Eurojackpotista voitettiin kaikkien aikojen suurin rahasumma - tänne osui 110 miljoonan euron potti

Eurojackpotista voitettiin perjantaina kierroksella 20/2022 pelin historian kaikkien aikojen suurin potti.

Jättisumman voittaja löytyy Saksasta. Siellä joku onnekas kuittaa 5+2-tuloksellaan 110,2 miljoonaa euroa.

Eurojackpotiin tehtiin maaliskuussa 2022 sääntömuutos, jonka yhteydessä pelin päävoiton maksimisumma nousi 90 miljoonasta 120 miljoonaan euroon. Perjantain arvonta oli ensimmäinen kerta, kun yli sadan miljoonan potti oli jaossa.

- Onnittelut Saksaan, vaikka olisihan tuo melkoisen iso säkillinen rahaa myös tänne koti-Suomeen kelvannut, toteaa Veikkauksen viestintäpäällikkö Tomi Auremaa.

Perjantain arvonnan oikea rivi on 4, 22, 28, 32 ja 47. Tähtinumeroiksi arvottiin 1 ja 2.

Ensi tiistaina potissa on kymmenen miljoonaa euroa.

Suomen suurin voitto tuli 5+1-tuloksella. Savonlinnan K-Supermarket Eväskellariin kuponkinsa jättänyt asiakas voittaa 674 127 euroa. Hän oli käyttänyt pelatessaan Veikkaus-korttia, joten rahat tulevat pankkitilille tunnistautumisen jälkeen. Sen voi tehdä joko Veikkauksen verkkopalvelussa tai missä tahansa pelisalissa. Voittoluokan muista neljästä osumasta kolme meni Saksaan ja yksi Tanskaan.

Suomesta löytyi myös yksi 5+0-tulos. Se osui Rauman Lahdenkadun Salessa tehtyyn kymmenen osuuden kimppapeliin. Jokaisen osuuden arvo 135 777 euron potista on noin 13 500 euroa. Voittoluokan 13 muusta osumasta yhdeksän meni Saksaan ja yhdet Norjaan, Ruotsiin, Tanskaan ja Tshekkiin.

Perjantai-Jokerin oikea rivi on 2 1 2 1 8 1 0. Arvonnassa ei löytynyt täysosumia tai kuusi oikein -tuloksia.

Lomatonnin oikea voittoyhdistelmä on Marseille 41. Tonnin voittoja lähti jakoon 16 kappaletta.

Veikkauksen mediapalvelu, puh. 09 4370 7000
ma-to: klo 8-21
pe: klo 8-24
la: klo 9-12 ja klo 20-22
su: klo 10-15

www.veikkaus.fi/yritys

Me Veikkauksessa tuotamme peleillä iloa ja suojelemme sitä. Haluamme, että suomalaisten pelaaminen pysyy ilon puolella. Tässä työssä vastuullisuus ohjaa kaikkea toimintaamme. Haluamme olla pelialan edelläkävijä ja vastuullisen pelaajakokemuksen suunnannäyttäjä.

Hyvinvointi on meille sydämen asia. On tärkeää, että töihin on mukava tulla joka päivä. Meillä on monipuoliset ja laajat työsuhde-edut. Tarjoamme vaikuttavia työtehtäviä kehittyvässä työyhteisössä, jossa on iloinen tekemisen meininki.

Rakennamme yhdessä parempaa pelikenttää, ja tarjoamme kiinnostavia urapolkuja mm. tech-alan osaajille. Tutustu meihin veikkaus.fi/tyopaikat.

Tehdään työtä ‒ yhdessä ilon puolella.

VEIKKAUS
Aika vaikuttava pelifirma