ERTO irtisanoi taloushallinnon työehtosopimuksen

Toimihenkilöliitto Erto on tänään irtisanonut Palvelualojen työnantajat Palta ry:n kanssa tehdyn taloushallinnon työehtosopimuksen voimassaolon päättymään 31.10.2019.

Toimihenkilöliitto ERTOn tavoitteita 10.10. alkavissa alan neuvotteluissa ovat muun muassa palkankorotukset, kikytuntien poistaminen, paikallisen sopimisen edistäminen, vuosilomalain noudattamisen vahvistaminen, työssä jaksamisen parantaminen ja alan työn arvostuksen lisääminen.

Lisätietoja neuvotteluista:

lakimies Helena Lievonen, puh 040 1371360
puheenjohtaja Juri Aaltonen, 040 5538536

Katso taloushallintoalan työehtosopimus

Toimihenkilöliitto ERTOn yksi kuudesta jäsenyhdistyksestä Taloushallinnon ammattilaiset Talry ry on kasvava ja Suomen ainoa pelkästään taloushallinnon ammattilaisten asioihin keskittynyt alan työehdoista sopiva ammattiliitto.

Toimihenkilöliitto ERTO neuvottelee yhdessä Ammattiliitto Pron kanssa taloushallinnon työehtosopimuksen Palvelualojen työnantajat Paltan kanssa.

Kysely: Suomalaiset tunnistavat sukupuolten välistä tasa-arvoa työelämässä, mutta vähemmistöjen oikeuksia on vaikea arvioida27.6.2019 09:37:33 EESTTiedote

Monimuotoisuus työpaikoilla on lisääntynyt, mutta ihmiset ovat vielä tietoisempia sukupuoleen liittyvistä asioista kuin muusta yhdenvertaisuudesta. Tämä ilmenee Toimihenkilöliitto ERTOn kesäkuussa teettämästä kyselystä, jossa 1000 suomalaista työelämässä mukana olevaa arvioi, missä määrin yhdenvertaiset oikeudet työelämässä heidän mielestään toteutuvat eri ryhmien välillä.