Europarlamentaarikko Miapetra Kumpula-Natrille uusi erityisavustaja

Europarlamentaarikko Miapetra Kumpula-Natrin tiimi sai uuden jäsenen, kun Tiina Hirvisaari aloitti työt Brysselissä. Hirvisaaren vastuualueisiin kuuluvat kauppapolitiikka ja kansainväliset kysymykset, kuten transatlanttiset suhteet. Hän tulee työssään keskittymään erityisesti INTA-kauppavaliokunnan ja parlamentin Yhdysvaltojen-valtuuskunnan seuraamiseen sekä yleispolitiikkaan.

MEP Miapetra Kumpula-Natri ja avustaja Tiina Hirvisaari.

”On hienoa päästä työskentelemään Miapetran kanssa kauppapoliittisissa kysymyksissä”, Hirvisaari sanoo. ”Kauppapolitiikka on kattava osa-alue ja kytkeytyy kansainvälisiin kehityskulkuihin. Kauppapolitiikan merkitys on laaja: kauppapolitiikassa ei ole kyse ainoastaan puitteiden luomisesta kaupankäynnille vaan se on myös väline, jolla edistää muita tavoitteita, kuten kestävää kehitystä.”

Lappeenrannasta kotoisin oleva Hirvisaari tulee Kumpula-Natrin tiimiin suoraan eduskunnasta, jossa hän on toiminut EU- ja kansainvälisten asioiden asiantuntijana sosialidemokraattisessa eduskuntaryhmässä. Hän on tehnyt töitä EU-asioiden parissa myös Suomen Liettuan-suurlähetystössä. Lisäksi Hirvisaari on aiemmin työskennellyt Wärtsilällä. Hirvisaari on koulutukseltaan L.L.M. in International and Human Rights Law, Master of International Studies sekä Bachelor of Business Administration in International Business.

Myös Miapetra on innoissaan tiimin uudesta jäsenestä: ”Hienoa, että olemme saaneet mukaan Tiinan, jolla on runsaasti kokemusta EU-asioista ja eduskunnasta!”

MEP Miapetra Kumpula-Natri ja avustaja Tiina Hirvisaari.

Kumpula-Natrista Transatlantic Policy Network TPN:n meppien puheenjohtaja2.7.2021 10:51:33 EEST | Tiedote

Transatlantic Policy Network TPN tuo yhteen Euroopan parlamentin ja Yhdysvaltain kongressin jäseniä sekä sidosryhmiä keskustelemaan yhdessä uusista transatlanttisista politiikkaratkaisuista. TPN:n Euroopan parlamentin ryhmään kuuluu tällä hetkellä 48 EU:n ja Yhdysvaltojen yhteyksistä kiinnostunutta europarlamentaarikkoa neljästä eri poliittisesta ryhmästä. Euroopan parlamentin jäsen Miapetra Kumpula-Natri aloittaa nyt ryhmän puheenjohtajana. Yhdysvaltojen kongressin puolella kongressiedustajien ryhmän puheenjohtajana toimii Jim Costa Californiasta.