Espoon Vermonniittyyn valmistui 136 opiskelija-asuntoa uuden lukuvuoden alkuun – koko talo vuokrattiin täyteen hetkessä

Espoon Vermonniittyyn Anna Sahlsténin kadulle valmistui 136 uutta opiskelija-asuntoa. Opiskelija-asunnot Helsingin seudun opiskelija-asuntosäätiölle rakensi Rakennusliike Lapti Oy. Asuntojen rakentaminen käynnistyi toukokuussa 2021, ja ne valmistuivat elokuussa 2022 juuri sopivasti lukuvuoden alkuun. Asunnot ja sijainti ovat herättäneet runsaasti kiinnostusta, ja kaikki asunnot on vuokrattu.

Kuva: Lapti

"Pääkaupunkiseudulla on kova pula kohtuuhintaisista opiskelija-asunnoista. Tämän vuoksi olemme erittäin iloisia saadessamme uusia ja viihtyisiä opiskelijakoteja tälle kiinnostavalle uudelle alueelle. Saimme vuokrattua koko talon lähes yhdeltä istumalta, mikä kertoo siitä, että olemme selvästi onnistuneet luomaan nuorten tarpeita vastaavia koteja", kuvaa Hoasin toimitusjohtaja Matti Tarhio.

Kahdeksankerroksisen talon ensimmäisestä kerroksesta löytyy numeroiduilla telineillä varustettu pyörävarasto, maksutta käytettävät pyykinpesukoneet ja kuivausrummut sekä kerhotila. Ylimmässä kerroksessa on kaikkien asukkaiden käytössä oleva saunaosasto sekä toinen kerhotila parvekkeineen.

Talossa on yhteensä 122 yksiötä ja 14 perheasuntoa. Asunnot ovat viihtyisiä ja pinnat modernit: lattiat ovat vaalean tammen väristä vinyylilankkua ja seinät valkoiset. Kylpyhuoneissa on harmaa himmeäkiiltoinen lattialaatta ja valkoinen seinälaatta sekä tehosteseinä, joka on harmaata betonimaista himmeäkiiltoista laattaa.

”Meille laadukkaiden opiskelija-asuntojen toteuttaminen ja miellyttävän opiskeluarjen mahdollistaminen on hankkeen alusta asti ollut kunnia-asia. Onnistuimme vielä kirimään alkuperäistä rakennusaikataulua siten, että opiskelijat pääsevät muuttamaan asuntoihin ja aloittamaan opiskelun uudessa kodissa heti lukuvuoden alusta”, kertoo Laptin Etelä-Suomen aluejohtaja Matti Leimi.

"Vaikka maailman myllerrykset yrittivätkin pistää kapuloita rakentamisen rattaisiin, niistä selvittiin lopulta aika vähällä. Yhteistyö Laptin kanssa sujui koko hankkeen ajan mallikkaasti, ja saimme tehtyä rakennuksen, josta voimme kaikki olla ylpeitä", iloitsee Hoasin rakennuttajapäällikkö Ville Keränen.

Matti Tarhio, toimitusjohtaja, Hoas, 0400 800 255, matti.tarhio@hoas.fi
Ville Keränen, rakennuttajapäällikkö, Hoas, 044 283 8244, ville.keranen@hoas.fi
Matti Leimi, aluejohtaja, Rakennusliike Lapti Oy, 050 352 7577, matti.leimi@lapti.fi

Kuva: Lapti
Kuva: Hoas

Lapti on vakavarainen rakentaja, joka keskittyy toiminnassaan kohtuuhintaisten asuntojen uudisrakentamiseen Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa. Laptin palveluvalikoimaan kuuluu lisäksi laadukkaiden liike- ja toimitilojen, koulujen ja terveydenhuoltokiinteistöjen sekä päivähoito- ja hoivakiinteistöjen rakentaminen maanlaajuisesti. Rakennusliike Lapti -konsernin palveluksessa oli tilikauden päättyessä noin 600 henkilöä. www.lapti.fi

Rakennamme huolella hyvän elämän puitteet.

Nummelan ydinkeskustaan nousee KAS asuntojen uusi vuokratalo19.9.2022 09:00:00 EEST | Tiedote

KAS asunnot Oy rakennuttaa Vihdin Nummelan keskustaan viisikerroksisen asuinkerrostalon osoitteeseen Kappelitie 6. Taloon tulee 56 vuokra-asuntoa, yksiöistä neliöihin ja jokaisessa asunnossa on parveke tai terassi. Osittain luonnontilaiselle pihalle tulee leikki- ja oleskelualue. Jokaista asuntoa kohden varataan yksi autopaikka, ja kohteeseen tulee kaksi sähköautonlatauspaikkaa. Talon sijainti on erinomainen. Kaupat ja muut palvelut ovat lähellä ja upeat ulkoilumaastotkin lähes kotiovelta. Kohteen valmistumisen jälkeen Vihdissä on KAS:n asuntoja 520. Rakentaminen alkaa syyskuussa 2022, ja asunnot valmistuvat loppuvuodesta 2023. Talon rakentaa Rakennusliike Lapti Oy. Hakuaika alkaa syksyllä 2023, noin 3 kuukautta ennen talon valmistumista. Hakuajasta ilmoitetaan www.kas.fi-sivuilla sekä paikallislehdessä. Toimitusjohtaja Jarmo Kuosa tyytyväinen hankkeen etenemiseen ”Olen erittäin tyytyväinen, että saamme hankkeen aikataulussa liikkeelle haastavassa tilanteessa. Lyhyellä aikajänteellä vo

Turun Puolalanmäen historiallisessa maisemassa on päättynyt täydennysrakentamishankkeelle harvinaisen mittavat ja vaativat louhintatyöt uuden kerrostalon rakennustöiden tieltä. Rakennusliike Lapti Oy louhi kalliota suojeltujen rakennusten keskellä olevalta tontilta kesän aikana yhteensä noin 150 funikulaarin eli 300 kuorma-autollisen verran. Mittavat louhintatyöt vaativat viimeisen päälle tehdyt ennakkotutkimukset ja -suunnittelun sekä toteutuksen.