Eveliina Heinäluoma jatkaa Helsingin SDP:n valtuustoryhmän puheenjohtajana

Helsingin SDP:n valtuustoryhmä järjestäytyi kokouksessaan 5.6. Ryhmän puheenjohtajana jatkaa kansanedustaja ja kaupunginvaltuuston jäsen Eveliina Heinäluoma. Varapuheenjohtajiksi valittiin valtuutetut Ville Jalovaara ja Pilvi Torsti.

Tavoitteena Heinäluoma nostaa esiin kaupunginosien tasa-arvoisen kehittämisen.

“Jatkan ilomielin sosialidemokraattisen valtuustoryhmän puheenjohtajana tasa-arvoisen Helsingin eteen tehtävää työtä. Lähipalvelujen pitää olla sanansa mukaisesti läheltä löytyviä palveluja – päiväkoteja, kouluja ja kirjastoja. Helsingin eri kaupunginosia pitää myös kehittää tasa-arvoisesti.” Heinäluoma kommentoi.

Heinäluoman mukaan kaupungin kasvu edellyttää paitsi palveluiden turvaamista jatkuvasti isommalle joukolle kaupunkilaisia, myös kasvavaa vastuuta.

”Kaupungin on syytä Suomen suurimpana työnantajana kantaa vastuuta työntekijöiden jaksamisesta. Helsinki kasvaa hurjaa vauhtia ja siksi päättäjien pitää varmistaa, että meillä on riittävästi työntekijöitä varhaiskasvatuksessa, korjausrakentamisessa ja ruokapalveluja tarjoavissa keittiöissä.”

Lisätietoja:

Eveliina Heinäluoma

eveliina.heinaluoma@eduskunta.fi

SDP:n Harakka: EU on ottamassa tällä viikolla merkittävän askeleen vahingollisen verosuunnittelun torjumisessa Suomen johdolla27.11.2019 13:35:30 EETTiedote

- Saan johtaa kilpailukykyneuvostoa, joka päättää maakohtaisesta veroraportoinnista. Jos esityksemme hyväksytään, suuryritykset velvoitetaan kertomaan julkisesti tekemänsä voitot ja maksamansa verot kaikissa toimipisteissä. Voimme puuttua aggressiiviseen verosuunnitteluun, joka vie joka vuosi satoja miljoonia euroja EU-jäsenmaiden koulujen, sairaaloiden ja eläkkeiden rahoituksesta, kertoo työministeri Timo Harakka. Vuonna 2016, kun Panaman paperit tulivat julkisuuteen, EU-päättäjät lupasivat veronkierron vastaisia toimia. Maakohtaista veroraportointia on kuitenkin viivytetty kolme vuotta. - Lunastamme lupaukset suomalaisille äänestäjille sekä EU-kansalaisille. Maakohtainen veroraportointi on myös suomalaisten yritysten etu. Markkinatalous toimii, kun yritykset kilpailevat tuotteiden ja palveluiden laadulla, eivätkä verokikkailulla, Harakka muistutti. Kilpailukykyneuvosto kokoontuu Brysselissä torstaina 28.11.

SDP:n puoluevaltuuston kannanotto: Tarvitaan työtä, luottamusta sekä kestävää kehitystä - SDP:n johtaman hallituksen tehtävä on helpottaa ja parantaa suomalaisten arkea17.11.2019 14:27:20 EETTiedote

Korjattu versio Tarvitsemme nyt luottamusta työmarkkinoille ja rakentavaa sopimisen kulttuuria. Työehdoista on sovittava uusia kasvun mahdollisuuksia luoden ja rakentamalla parempaa toimeentuloa. Tärkein kilpailuvalttimme on jatkossakin muuttuvassa työelämässä osaavaja hyvinvoiva työntekijä. Tässä avainasemassa on laadukas koulutus. Hyvinvoiva ja jaksava työntekijä on avain myös tuottavuuteen. Työelämässä tarvitaan lisää turvaa työntekijöille, joustavuutta ihmisten ehdoilla sekä kaikille yhteisiä pelisääntöjä eli reilut työmarkkinat. Suomi menestyy yhdessä sopimisella. Haluamme luoda vakautta ja ennustettavuutta talouteen. Olemme asettaneet tavoitteeksi työllisyysasteen nostamisen tämän vaalikauden aikana 75 % tasolle sekä keinojen löytämisen, jotka johtavat 60 000 uuteen lisätyölliseen. Näiden tavoitteiden saavuttamisen tarkoitus on tuoda Suomeen suurempaa osallisuutta, parempaa toimentuloa ja enemmän hyvinvointia. Vain työllä ja taloudellisella kasvulla pystymme turvaamaan laadukkaat