Espooseen 16-kerroksinen ARA-vuokratalo

Y-Säätiön M2-Kodit rakennuttaa kerrostalon Espoon Vermonniittyyn. Rakennustyöt alkavat lokakuussa. Talo valmistuu kesällä 2022.
M2-Kodeille kohoaa Vermonniittyyn lähivuosina 16-kerroksinen kerrostalo. Siihen rakentuu yhteensä 122 uutta ARA-vuokra-asuntoa.

M2-Kodeille kohoaa Vermonniittyyn lähivuosina 16-kerroksinen kerrostalo. Siihen rakentuu yhteensä 122 uutta ARA-vuokra-asuntoa. M2-Kodit on osa yhteiskunnallista Y-Säätiö-konsernia.

Rakennustyöt alkavat lokakuussa. Talo valmistuu kesällä 2022.

M2-Kotien kerrostalo on osa korkean rakentamisen korttelia. Korttelipiha, yhteinen pysäköintilaitos sekä yhteiskäyttöautojärjestelmä luovat asukkaille yhteisöllisen asuinpiirin. Kiinteistön katolle asennetaan aurinkopaneelit, joista saatavalla energialla pienennetään asumisen kustannuksia ja hiilijalanjälkeä.

”Haluamme rakennuttaa kohtuuhintaisia ARA-vuokra-asuntoja lähelle palveluita ja hyvien kulkuyhteyksien varrelle. Uusi asuinalue Vermonniitty antaa meille hyvät eväät siihen”, Y-Säätiö-konsernin rakennuttamisjohtaja Pekka Kampman sanoo.

Vermonniitty sijaitsee lähellä palveluja

Vermonniitty on uusi asuinalue Leppävaaran tuntumassa. Se tarjoaa monipuolisia elämyksiä monelle: läheltä löytyy niin merellistä kuin historiallista miljöötä, loistavat palvelut ja sujuvat liikenneyhteydet.

Kohteen pääurakoitsijana toimiva Lujatalo on näkyvästi mukana Perkkaan alueen asuntorakentamisessa. M2-Kotien kohde mukaan luettuna, yrityksellä on alueella 540 rakenteilla olevaa asuntoa.

”On ilo olla rakentamassa korkean rakentamisen korttelia ja näyttävää Espoota Y-Säätiön M2-Kotien kanssa. Tämä uusin urakka on meille toinen kohde kyseisessä korkean rakentamisen korttelissa. Se vahvistaa Lujatalon näkyvyyttä Vermonniityn alueen rakentajana”, sanoo Lujatalon Uudenmaan asuntorakentamisen aluejohtaja Janne Mönkkönen.

Kohteen suunnittelijana toimii arkkitehtitoimisto Hannu Jaakkola Oy.

Pekka Kampman, rakennuttamisjohtaja, Y-Säätiö
pekka.kampman@ysaatio.fi