Etätyön hyvinvointiopas antaa eväät parempaan työelämään kotona ja konttorilla

Etätyö on tullut suomalaiseen työkulttuuriin jäädäkseen, mutta haastaa työhyvinvointiamme uudella tavalla. Suomalaisten asiantuntijoiden kirjoittama tietokirja Etätyön hyvinvointiopas auttaa työntekijöitä ja työyhteisöjä kukoistamaan niin etätyössä kuin lähi- ja etätyön hybridimallissakin.

Etätyön hyvinvointiopas on saatavana painettuna, e- ja äänikirjana (kansi: Susanna Appel).

Kati Boijer-Spoof Heikinheimon ja Riikka Ilmivallan uutuuskirja tarjoaa tietoa työskentelyyn liittyvien valintojen tueksi sekä konkreettisia vinkkejä arjen tilanteisiin. Mitkä asiat vaikuttavat eniten yksilön ja tiimin hyvinvointiin ja miten niitä voi vahvistaa? Onko etätyö erilaista aivojen kannalta? Miten liikkumisen lisääminen työpäivän aikana vaikuttaa luovuuteen ja ongelmanratkaisukykyyn? Mitkä ovat kolme tärkeintä ravintovalintaa erityisesti etätyössä? Entä miten omaa hyvinvointia tukevan toiminnan saa juurrutettua arkeensa uudeksi rutiiniksi? Kirjan vinkkejä ja harjoituksia täydentää verkkomateriaali.

Oppaan avulla voi aktiivisesti vaikuttaa omaan ja työyhteisön hyvinvointiin uudenlaisessa työympäristössä. Kun palautuminen käynnistyy jo työpäivän aikana, kuormitusteho jää alhaisemmaksi ja työssä jaksaminen sekä työteho vahvistuvat.

Kati Boijer-Spoof Heikinheimo on KTM, sertifioitu mindfulness- ja pilatesohjaaja sekä auktorisoitu personal trainer (APT®), joka työskentelee Virkisteri Oy:ssä kehitysjohtajana. Hän on toiminut pitkään asiantuntija- ja esimiestehtävissä.

Riikka Ilmivalta on Virkisteri Oy:n toimitusjohtaja, fysioterapeutti, liikunnan asiantuntija sekä Liikkuva Tauko® -konseptin kehittäjä. Hänellä on 25 vuoden kokemus työhyvinvoinnin edistämisestä.

Kati Boijer-Spoof Heikinheimo ja Riikka Ilmivalta ovat työhyvinvoinnin asiantuntijoita (kuva: Uupi Tirronen).

Bazar Kustannus on vuonna 2002 perustettu yleiskustantamo, joka on osa Werner Söderström Osakeyhtiötä. Bazar julkaisee vuosittain noin 60 uutta kotimaista ja käännettyä kauno- ja tietokirjaa.

Bazarin kevään 2022 uutuuskirjojen luettelo on julkaistu3.11.2021 09:10:00 EET | Tiedote

Tänään ilmestyvä Bazar Kustannuksen kevätluettelo sisältää jälleen monipuolisen valikoiman kotimaista ja suomennettua kauno- ja tietokirjallisuutta. Kevään kiinnostaviin kaunokirjoihin kuuluu muun muassa kolme kotimaista esikoisromaania, Christian Rönnbackan uuden dekkarisarjan aloitusosa, kaksi uutta romaania menestyskirjailija Lucinda Rileylta sekä Hillary Rodham Clintonin ja Louise Pennyn poliittinen trilleri. Lenita Airisto kannustaa uutuuskirjassaan kaikkia naisia raivaamaan rohkeasti tietään kohti tasa-arvoisempaa elämää. Ajankohtaisten tietokirjojen aiheina ovat myös muun muassa Aleksei Navalnyi, QAnon-kultti, Alicia Keys sekä hyvinvointi etä- ja hybriditöissä. Kevään 2022 julkaisuluettelo kattaa tammi–kesäkuussa ilmestyvät uutuuskirjat, e-kirjat, äänikirjat ja pokkarit. Katalogi on julkaistu myös Issuu-palvelussa.