ERTO ja Pro ilmoittaneet liukumakiellon taloushallintoalalle 22.1. alkaen

Toimihenkilöliitto ERTO ja Ammattiliitto Pro ovat ilmoittaneet ylihuomenna 22.1. alkavasta ja toistaiseksi jatkuvasta liukumakiellosta taloushallintoalalla.

Toimihenkilöliitto ERTO ja Ammattiliitto Pro ovat tänään ilmoittaneet, että keskiviikkona 22.1.2020 alkaa taloushallintoalalla liukumakielto, joka jatkuu toistaiseksi.

Liukumakielto koskee kaikkia taloushallintoalalla työskenteleviä, joiden työsuhteissa noudatetaan ainakin joiltakin osin valtakunnallista taloushallintoalan työehtosopimusta.

Painostustoimen tarkoituksena on vauhdittaa työehtosopimusneuvotteluja, joita on käyty tuloksetta syyskuusta 2019.

Toimihenkilöliitto ERTOn puheenjohtaja Juri Aaltonen avaa tarkemmin vaikeaa neuvottelutilannetta blogikirjoituksessaan.

Lisätietoja:

Puheenjohtaja Juri Aaltonen, puh. 040 553 8536, juri.aaltonen@erto.fi

Kolmasosa työntekijöistä työskentelee tällä hetkellä etänä – puolella työpaikan johtamiskäytännöt ontuvat27.4.2020 06:45:00 EESTTiedote

Kolmasosa palkansaajista tekee tällä hetkellä etätöitä. Heistä puolet kertoo, ettei esimies seuraa heidän työtaakkaansa tai jaksamistaan. Joka neljäs sanoo, ettei ole saanut kriisiaikana riittävän hyviä ohjeistuksia esimieheltään etätyön tekemiseen. Tämä tuli ilmi Toimihenkilöliitto ERTOn tekemästä kyselystä, johon vastasi 1000 palkansaajaa.

Jopa 780 000 saatetaan lomauttaa koronakriisin takia - palkansaajat pelkäävät toimeentulonsa puolesta22.4.2020 06:45:00 EESTTiedote

Lähes kolmasosa työntekijöistä sanoo olevansa joko jo lomautettu tai kokee olevansa lomautusuhan alla. Tämä saattaa tarkoittaa jopa 780 000 palkansaajan lomauttamista koronakriisin vuoksi. Yli puolet palkansaajista pelkää, että työttömyyskorvausten käsittely työttömyyskassassa viivästyy ja vaarantaa oman tai perheen talouden. Tämä tuli ilmi Toimihenkilöliitto ERTOn tekemästä kyselystä, johon vastasi 1000 palkansaajaa.

Kyselytutkimus: Kolmas osa palkansaajista on uupunut koronatilanteen vuoksi – vaikutukset voivat kestää pitkään kriisin jälkeenkin16.4.2020 06:45:00 EESTTiedote

Reilu kolmasosa työntekijöistä sanoo koronakriisin heikentäneen työssä jaksamista. Lähes yhtä moni pelkää jaksamisensa puolesta vielä kuukausia kriisin jälkeen. Työntekijät ovat huolissaan toimeentulostaan ja kokevat jääneensä julkisessa keskustelussa yritysten jalkoihin. Tämä tuli ilmi Toimihenkilöliitto ERTOn tekemästä kyselystä, johon vastasi 1000 palkansaajaa.