Seidat Oy

Etämyynnissä tehdään nyt virtuaalisia kädenpuristuksia, Seidat Oy muokkaa myymisen kulttuuria maailmalla

Seidat on kehittänyt sähköisen allekirjoitusratkaisun Business Finlandin koronatuella. Allekirjoitusratkaisu on tehnyt Seidatin esitysalustasta entistä kiinnostavamman kokonaisuuden maailmalla, koska se ratkaisee keskeiset etämyynnin haasteet.
Seidat Oy:n toimitusjohtaja Paulus Perkkiö

Kun koronaepidemia alkoi leviämään maailmalla, Seidatilla mietittiin viime hetken valintoja, miten muita yrityksiä voitaisiin tukea mahdollisimman hyvin muuttuvassa ympäristössä. “Vaikka saamme Seidatista äärimmäisen hyvää palautetta nimenomaan etämyyntiratkaisuna, koemme, että meidän täytyy kehittyä siinä vielä paremmaksi. Etämyynnistä tulee yhä tärkeämpää aktiivista myyntiä tekeville yrityksille”, kertoo Seidatin COO Joona Taskinen päätöksen taustoista.

Seidatin asiakkaan Suomen Verkostohuolto Oy:n toimitusjohtaja Olli Nurmela kertoo, että etämyynti on ollut heillä nyt keskeinen osa korona-ajan liiketoimintaa. Seidatin ja puhelimen yhdistelmä on ollut ylivoimainen ratkaisu myyntityöhön, koska silloin ei ole teknisiä murheita, joita esim. Teamsin käyttäjät ovat kohdanneet.

Yksi keskeinen haaste etämyynnissä on ollut “kädenpuristuksen virtualisointi”. Kädenpuristuksen tekeminen on nyt vaivatonta Seidatin myyntialustan avulla. Myyjä voi kytkeä allekirjoitusominaisuuden päälle tarjouksen etäesittelyssä, jonka jälkeen ostaja vain klikkaa nappia ja virtuaalinen kädenpuristus on syntynyt. Allekirjoitusratkaisu on keskeinen osa Seidatin kehitysprojektia, jota Business Finland on tukenut.

“Mielestäni tämä on valtiolta todella fiksu investointi. Pystymme auttamaan muita yrityksiä pitämään pyörät pyörimässä kriisin keskellä ja ratkaisu on sen verran ainutlaatuinen, että Seidatin kansainvälistyminen on ottanut viime päivinä isoja uusia askelia. Vienti on ratkaisevan tärkeää Suomelle,” päättää yhtiön toimitusjohtaja Paulus Perkkiö.

Olli Nurmela
olli.nurmela@verkostohuolto.fi

Paulus PerkkiöCEO, Founder

Paulus Perkkiö on saamelainen suurperheen isä. Hän on perustanut yhtiön ja toimii yrityksen toimitusjohtajana.

Puh:0503249248paulus@seidat.com

Seidat Oy:n toimitusjohtaja Paulus Perkkiö

Seidat Oy
Mäkelänkatu 52 B

050 324 9248https://www.seidat.com

Seidat Oy on aloittanut liiketoiminnan vuonna 2015. Yritys työllistää noin 10 henkeä Helsingissä. Seidatin asiakkaana ovat tyypillisesti B2B liiketoimintaa tekevät aineettomia tuotteita tai palveluita myyvät yritykset, kuten pankit, asiantuntijayritykset ja ohjelmistotalot. Seidatille on myönnetty Business Finlandilta liiketoiminnan kehitystukea 73 600,00 €.

Suomen Verkostohuolto Oy työllistää tällä hetkellä 8 henkeä. Yhtiön on perustettu tammikuussa 2020 ja yhtiö toimii Rovaniemellä, Joensuussa ja Lapinlahdella. Yhtiö tuottaa LVI-huoltopalveluita.