Kempower Oy

Eriikka Söderström ja Vesa Laisi Kempowerin hallitukseen – vahvaa osaamista yhtiön kasvuun ja sähköisen latausverkoston skaalaamiseen

Kempower Oy:n ylimääräinen yhtiökokous on valinnut Eriikka Söderströmin ja Vesa Laisin uusiksi hallituksen jäseniksi. ”Eriikka ja Vesa tuovat erittäin arvokasta osaamista Kempowerin hallitustyöskentelyyn ja strategian kehittämiseen yhtiön kasvaessa kovaa vauhtia”, Kempower Oy:n hallituksen puheenjohtaja Antti Kemppi toteaa.

Kempower Oy:n ylimääräinen yhtiökokous on 1.9.2021 valinnut Eriikka Söderströmin ja Vesa Laisin uusiksi hallituksen jäseniksi. Eriikka Söderström tuo mukanaan monipuolista kokemusta kansainvälisen liiketoiminnan ja taloushallinnon johtamisesta. Vesa Laisilla on vahva tausta teollisuuden sähköistämisen kansainvälisistä johtotehtävistä ja liiketoiminnan skaalaamisesta.

”Kempowerin tavoitteena on viedä eteenpäin sähköisen liikenteen kehittymistä ja samalla tehdä maailmasta puhtaampaa ja kestävämpää. Rakennamme yhdessä asiakkaidemme kanssa luotettavaa sähköautojen latausverkostoa Suomessa ja maailmalla. Latausinfrastruktuuri on yksi tärkeimmistä edellytyksistä sille, että sähköautot yleistyvät”, Kemppi sanoo.

Eriikka Söderström on työskennellyt F-Securen talousjohtajana, Kone Oyj:n talousjohtajana ja Corporate Controllerina, sekä Vacon Oyj:n ja Oy Nautor Ab:n talousjohtajana. Hänellä on kokemusta talousjohdon tehtävistä Nokia-yhtymän verkkoliiketoiminnassa, sekä Nokia Siemens Networksillä. Söderström on Valmetin ja Bekaertin hallitusten jäsen.

Vesa Laisilla on laaja kokemus johtotehtävistä globaaleissa teollisuusyrityksissä. Laisi on työskennellyt Danfoss Drives -liiketoimintaryhmän johtajana vuodesta 2014. Hän toimi maailmanlaajuisen taajuusmuuttajavalmistajan Vacon Oyj:n toimitusjohtajana 13 vuoden ajan. Laisilla on kokemusta johtotehtävistä myös muun muassa ABB:ltä ja Vaisalalta.

Kempowerin hallituksen jäseninä jatkavat Tero Era, Juha-Pekka Helminen, Teresa Kemppi-Vasama, Antti Kemppi ja Kimmo Kemppi.

Paula Savonen, markkinointi- ja viestintäpäällikkö, Kempower Oy, +358 400 343 851, paula.savonen@kempower.com

Kempowerin tuotantoa Lahden tehtaalla 2021.
Kempower, Lahti, 2021
Eriikka Söderström tuo Kempowerin hallitukseen  monipuolista kokemusta kansainvälisen liiketoiminnan ja taloushallinnon johtamisesta.
Eriikka Söderström tuo Kempowerin hallitukseen monipuolista kokemusta kansainvälisen liiketoiminnan ja taloushallinnon johtamisesta.
Vesa Laisi Kempowerin hallitukseen: Laisilla on vahva tausta teollisuuden sähköistämisen kansainvälisistä johtotehtävistä ja liiketoiminnan skaalaamisesta.

Kempower Oy

Suomalaiset Kempower DC-pikalatausratkaisut on kehitetty ja valmistettu käyttäjäystävällisiksi. Latausratkaisuissamme on kehittyneet pilvipalvelut, joiden avulla pikalatausinfrastruktuurin rakentaminen, ylläpito ja tehokas ammattikäyttö on helppoa. Kempowerin latureilla voi ladata erilaisia sähköajoneuvoja aina sähkömoottoripyöristä raskaaseen kalustoon ja vesiliikenteen sähköaluksiin. Laajasta valikoimastamme löydät vaihtoehtoja yksittäisestä liikuteltavasta laturista suuriin latausjärjestelmiin. Kempowerin tuotteet on suunniteltu ja valmistettu Suomessa. www.kempower.com

Lue lisää julkaisijalta Kempower Oy

Kempower’s fast charging technology to be rolled out by Osprey Charging across the UK17.9.2021 11:11:55 EEST | Press release

The £75 million rollout will see over 150 high-powered EV charging hubs open across the UK over the next four years, revolutionizing the UK’s EV charging infrastructure. Each hub will host up to 12 Kempower rapid chargers, totaling 1,500 units nationwide, and will be the first facilities in the UK to host multiple high-power Kempower chargers on a single site. The first hub is due to open next month, with the construction of a further nine hubs expected to begin before the end of 2021.

Osprey Charging perustaa 150 sähköautojen suurteholatausasemaa Isoon-Britanniaan hyödyntäen Kempowerin teknologiaa17.9.2021 11:11:53 EEST | Tiedote

Osprey Charging, yksi Ison-Britannian nopeimmin kasvavista latausoperaattoreista, perustaa 150 Kempowerin teknologiaan perustuvaa sähköautojen suurteholatausasemaa seuraavien neljän vuoden aikana. Kempowerin toimittamat suurteholatausasemat mahdollistavat jopa 12 täyssähköauton samanaikaisen lataamisen 150 kW maksimiteholla. Osprey Chargingin 75 miljoonan punnan investointi pikalatausverkostoon pitää sisällään myös Kempowerin laitteet.

Kempower Oy’s extraordinary general meeting has elected Eriikka Söderström and Vesa Laisi as new members of the board. “Eriikka and Vesa bring extremely valuable expertise to Kempower’s Board of Directors and strategy development at a time when the company is growing rapidly”, states Antti Kemppi, Chairman of the Board, Kempower.

Kempower perustaa uuden latauslaitetehtaan vastatakseen sähköisen liikenteen markkinan kasvuun, tuotantoa laajennetaan jo vuoden 2022 aikana1.7.2021 12:00:00 EEST | Tiedote

Kempower Oy:n omistaja Kemppi Group Oy ostaa S-Pankki Kiinteistöjen hallinnoiman Lahdessa sijaitsevan kiinteistön, johon sisältyy 10 300 neliömetriä tuotantotilaa. Uudessa tehtaassa Kempower kasvattaa sähköajoneuvojen latauslaitteiden tuotantokapasiteettia noin 500% tämän hetkiseen kapasiteettiin verrattuna. Kempower kasvattaa tuotantoa asteittain vuosien 2021-2022 aikana.