Eveliina Heinäluoma jatkaa Helsingin SDP:n valtuustoryhmän puheenjohtajana

Helsingin SDP:n valtuustoryhmä järjestäytyi kokouksessaan 5.6. Ryhmän puheenjohtajana jatkaa kansanedustaja ja kaupunginvaltuuston jäsen Eveliina Heinäluoma. Varapuheenjohtajiksi valittiin valtuutetut Ville Jalovaara ja Pilvi Torsti.

Tavoitteena Heinäluoma nostaa esiin kaupunginosien tasa-arvoisen kehittämisen.

“Jatkan ilomielin sosialidemokraattisen valtuustoryhmän puheenjohtajana tasa-arvoisen Helsingin eteen tehtävää työtä. Lähipalvelujen pitää olla sanansa mukaisesti läheltä löytyviä palveluja – päiväkoteja, kouluja ja kirjastoja. Helsingin eri kaupunginosia pitää myös kehittää tasa-arvoisesti.” Heinäluoma kommentoi.

Heinäluoman mukaan kaupungin kasvu edellyttää paitsi palveluiden turvaamista jatkuvasti isommalle joukolle kaupunkilaisia, myös kasvavaa vastuuta.

”Kaupungin on syytä Suomen suurimpana työnantajana kantaa vastuuta työntekijöiden jaksamisesta. Helsinki kasvaa hurjaa vauhtia ja siksi päättäjien pitää varmistaa, että meillä on riittävästi työntekijöitä varhaiskasvatuksessa, korjausrakentamisessa ja ruokapalveluja tarjoavissa keittiöissä.”

Lisätietoja:

Eveliina Heinäluoma

eveliina.heinaluoma@eduskunta.fi

SDP:n poliittisen valmistelun päälliköksi Joona Räsänen ja EU-puheenjohtajuutta vahvistamaan eurooppaministerin esikuntaan Antton Rönnholm ja Emilia Tervonen27.6.2019 17:14:17 EESTTiedote

SDP:n poliittista ohjelmaa ja valmistelutyötä vetämään on valittu Joona Räsänen, 32. Räsänen toimi SDP:n kansanedustajana 2015-2019 ja aiemmin Sosialidemokraattisen nuorisoliiton puheenjohtajana. Hän on myös Lohjan kaupunginvaltuuston puheenjohtaja. Koulutukseltaan Räsänen on tradenomi. SDP:n puoluesihteeri Antton Rönnholm, 38, toimii Suomen EU-puheenjohtajuuskauden ajan, eli vuoden 2019 loppuun eurooppaministeri Tytti Tuppuraisen erityisavustajana. Rönnholm jatkaa luottamustehtävässään SDP:n puoluehallituksen jäsenenä normaalisti. Hän on työskennellyt yhteensä kuusi vuotta Brysselissä, mm. tutkijana ja suorittanut Belgiassa Eurooppa-tutkinnon. Eurooppaministeri Tuppuraisen viestinnästä vastaavaksi erityisavustajaksi on valittu Emilia Tervonen, 35. Hän on työskennellyt vuodesta 2013 Sosialidemokraattisessa eduskuntaryhmässä viestintätehtävissä, viimeiset puoli vuotta vt. viestintäpäällikkönä. Tervonen on koulutukseltaan filosofian maisteri.