Retime Oy

Euroopan suurin harrastetarvike valmistaja valitsi suomalaisen Retime Oy:n avuksi Amazon kasvuun

Euroopan suurin harrastetarvikemyyjä, ruotsalainen Panduro Ab, tavoittelee huomattavaa kasvua Amazon Saksan markkinapaikalla. Suomalainen Retime Oy valikoitui sille kumppaniksi vastaamaan Panduron koko markkinapaikan toiminnasta ja myynnin edistämisestä, Panduro Ab työllistää noin 650 henkilöä ja sen liikevaihto on 845 miljoonaa kruunua.
Kuva: Retime / Panduro

Retime pitää yhteistyötä merkkinä siitä, että Pohjoismaisilla yrityksillä on kova halu kasvaa ja nähdä Amazon yhtenä merkittävänä myyntikanavana.
"Amazonin laajentuminen Pohjoismaihin kuluvan vuoden aikana vahvistaa näkemystä", sanoo Retime Oy:n liiketoiminnan kehityksestä vastaava johtaja Pasi Bruun.

Retime on johtava Amazon palveluyritys Pohjoismaissa, jolla on yli 30 asiakasta.

"Viemme Amazonin Saksan-markkinoille satoja tuotteita"

Bruunin mukaan yhteistyö on lähtenyt käyntiin sujuvasti. "Panduron ymmärrys omasta toimialastaan ja meidän osaamisemme Amazonin myynnin edistämisestä ovat nivoutuneet hyvin yhteen. Sillä, että Panduron pääkonttori sijaitsee Malmössä, ei ole ollut mitään vaikutusta yhteistyön sujuvuuteen", toteaa Pasi Bruun.

Panduron CEO Rickard Kemfors korostaa, että yhtiöt ovat vielä yhteisen polun alkutaipaleella ja tulevina kuukausina tuotteiden määrä markkinapaikalla lisääntyy huomattavasti.
"Tavoitteemme on, että Amazonissa on pian myynnissä satoja tuotteitamme", sanoo Kemfors.

Amazon on markkinapaikkana erityisen kiinnostava juuri pienille ja keskisuurille yrityksille, joilla on halu kansainvälistyä. Amazonin tarjoama logistiikka- ja varastointimalli on kuin luotu pk-yrityksille.

Amazonissa myytävistä tuotteista pk-yritysten myynti on huomattava, vuonna 2019 pk-yritykset myivät siellä yli 700 miljoonaa tuotetta. Amazon USA markkinalla yli 15 000 yritystä ylitti 1 000 000 dollarin liikevaihdon.

Linkit:

Lisätiedot:

Pasi Bruun
Liiketoimintajohtaja, Retime Oy
pasi.bruun@retimeagency.com

Kuva: Retime / Panduro

Retime Oy
Salomonkatu 17 A

Vuonna 2015 perustettu Retime Oy on pohjoismaiden ensimmäinen Amazonin verkkokauppaprojekteihin ja markkinointiin erikoistunut yhtiö. Yhtiön omistaa sen perustajat ja henkilökunta, palveluksessa työskentelee 6 henkilöä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Retime Oy

Tuotesuojaukset kuntoon Amazonissa - Jos tuote kaapataan, eurot valuvat muiden kassaan9.10.2018 09:00:00 EEST | Tiedote

Yritys ei omista omaa tuotettaan automaattisesti Amazonissa. Mikäli yritys tähtää globaaleille markkinoille Amazonin avulla, on tuote ehdottomasti suojattava Amazonin brändirekisteröinnillä. Muutoin vaarana on, että brändi kaapataan ja brändin imago romuttuu. Pahimmassa tapauksessa tuotteen alkuperäinen omistaja blokataan ulos Amazonista, jolloin toinen toimija kerää voitot tuotteen myynnistä.

Oma verkkokauppa hukkasijoitus, Amazon vie asiakkaat - Suomalaisbrändit vietävä 300 miljoonan ostajan ulottuville15.3.2018 09:30:00 EET | Tiedote

Suomessa on satoja yrityksiä, jotka voisivat kasvattaa liiketoimintaansa kansainvälisesti hyödyntämällä verkkojätti Amazonia. Nyt moni yritys satsaa suuresti oman kansainvälisen verkkokaupan rakentamiseen, mutta jättää sen markkinoinnin retuperälle. Vaarana on, että verkkokaupasta tulee hukkainvestointi. - Yrityksen kannattaa myydä tuotteitaan Amazonissa. Sieltä saa varastoinnin, logistiikan ja asiakaspalvelun. Kaiken kukkuraksi markkinapaikassa liikkuu vuositasolla 300 miljoonaa ostajaa. Mahdollisuudet ovat kertaluokkaa suuremmat, toteaa liiketoimintajohtaja Pasi Bruun Retimestä. Amazonin markkinapaikkaan erikoistunut yritys on ollut rakentamassa suomalaisen kosmetiikkabrändin menestystä Pohjois-Amerikassa.