Erilainen Mingle kutsuu verkostoitumaan SuomiAreena -kuplan ulkopuolelle

Erilainen mingle tuo erilaiset ihmiset yhteen SuomiAreenalla. Tapahtuma järjestetään maanantaina 15.7.2019 Keski-Porin kirkossa.

Uusien yhteyksien solmiminen on Porin päivien suola, mutta valitettavan usein kohtaamisissa ei päästä normaaleja arkipäivän tuttuja syvemmälle. Päättäjä kohtaa toisen päättäjän, työnhakijat juttelevat keskenään.

SuomiAreenassa on mahdollista tehdä myös eri tavalla ja kurkottaa oman kuplan ulkopuolelle. Sitä varten on maanantaina 15.7. Erilainen Mingle, missä on mahdollista kaataa raja-aitoja. Yhteyttä luomassa ovat eri-ikäiset ja eritaustaiset ihmiset; työnhakijat, päättäjät, mielenterveyskuntoutujat, järjestöväki ja monet muut.

Erilainen mingle järjestetään maanantaina 15.7.2019 Keski-Porin kirkossa kello 16-18, osoitteessa Hallituskatu 1, Pori.

Tänä vuonna Erilaisessa Minglessä tuodaan yhteen eri elämäntilanteissa olevia ihmisiä jakamaan kokemuksia ja näkemyksiä erityisesti tulevaisuudesta, sen tuomine haasteisteineen ja mahdollisuuksineen. Miltä tulevaisuus näyttää erilaisten ihmisten silmin ja millaista tulevaisuutta haluamme olla yhdessä rakentamassa?

Illan ohjelma sisältää  kokemuspuheenvuoroja, musiikkia, hävikkiruokatarjoilun ja kohtaamisia. Tilaisuuden juontaa #Työnimi-kampanjan projektipäällikkö Mertsi Ärling Diakonia-ammattikorkeakoulusta. Alkusanat lausuu arkkipiispa Tapio Luoma.

Tarjoilujen vuoksi pyydämme ilmoittautumaan tapahtumaan.

Erilaisen Minglen järjestävät:

EAP-FIN köyhyyden vastainen verkosto
Keski-Uudenmaan yhdistysverkosto
Klubitalo Sarastus
Mielenterveyden keskusliitto
Porin Mielenterveysyhdistys Hyvis ry
Porin yhteinen keittiö

Sininauhaliitto
SOSTE
Suomen evankelis-luterilainen kirkko
Työttömien ay-jäsenten tukiyhdistys ry
Vates -säätiö

Annukka Kalliokoski, Tatsi ry
annukka.kalliokoski@tatsi.org

SOSTE Suomen sosiaali ja terveys ry on valtakunnallinen kattojärjestö, joka kokoaa yhteen yli 290 sosiaali- ja terveysalan järjestöä ja yhteisöä. SOSTEn tavoitteena on sosiaalisesti eheä, terve ja aidosti osallistuva yhteiskunta, jossa järjestöillä on vahva rooli. Sosiaali- ja terveysjärjestöissä toimii 1,3 miljoonaa jäsentä, 0,5 miljoonaa vapaaehtoista, 260 000 vertaistukijaa ja 50 000 ammattilaista.

Kutsu SOSTEn rahapelipoliittisen ohjelman julkistustilaisuuteen24.9.2019 06:00:00 EESTKutsu

SOSTE Suomen sosiaali ja terveys ry julkistaa keskiviikkona 25.9. ensimmäisen rahapelipoliittisen ohjelmansa. Ohjelmassa tuomme laajasti esiin eri näkökulmia rahapelaamiseen – pelihaittojen ehkäisyn ja ongelmapelaamisen vähentämisen ollessa pääpainona. Rahapelipoliittinen ohjelma julkistetaan keskiviikkona 23.9. klo 12 SOSTEn tiloissa (Yliopistonkatu 5, 6 krs). SOSTEn pääsihteeri Vertti Kiukas esittelee ohjelmaa sekä vastaa kysymyksiin. Rahapelipoliittinen ohjelma on myös kello 12 kokonaisuudessaan saatavilla SOSTEn verkkosivuilta. Materiaali- ja haastattelupyyntöihin vastaa viestintäpäällikkö Milla Halme milla.halme@soste.fi, 0505676361. Tilaisuuteen ei tarvitse ilmoittautua ennakkoon.