointiyksikön Quacertin kanssa. Vietnamin pääministerin päätöksestä alkaneen ruokaturvallisuuden parantamiseen tähtäävän hankkeen tavoitteena on hyödyntää lohkoketjuteknologiaa elintarvikkeiden tuotannon kehittämisessä. Ratkaisuja pilotoidaan Vietnamin kolmanneksi suurimmassa panimossa Habecossa.

Julkisen internetin ohittava dataliikenne lisääntyy lähivuosina yli 50 prosenttia vuodessa EMEA-alueella16.10.2019 10:00:00 EESTTiedote

Equinix, maailman suurin datakeskusyhtiö, on julkaissut vuosittaisen Global Interconnection Index (GXI) markkinakatsauksensa, jonka mukaan yritykset hyödyntävät jatkuvasti yhä enemmän suoria keskinäisiä datayhteyksiä digiliiketoiminnassa kilpailemiseen. Samalla data siirtyy jatkuvasti lähemmäksi loppukäyttäjiä. GXI:n yhteydessä tehdyssä tutkimuksessa selvisi myös muun muassa, että suomalaiset IT-päättäjät uskovat Suomen vahvistavan asemaansa yhtenä maailman dataliikenteen keskeisenä solmukohtana seuraavan viiden vuoden aikana.

KUTSU: Kotimainen välimerellisten ruokien Baba Foods uudistuu ja kutsuu infopitoiselle välimerelliselle lounaalle keskiviikkona 22.5.13.5.2019 09:29:45 EESTKutsu

Hyvä ruoasta kiinnostunut toimittaja, Kotimainen, välimerellisiin kasvisruokiin erikoistunut perheyritys ja parhaimman kotimaisen hummuksen valmistaja (HS:n makutesti) Baba Foods on uudistanut brändinsä ja terävöittänyt missiotaan keväällä 2019: Baban tuotteilla on nyt uusi moderni ja raikas ulkonäkö ja Baba lähtee pitkäkestoiselle missiolle, jossa kannustetaan suomalaisia ottamaan vaikutteita Lähi-idän yhdessä syömisen perinteistä ja yksinkertaisesti syömään enemmän yhdessä! Baba Foodsilla on vahvat juuret Lähi-idässä, ja ruokien reseptit ovat periytyneet perustajien isän suvun ikiaikaisista ohjeista. Babalaiset suhtautuvat intohimolla paitsi ruokiinsa, myös Lähi-idän perinteisiin, johon kuuluu kiinteänä osana yhdessä syömisen kulttuuri. Tutkimusten mukaan lähes kaikki suomalaiset (91%*) pitävät perheen kanssa yhdessä syömistä hyvänä ja toivottavana asiana ja silti vain joka toinen perhe syö lähes päivittäin yhdessä. ”Ymmärrämme täysin tämän mission suuruuden, emmekä oleta pystyvämme

Suomalainen Digital Goodie rakensi Co-op:lle sähköisen kaupan palvelun Iso-Britanniaan1.4.2019 08:26:32 EESTTiedote

Sähköisen kaupankäynnin ohjelmistoyhtiö Digital Goodie ja Co-op, yksi Iso-Britannian johtavista vähittäiskauppaketjuista ja osuustoimijoista, julkistavat uuden päivittäistavaroiden verkkokaupan shop.coop.co.uk:n. Uusi palvelu avattiin kuluttajille maaliskuussa ja ensimmäiset asiakkaat Lontoossa voivat nyt ostaa sen kautta päivittäistavaratuotteita, joille luvataan pisimmillään kahden tunnin toimitusaika.