ERTO hyväksyi Accountorin neuvottelutuloksen

Toimihenkilöliitto ERTO hyväksyi tänään taloushallintoalalla toimivan Accountor-yhtiön työehtosopimuksen neuvottelutuloksen sekä jäsenäänestyksessä että hallituksessaan. ERTO on sitoutunut noudattamaan edunvalvonnassaan jäsenten tahtoa.

Jäsenäänestyksessä 73 prosenttia kannatti neuvottelutuloksen hyväksymistä ja yli neljäsosa jätti asian ratkaisemisen liiton tehtäväksi.

Sopimuskausi on yleisen linjan mukaisesti kaksi vuotta. Palkankorotukset ovat ensimmäisenä vuonna 2,0 prosenttia, jonka lisäksi jaetaan yrityksen sisäinen 0,2 prosentin palkkaerä. Korotukset jaetaan 1.3.2022 lukien.

”Työehtoneuvottelut käytiin hyvässä hengessä ja vastuullisesti hyvissä ajoin ennen nykyisen sopimuskauden päättymistä”, sanoo ERTOn puheenjohtaja Juri Aaltonen.

Sopimuskausi päättyy 28.2.2022.

”Olemme erittäin tyytyväisiä kansainvälisen ohjelmisto- ja palveluyhtiö Accountorin Suomen palveluliiketoiminnan työehtosopimuksen neuvotteluprosessista ja saavutetusta neuvottelutuloksesta. Keskinäinen luottamus ja tahto yhdessä rakentaa tulevaisuutta kuvastavat Accountorin arvoja. Haluan osaltani kiittää sekä Accountorin henkilöstön edustajia että ERTOa yhteistyöstä.” sanoo Accountor Groupin toimitusjohtaja Niklas Sonkin.

Valtakunnalliset taloushallintoalan työehtosopimusneuvottelut jatkuvat 21.1.

Toimihenkilöliitto ERTO on yksityisen palvelusektorin asiantuntijatehtävissä työskentelevien ammattiliitto. ERTOn noin 15 000 jäsentä edustavat muun muassa seuraavia aloja: logistiikka, markkinointi- ja tietoala, sosiaali- ja terveysala, henkilöstöpalveluala, tietotekniikan palvelut, matkailu-, liikunta- ja kulttuuripalvelut sekä taloushallinto. ERTO on osa Toimihenkilökeskusjärjestö STTK:ta.

SuPerin, Tehyn ja ERTOn kysely: Heikentyneet työolot ja pieni palkka syy hoitajapulaan yksityisellä hoiva-alalla16.5.2022 09:00:00 EEST | Tiedote

Hoitajapula on vakava myös yksityisellä hoiva-alalla ja varhaiskasvatuksessa, kertovat ammattiliitot SuPer, Tehy ja ERTO. Liitot selvittivät jäsentensä työhyvinvointia huhti-toukokuussa. Kyselyn mukaan halu vaihtaa alaa on korkea ja jopa kaksi kolmasosaa vastaajista on miettinyt alan vaihtamista kokonaan pois sote-sektorilta tai varhaiskasvatuksesta. Palkankorotukset koetaan tärkeimmäksi alan pito- ja vetovoimatekijäksi.

ERTO jätti työtaisteluilmoituksen huolinta-alalle30.3.2022 15:56:21 EEST | Tiedote

Toimihenkilöliitto ERTO on jättänyt keskiviikkona 30.3. klo 13:00 työtaisteluilmoituksen Palvelualojen työnantajat PALTA ry:lle ja valtakunnansovittelijalle. Lakko toteutetaan kiirastorstaina 14.4.2022, mikäli huolinta-alan toimihenkilöitä koskevissa sopimusneuvotteluissa ei päästä sopuun ennen sitä. Lakko koskee kaikkea huolinta-alan toimihenkilöiden työehtosopimuksen piirissä tehtävää työtä kiirastorstaille osuvissa työvuoroissa eli lakon piirissä ovat muutkin kuin vain ERTOn jäsenet.