Sikla Oy

Evlin hoivarahasto hankkii Siklalta kuusi uutta hoivakotia - kaupan arvo 24 miljoonaa euroa

Evli-Rahastoyhtiö Oy:n hoivarahasto Evli Healthcare I Ky on 2.7.2018 allekirjoitetulla sopimuksella sitoutunut ostamaan kuusi rakenteilla olevaa, uutta hoivakotia Sikla-konsernilta. Myyjänä kaupassa toimii Sikla-konserniin kuuluva Siklatilat Oy. Kaupan yhteisarvo on noin 24 miljoonaa euroa.

Kohteet siirtyvät rahaston omistukseen niiden valmistuttua. Ensimmäiset hoivakodit valmistuvat kevään 2019 aikana. Kohteissa on yhteensä 208 hoivapaikkaa.

”Jatkamme tällä kaupalla vahvasti rahaston strategian toteuttamista. Kohteet ovat laadukkaita ja moderneja hoivakoteja ja vuokralaisina toimivat hoivaoperaattorit ovat sitoutuneet niihin erittäin pitkillä vuokrasopimuksilla. Myös tämän hankinnan myötä nostamme rahaston keskituottoa ja pidennämme vuokrasopimusten keskipituutta entisestään”, toteaa salkunhoitaja Petteri Nurminen Evli Healthcaresta.

”Nyt solmittu sopimus on osoitus siitä, että meillä Siklalla tehdään asioita oikein. Pystymme vastaamaan asiakkaidemme tarpeisiin ja toteuttamaan eri tyyppisiä hoivan tiloja laadukkaasti”, kertoo Siklatilat Oy:n hoiva- ja päiväkotikohteiden myyntipäällikkö Perttu Aikkila.

”Kohteiden rakentaminen tarjoaa työtä isolle joukolle ammattilaisia ympäri Suomen. Hoiva- ja päiväkotirakentamisemme onkin hyvässä nosteessa ja konsernissa on tarjota monia mielenkiintoisia ja vastuullisia tehtäviä”, Aikkila jatkaa.

Perttu Aikkila
myyntipäällikkö, Siklatilat Oy, hoiva- ja päiväkodit
perttu.aikkila@sikla.fi

Petteri Nurminen
salkunhoitaja, Evli Fund Management Company Ltd
petteri.nurminen@evli.com

Sikla Oy
Rytiniementie 2B
91910 Tupos

Sikla on kasvava ja vakaalla pohjalla toimiva rakennus- ja talotekniikka-alan konserni – tulevaisuuden rakentaja. Siklatalot Oy on yksi Suomen suurimmista pientalotoimittajista. Siklatilat Oy on puolestaan erikoistunut asunto- ja toimitilatuotannon lisäksi koulujen sekä hoiva- ja päiväkotien rakentamiseen. Siklatec Oy toimittaa talotekniikkaa ja Siklaelementit Oy taloelementtejä molempien yhtiöiden rakennuskohteisiin.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Sikla Oy