Restel OyRestel OyRestel Oy

Espoon Nihtisiltaan aukeaa kaksi uutta ravintolaa, Taco Bell ja BURGER KING®

Nihtisillan uudet ravintolat, Taco Bell ja BURGER KING®, avaavat ovensa kesällä 2019. Taco Bellille Nihtisillan ravintola on ketjun ensimmäinen DRIVE THRU -autokaistallinen ravintola. Autokaistan lisäksi molemmissa ravintoloissa on käytössä Restis-mobiilisovellus ja sen uusi Silent Pick Drive -palvelu.

Kalifornialaisista juuristaan ammentava Taco Bell -pikaruokaravintolaketju on laajentunut pääkaupunkiseudulle hyvää vauhtia. Espoon Nihtisillan uudessa Taco Bell -ravintolassa on 120 asiakaspaikkaa, ja uusia työntekijöitä rekrytoidaan noin 20. Myös BURGER KING® on laajentunut Suomessa viime vuosina vauhdikkaasti: viiden ensimmäisen toimintavuotensa aikana ketju on avannut yhteensä 54 ravintolaa ja vuoden 2019 aikana ketjun tavoitteena on avata ravintoloita ympäri Suomen. Nihtisillan uudessa BURGER KING® -ravintolassa on 140 asiakaspaikkaa, ja uuden ravintolan rekrytointitarpeen arvioidaan olevan 30 henkilöä.

Ravintoloita suunniteltaessa myös autoilevien espoolaisten ääni on kuultu, sillä molemmissa ravintoloissa on DRIVE THRU -autokaista. Nihtisillan Taco Bell on ketjun ensimmäinen autokaistallinen ravintola. Ravintoloissa on käytössä myös Restis-mobiilisovellus, jonka kautta tilaaminen ja maksaminen hoituu kätevästi ennakkoon. Restiksen uusi Silent Pick Drive -palvelu tekee autoilevien asiakkaiden asioimisesta entistä helpompaa: asiakas tilaa ja maksaa tilauksen ennakkoon Restis-sovelluksessa, valitsee noutoajan, ajaa auton Restis-merkittyyn parkkiruutuun ja tilaus tuodaan asiakkaalle suoraan autoon. Helppoa!

”Olemme erittäin innoissamme, että saamme avata ensimmäisen autokaistallisen ravintolan Espooseen. Myös Restiksen Silent Pick Drive -palvelu helpottaa varmasti monen kiireisen espoolaisen elämää”, iloitsee Taco Bell Suomen ketjujohtaja Sarita Lehtinen.

Vuonna 1954 Yhdysvalloissa perustettu BURGER KING® on tunnettu liekillä grillatuista hampurilaisistaan, jotka valmistetaan asiakkaiden toiveiden mukaan. Maailman toiseksi suurin hampurilaisravintolaketju erottuu kilpailijoistaan myös juomapuolella. BURGER KING® -ravintoloissa virvoitusjuomia saa juoda niin paljon kuin haluaa, ja lisäksi lähes kaikissa ravintoloissa tarjoillaan myös olutta.

Vuonna 2017 Suomeen saapuneissa Taco Bell -ravintoloissa on avoin keittiö, joka toimii näyttämönä tilauksesta valmistettaville herkuille. Keittiössä valmistuvat Taco Bellin suositut innovaatiotuotteet Crunchwrap Supreme ja Tacos Supreme sekä herkulliset burritot, bowlit ja quesadillat. BURGER KING® -ravintoloiden tavoin ravintoloissa on käytössä virvoitusjuomien free refill ja tarjolla on myös olutta.

Ravintoloiden lisäksi samalla tontilla sijaitsee jo olemassa oleva HOK-Elannon ABC-mittarikenttä.

Tomi Söderström, ketjujohtaja BURGER KING®, +358 50 355 0242, tomi.soderstrom@restel.fi

Sarita Lehtinen, ketjujohtaja Taco Bell Suomi, +358 40 527 6899, sarita.lehtinen@restel.fi

Restel Oy on suomalainen ravintola-alan yritys, johon kuuluu noin 170 ravintolaa, työllistäen yli 2600 ravintola-alan ammattilaista. Restelin ravintoloita ovat BURGER KING®-, Taco Bell-, Rax Pizzabuffet-, HelmiSimpukka-, O'Learys-, Wanha Mestari-, Hemingway's -ravintolat sekä Food&Events Tapahtumaravintolat.

Yum! Brands Inc:in tytäryhtiö Taco Bell Corp. on maailman johtava meksikolaistyylinen pikaruokaravintolabrändi. Taco Bell valmistaa taconsa, burritonsa ja muut tunnetut tuotteensa aina tilauksesta ja asiakkaan toiveen mukaisesti, ja tuotteissa on runsaat maut ja laadukkaat raaka-aineet. Maailmanlaajuisesti ketjun ravintoloissa vierailee yli 40 miljoonaa asiakasta viikoittain, ja heille halutaan tarjota poikkeuksellista arvoa sekä loistavaa palvelua. Yhdysvaltojen ulkopuolella Taco Bellillä on yli 360 ravintolaa yhteensä 27 maassa ja brändin tavoitteena on laajentaa kansainvälinen toimintansa tuhanteen ravintolaan vuoteen 2022 mennessä. Yritys ja sen franchise-sopimuksella toimivat yrittäjät pyörittävät yhteensä yli 7 000 ravintolaa, joiden myynti on yli 9 miljardia dollaria vuodessa. Vuoteen 2022 mennessä brändi haluaa saavuttaa maailmanlaajuisesti 15 miljardin dollarin myynnin ja operoida yhteensä 9 000 ravintolaa.

BURGER KING® on vuonna 1954 perustettu, maailman toiseksi suurin hampurilaisravintolaketju, jonka ravintoloissa syö maailmanlaajuisesti noin 11 miljoonaa herkuttelijaa päivittäin. Hampurilaisravintolat tunnetaan liekillä grillatuista hampurilaispihveistä ja herkuista, jotka valmistetaan aina tilauksesta. Klassikkotuote, WHOPPER®-hampurilainen, on valmistettu muuttumattomalla reseptillä jo vuodesta 1957. www.burgerking.fi