Eveliina Heinäluoma jatkaa Helsingin SDP:n valtuustoryhmän puheenjohtajana

Helsingin SDP:n valtuustoryhmä järjestäytyi kokouksessaan 5.6. Ryhmän puheenjohtajana jatkaa kansanedustaja ja kaupunginvaltuuston jäsen Eveliina Heinäluoma. Varapuheenjohtajiksi valittiin valtuutetut Ville Jalovaara ja Pilvi Torsti.

Tavoitteena Heinäluoma nostaa esiin kaupunginosien tasa-arvoisen kehittämisen.

“Jatkan ilomielin sosialidemokraattisen valtuustoryhmän puheenjohtajana tasa-arvoisen Helsingin eteen tehtävää työtä. Lähipalvelujen pitää olla sanansa mukaisesti läheltä löytyviä palveluja – päiväkoteja, kouluja ja kirjastoja. Helsingin eri kaupunginosia pitää myös kehittää tasa-arvoisesti.” Heinäluoma kommentoi.

Heinäluoman mukaan kaupungin kasvu edellyttää paitsi palveluiden turvaamista jatkuvasti isommalle joukolle kaupunkilaisia, myös kasvavaa vastuuta.

”Kaupungin on syytä Suomen suurimpana työnantajana kantaa vastuuta työntekijöiden jaksamisesta. Helsinki kasvaa hurjaa vauhtia ja siksi päättäjien pitää varmistaa, että meillä on riittävästi työntekijöitä varhaiskasvatuksessa, korjausrakentamisessa ja ruokapalveluja tarjoavissa keittiöissä.”

Lisätietoja:

Eveliina Heinäluoma

eveliina.heinaluoma@eduskunta.fi

Ministeri Marin kummeksuu Petteri Orpon lausuntoja9.10.2019 18:52:44 EESTTiedote

Liikenne- ja viestintäministeri Sanna Marin katsoo, että Kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo antaa väärän todistuksen hallituksen raidepolitiikasta Aamulehden haastattelussaan 9. lokakuuta. Orpo väittää hallituksen jarruttavan raidehankkeita ja kritisoi erityisesti suunnitelmia Helsinki-Tampere-välin kehittämiseksi. Tosiasiassa hallituksen raideliikenteen panostukset ovat merkittävät. Jo kesäkuun lisätalousarviossa hallitus käynnisti useita tärkeitä raideinvestointeja. Esimerkiksi pääradalle osoitettiin suunnittelurahoitusta 11 miljoonaa euroa Helsinki-Tampere-yhteysvälin nopeuttamiseksi ja radan kapasiteetin parantamiseksi. Entinen valtiovarainministeri Orpo osoitti neljän vuoden aikana Tampere−Helsinki-välin nopean yhteyden suunnitteluun rahaa vain yhden miljoonan. - Rinteen hallitus on tehnyt ensimmäisinä viikkoinaan ja kuukausinaan enemmän yhteysvälin nopeuttamiseksi kuin Orpo koko viime kaudella, Marin sanoo. Lisäksi hallitus osoitti lisätalousarviossa pääradan parantamiseen ra