Evävaara design

Evävaara design vastaa etätyön haasteisiin uudenlaisella kotityöpisteellä

Suomalainen funktionaalisten huonekalujen suunnitteluun erikoistunut Evävaara Design haluaa vastata etätyön yleistymisen myötä esiin tulleisiin haasteisiin. Evävaara lanseeraa kaksi täysin uudenlaista, jokaisen kotiin sopivaa huonekalumaista etätyöpistettä: suuremman, liikuteltavan sshhh 3:n ja pienempiin koteihin soveltuvan sshhh 7:n. Työpisteet tukevat työntekijöiden hyvinvointia muun muassa huomioimalla ergonomian ja hyvän akustiikan.

Etätyöpisteiden suunnittelun lähtökohtana on Evävaara Designin erityistuntemus funktionaalisten huonekalujen hyvästä akustiikasta ja käyttömukavuudesta, josta Evävaara Designin perustajalla ja pääsuunnittelijalla Antti Evävaaralla on jo noin kahdenkymmenen vuoden kokemus funktionaalisten kalusteiden kehittämisestä ja valmistuksesta.

”Keskittymiskyky on haaste etenkin nykypäivänä, kun ärsykkeitä ja melua on ympärillä jatkuvasti. Tuotteidemme perustana on rauhallisten, henkilökohtaisten tilojen luominen, jossa pystyy todella keskittymään”, Evävaara kertoo.

Evävaara Designin lanseeraamat huonekalumaiset etätyöpisteet vastaavat muuttuneen työkulttuurin, etenkin etätyön yleistymisen mukanaan tuomiin haasteisiin. Etäjohtamisen ja hajautetun työn asiantuntija, Timanttia Consultingin Ulla Vikmanin mukaan paljon etätyötä tekeville haasteet syntyvät usein työn aikana tapahtuvista keskeytyksistä sekä mahdollisesta työn ja vapaa-ajan rajan hämärtymisestä.

”Paljon etätyötä tekevälle on häiritsevää, jos tarvittavat työkalut, kuten lisänäytöt, kuulokkeet ja paperit pyörivät esillä jatkuvasti eikä työn ääreen pysty rauhoittumaan keskitetysti ja tietyksi ajaksi. Työasiat jäävät helposti pyörimään mieleen, kun työ on levittynyt ympäri kotia. Tällöin stressitasot nousevat ja keskittyminen hankaloituu”, Vikman kommentoi.

Evävaara Designin etätyöpisteiden designissa on huomioitu useita keskittymistä ja ergonomiaa tukevia seikkoja. Työpiste vaimentaa sekä ulko- että sisäpuolista ääntä puun ja huovan avulla ja akustoi näin koko työtilaa. Työpisteiden vakiovarusteisiin kuuluvat:

• Pistorasiat ja virtajohdot
  • Usb-portti
  • Led-valot
  • Säilytystaskut papereille ja muille työvarusteille

Lisäksi suurempaan, sshhh3 -työpisteeseen on mahdollista saada lisävarusteeksi tuolin jonka korkeutta on mahdollista säätää. Työpäivän päättymisen jälkeen työpiste voidaan helposti sulkea ovilla. Lukittavilla pyörillä varusteltu työpiste muuttuu siten tarpeen mukaan liikuteltavaksi kaappielementiksi. Neutraalin värivalikoiman ansiosta elementti sulautuu jokaisen kodin sisustukseen vaivatta.

Tukeakseen työpäivien tehokasta ajankäyttöä, Evävaara design on myös panostanut työpisteiden käyttöönoton helppouteen. Jokainen etätyöpiste toimitetaan valmiiksi koottuna ja täysin käyttövalmiina. Evävaara Designin etätyöpisteet ovat helposti saatavilla suoraan yrityksen kautta.

Melutasojen laskuun ja siten keskittymistä tukevia Evävaaran tuotteita on nykyään käytössä laajasti ympäri Euroopan rauhallisuutta kaipaavissa tiloissa, kuten avokonttoreissa ja kirjastoissa. Ne ovat saaneet myös kansainvälistä huomiota, kun Nelly Rodin luova johtaja, alalla arvostettu Vincent Gregoire nosti esiin Evävaaran tuotteet Maison & Objet-messujen trendejä esittelevällä videolla viime helmikuussa.

Yhteydenotot:

Studio Antti E Oy / Evävaara Design
Lemminkäisenkatu 1

carolina@evavaaradesign.com

Evävaara design
Lemminkäisenkatu 1

Evavaara Design on suomalainen funktionaalisten huonekalujen edelläkävijä Euroopassa, jonka tavoitteena on luoda rauhallisia tiloja joka ympäristöön.