Euroopan Demarinuorten liittokokous Suomeen keväällä 2019

Euroopan Demarinuorten valtuusto päätti lauantaina kokouksessaan Itävallassa, että Euroopan Demarinuorten seuraava liittokokous järjestetään Helsingissä. 29.-30.3.2019 Suomeen saapuu yli 250 nuorta sosialidemokraattia lähes 40 eri maasta. Kokous on suurin Suomessa pidettävä kansainvälinen poliittisen nuorisojärjestön tapahtuma 2010-luvulla.

“On suuri kunnia saada yli 250 eurooppalaista kollegaa Suomeen keskustelemaan Euroopan tulevaisuudesta juuri eurovaalien alla. Vuosi 2019 on todellinen Eurooppa-politiikan supervuosi, koska eurovaalien lisäksi järjestetään eduskuntavaalit, joissa päätetään Suomen Eurooppa-politiikan suunta ja heinäkuusta 2019 Suomi aloittaa EU-puheenjohtajamaana. Suomella ja SDP:lla on loistava tilaisuus ottaa johtajuus siitä, että Euroopasta tehdään ilmastonmuutoksen torjumisen suurvalta ja voimakas demokratian puolestapuhuja”, Demarinuorten puheenjohtaja Mikkel Näkkäläjärvi toteaa.

“Euroopan suurimpana puoluepoliittisena nuorisojärjestönä olemme aktiivinen osa Eurooppalaista sosialidemokraattista keskustelua. Etenkin eurovaalien alla tuntuu hienolta tuoda Suomeen kaikkien jäsenvaltioiden nuorisoliitot, sillä näin olemme myös tämän keskustelun ytimessä. Uskon, että suurtapahtuma vahvistaa myös Suomen Demarinuorten kansainvälistymistä. Eurooppalaisista kysymyksistä täytyy keskustella eurooppalaisella tasolla”, Euroopan Demarinuorten pääsihteeri Tuulia Pitkänen päättää.

Päätös liittokokouksen järjestämisestä tehtiin eilen 24.11.2018 Wienissä Euroopan Demarinuorten valtuuston kokouksessa. Suomea kokouksessa edusti ja hakemuksen esitteli Demarinuorten Anita Patanen ja Demariopiskelijoiden Miina-Anniina Heiskanen.

Demarinuoret: Perintövero on Suomen parhaita veroja ja sitä tarvitaan jatkossakin!11.10.2018 14:33Tiedote

Eduskunnassa keskustellaan tänään kansalaisaloitteesta perintö- ja lahjaveron poistamiseksi. Demarinuoret eivät kannata kansalaisaloitetta ja kehottavat eduskuntaa äänestämään kansalaisaloitteen hylkäämisen puolesta. Perintöveroa pitäisi sen sijaan korottaa hillitysti enimmillään 40 %:iin, lisätä perintöveron progressiivisuutta sekä poistaa perintöveron sukupolvenvaihdoshuojennus. Perintöveron maksuaikoja on myös paikallaan joustavoittaa.