Erilainen Mingle kutsuu verkostoitumaan SuomiAreena -kuplan ulkopuolelle

Erilainen mingle tuo erilaiset ihmiset yhteen SuomiAreenalla. Tapahtuma järjestetään maanantaina 15.7.2019 Keski-Porin kirkossa.

Uusien yhteyksien solmiminen on Porin päivien suola, mutta valitettavan usein kohtaamisissa ei päästä normaaleja arkipäivän tuttuja syvemmälle. Päättäjä kohtaa toisen päättäjän, työnhakijat juttelevat keskenään.

SuomiAreenassa on mahdollista tehdä myös eri tavalla ja kurkottaa oman kuplan ulkopuolelle. Sitä varten on maanantaina 15.7. Erilainen Mingle, missä on mahdollista kaataa raja-aitoja. Yhteyttä luomassa ovat eri-ikäiset ja eritaustaiset ihmiset; työnhakijat, päättäjät, mielenterveyskuntoutujat, järjestöväki ja monet muut.

Erilainen mingle järjestetään maanantaina 15.7.2019 Keski-Porin kirkossa kello 16-18, osoitteessa Hallituskatu 1, Pori.

Tänä vuonna Erilaisessa Minglessä tuodaan yhteen eri elämäntilanteissa olevia ihmisiä jakamaan kokemuksia ja näkemyksiä erityisesti tulevaisuudesta, sen tuomine haasteisteineen ja mahdollisuuksineen. Miltä tulevaisuus näyttää erilaisten ihmisten silmin ja millaista tulevaisuutta haluamme olla yhdessä rakentamassa?

Illan ohjelma sisältää  kokemuspuheenvuoroja, musiikkia, hävikkiruokatarjoilun ja kohtaamisia. Tilaisuuden juontaa #Työnimi-kampanjan projektipäällikkö Mertsi Ärling Diakonia-ammattikorkeakoulusta. Alkusanat lausuu arkkipiispa Tapio Luoma.

Tarjoilujen vuoksi pyydämme ilmoittautumaan tapahtumaan.

Erilaisen Minglen järjestävät:

EAP-FIN köyhyyden vastainen verkosto
Keski-Uudenmaan yhdistysverkosto
Klubitalo Sarastus
Mielenterveyden keskusliitto
Porin Mielenterveysyhdistys Hyvis ry
Porin yhteinen keittiö

Sininauhaliitto
SOSTE
Suomen evankelis-luterilainen kirkko
Työttömien ay-jäsenten tukiyhdistys ry
Vates -säätiö

Annukka Kalliokoski, Tatsi ry
annukka.kalliokoski@tatsi.org

SOSTE Suomen sosiaali ja terveys ry on valtakunnallinen kattojärjestö, joka kokoaa yhteen yli 290 sosiaali- ja terveysalan järjestöä ja yhteisöä. SOSTEn tavoitteena on sosiaalisesti eheä, terve ja aidosti osallistuva yhteiskunta, jossa järjestöillä on vahva rooli. Sosiaali- ja terveysjärjestöissä toimii 1,3 miljoonaa jäsentä, 0,5 miljoonaa vapaaehtoista, 260 000 vertaistukijaa ja 50 000 ammattilaista.

Miten käy paikallisten sote-järjestöjen? Pohjois-Pohjanmaan ja Kainuun järjestöt kokoontuvat pohtimaan tulevaisuuttaan Ouluun 26.8.21.8.2019 17:07:41 EESTTiedote

Sote-uudistuksen uusi kierros pohjaa edelleen maakuntamalliin. 18 maakunnassa toteutettavat sosiaali- ja terveyspalvelut tarkoittavat monien paikallisten sote-järjestöjen kannalta sitä, että toiminnalle on löydettävä uusia kumppanuuksia ja ehkä myös rahoittajia. Paikalliset ja alueelliset sote-järjestöt ovat täydentäneet kuntien sote-palveluiden valikoimaa, tarjonneet erityisten kohderyhmien tuntemusta ja vertaistukea. Järjestöjen ja kuntien yhteistyö voi olla pienimuotoista, esimerkiksi että kunta tarjoaa toiminnalle maksuttomat tilat. Pienellä budjetilla toimiville järjestöille kunnan tuki on elintärkeää. Yhteistyö voi tarkoittaa myös yhteistyösopimuksiin perustuvaa sote-palveluiden tilaamista ja ostamista järjestöiltä, esimerkiksi päihdehuollon palveluja. Tarve järjestöjen toiminnalle on kiistaton. Ketterinä toimijoina järjestöt kehittävät uusia tapoja tukea ihmisiä monenlaisissa elämäntilanteissa, mihin julkinen sektori ei pysty. Järjestöt kulkevat ihmisen rinnalla tarjoten vertais

Miten käy paikallisten sote-järjestöjen? Uudenmaan ja Päijät-Hämeen järjestöt kokoontuvat pohtimaan tulevaisuuttaan Helsinkiin 16.8.15.8.2019 13:19:39 EESTTiedote

Kansalaistutkimus ”Ihan pihalla”: Vanhoista ihmisistä yhä useampi syrjäytyy monimutkaistuvassa, digitalisoituvassa maailmassa17.6.2019 09:26:09 EESTTutkimus