Equinix investoi uuteen datakeskukseen Suomessa

Datakeskus- ja yhteyspalveluyritys Equinix (Nasdaq: EQIX) julkisti tänään, että se avaa ensi vuonna uuden International Business Exchange™ (IBX®) -datakeskuksen Espooseen. Yritys investoi uuteen HE7-datakeskuksen rakentamisen ensimmäiseen vaiheeseen noin 20 miljoonaa dollaria (17M€) ja sen on määrä valmistua vuoden 2019 toisella neljänneksellä. HE7-keskus tukee lukuisten kotimaisten ja ulkomaisten asiakkaiden kasvaneita IT-tarpeita tarjoten tehokkaita konesali- ja yhteyspalveluita.

Equinix HE6-datakeskus, jonka läheisyyteen uusi HE7-datakeskus on tulossa.

Equinix investoi voimakkaasti Suomeen kasvaneen asiakaskysynnän vuoksi ja rakentaa uuden HE7-keskuksen ensi vuonna. Equinixin tarjoaman ytimessä olevat tehokkaat keskinäiset tietoliikenneyhteydet kotimaassa ja kansainvälisesti tarvitsevat jatkuvasti lisää kapasiteettia ja uusi keskus palvelee nimenomaan tätä kasvanutta tarvetta ja auttaa yhtiön asiakkaita parantamaan kilpailuetuaan digitalisoituvassa maailmassa. Puhtaasti uusiutuvaa energiaa käyttävään HE7-keskukseen on tulossa yhteensä 1475 laitekaappia, joista ensimmäisessä vaiheessa rakennetaan 250.

Suomen datakeskukset ovat kiinteä osa Equinixin kansainvälistä Platform Equinix™ -kokonaisuutta, joka koostuu yhteensä 200:sta yhteenliitetystä datakeskuksesta 52 maassa. Aikaisemmin tänä vuonna Equinix laajensi HE5-konesaliaan Suomessa kasvaneen asiakaskysynnän vuoksi. Suomi on tärkeä digitaalinen kansainvälinen yhteyspiste, joka yhdistää Venäjän ja Baltian maat muuhun Eurooppaan tehokkailla suorilla yhteyksillä ja merenalaisilla kaapeleilla. Näihin kuuluu tehokas Cinia C-Lion1 -datakaapeli Suomen ja Saksan välillä, jonka ansiosta tieto kulkee 144 terabittiä sekunnissa alle 20 millisekunnin viiveellä Helsingin ja Frankfurtin välillä.

“Lukuisat kotimaiset ja kansainväliset asiakkaamme tarvitsevat jatkuvasti lisää kapasiteettia suorayhteyksiin muun muassa pilvipalveluihin ja SaaS-ohjelmistotoimittajiin”, kommentoi Equinixin Suomen toimitusjohtaja Sami Holopainen. “Yli 135 Suomen datakeskusasiakastamme ymmärtävät Equinixin kokonaisratkaisun monipuolisuuden ja laajuuden: Platform Equinix on tehokas liiketoiminnan kehittämisen innovaatioalusta, joka toimii 200 datakeskuksen kautta ympäri maailman.”

Equinix HE7-keskus tarjoaa suorat, luotettavat ja tehokkaat kansainväliset yhteydet yli 1300 yritykseen, mukaan lukien maailman suurimmat pilvipalvelut Microsoft Azure, Google Cloud Platform, Amazon Web Services (AWS) ja Oracle Cloud. Julkisten internet-yhteyksien lisäksi Equinix tarjoaa kovassa kasvussa olevia suoria keskinäisiä yhteyksiä yritysten välille (engl. interconnection). Equinixin Global Interconnection Index (GXI) -tutkimuksen mukaan keskinäisissä yhteyksissä liikkuva datan määrä kasvaa Euroopassa nyt 48% vuodessa saavuttaen vuonna 2021 yhteensä 1900 Tbps -volyymin.

Equinix
Equinix on kansainvälinen datakeskus- ja yhteyspalveluyritys, jonka tehokkaat palvelinkeskukset ja palvelut auttavat maailman johtavia yrityksiä rakentamaan saumattomat suorat keskinäiset yhteydet asiakkaiden, kumppaneiden ja oman organisaation välillä. Equinix toimii 52 maassa, jokaisessa viidessä maanosassa. Yhtiön datakeskukset ja palvelut toimivat asiakkaiden yritystoiminnan vauhdittamisen sekä IT- ja pilviteknologiastrategioiden kivijalkana.
www.equinix.com

Mediakontakti:

Equinix HE6-datakeskus, jonka läheisyyteen uusi HE7-datakeskus on tulossa.
Equinixin HE6-datakeskuksen sisätiloja.
Equinixin Suomen toimitusjohtaja Sami Holopainen
Equinix-logo

Johnny L - PR for the digitalizing world

IDC nimesi Equinixin maailman johtavaksi colocation-datakeskusten ja suorien yhteyspalveluiden toimittajaksi24.2.2020 09:54:58 EETTiedote

Suomen suurin yleisöäänestys alkoi tänään: haussa vuoden valtakunnallinen ja paikallinen radiojuontaja ja -ohjelma10.2.2020 08:00:00 EETTiedote

Suomen suurin yleisöäänestys käynnistyi tänään maanantaina 10. helmikuuta, kun radion kuuntelijat ympäri Suomen pääsevät äänestämään suosikkejaan vuoden radiojuontajaksi ja radio-ohjelmaksi. Kaupallisen radion 35v-juhlavuoden RadioGaalan yleisöäänestyksen valtakunnalliset ja paikalliset voittajat palkitaan Helsingin Narinkkatorilla 24.4.2020 pidettävässä RadioGaalassa. Juhlavuoden kunniaksi RadioGaala on myös saanut uuden logon ja visuaalisen ilmeen.