Espoossa Hiidenkallion tunneli kiinni 11.–13.7. välisinä öinä klo 22–05

Tunneli suljetaan molempiin suuntiin ja avataan liikenteelle huoltotoimenpiteiden päätyttyä.

Hiidenkallion tunneli suljetaan tilapäisesti liikenteeltä maanantain ja tiistain (11.–12.7.) sekä tiistain ja keskiviikon (12.–13.7.) välisiksi öiksi klo 22.00–05.00. Sulun aikana tunnelissa tehdään kunnossapito ja huoltotöitä. Hiidenkallion tunneli suljetaan molempiin suuntiin ja se avataan jälleen liikenteelle heti huoltotoimenpiteiden päätyttyä. Tunneli sijaitsee Kehä II:lla (Mt 102) Turun moottoritien läheisyydessä, missä liikenne ohjataan tunnelin varareitille.

Työn aikaisesta liikennejärjestelystä vastaa:

Destia Oy, Mikko Sepänmaa, mikko.sepanmaa@destia.fi, puh. 040 630 8555

Lisätietoa:

ELY-keskus, Maanteiden hoidon projektipäällikkö Jami Vähäsoini, puh. 0295 021 280

Sinilevätilanne vaihteleva Saaristomerellä ja Selkämerellä, sisävesissä viime viikkojen kaltainen (Varsinais-Suomi, Satakunta)11.8.2022 11:44:26 EEST | Tiedote

Viime viikonlopun kovien tuulten myötä sinilevät sekoittuivat vesiin ja alkuviikon lämpimän sään seurauksena runsastuivat paikoitellen koko merialueella. Avomerellä sinilevät runsastuivat etenkin Saaristomeren eteläosassa. Sisävesissä sinilevää on tavattu paikoitellen runsaastikin, mutta tilanne on pysynyt pitkälti viime viikkojen kaltaisena.

Lapin ELY-keskus myönsi rahoitusta porotalouden, luontaiselinkeinojen ja koltta-alueen kehittämistoimintaa koskeville tutkimushankkeille (Lappi, Pohjois-Pohjanmaa, Kainuu)11.8.2022 11:07:21 EEST | Tiedote

Vuoden 2022 tutkimushankehaussa tuli vireille määräaikaan mennessä neljä hakemusta, joista kaksi hanketta rahoitettiin. Tukea haettiin yhteensä yli 600 000 euron edestä. Lapin ELY-keskuksella on vuosittain käytössä noin 350 000 euroa porotalouden, luontaiselinkeinojen ja koltta-alueen kehittämistoimintaa edistävien tutkimushankkeiden rahoittamiseen. Hankkeet rahoitetaan maatilatalouden kehittämisrahastosta (Makera).