Evondos tuo markkinoille videoavusteisen lääkeannostelun ja uuden Evondos Anna -lääkeannostelurobotin

Evondos Oy, johtava automaattisen lääkeannostelupalvelujen tarjoaja, tuo markkinoille videoavusteisen lääkkeenoton osana Evondos® Anna® -lääkeannostelurobottia.

Evondos Anna, yhdessä Evondos Etähoitojärjestelmän kanssa, mahdollistaa virtuaaliset hoivakäynnit videoyhteyden avulla. Tärkeimpänä uutuutena on Evondos VideoMed, toiminnallisuus, joka mahdollistaa lääkeannoksen vapauttamisen Evondos Anna -lääkeannostelurobotista videoyhteyden aikana. Tämä mahdollistaa lääkeannostelurobotin käytön myös henkilöille, jotka tarvitsevat enemmän tukea ja apua lääkkeenotossa, mutta pystyvät muuten asumaan kotona. Videotoiminnallisuus tuo kotihoidon toimintatapoihin lisää joustavuutta ja fyysisiä käyntejä voidaan kohdistaa niihin asiakkaisiin, jotka tarvitsevat niitä eniten. Käyntien ajankohtaa voidaan sovittaa ruuhka-aikojen ulkopuolelle, ja osa fyysisistä käynneistä korvata etäyhteydellä.

Eetu Koski, Evondosin toimitusjohtaja, on innostunut nyt markkinoille tuotavasta kokonaisuudesta: ”Evondos VideoMed -toiminnallisuus tukee itsenäistä elämää kotona, ja tekee lääkeannostelurobotin käytön mahdolliseksi myös heille, jotka tarvitsevat enemmän apua lääkkeiden otossa. Jo aiemmin lääkeannostelurobottimme on mahdollistanut itsenäisen lääkkeenoton, kuten myös hoitaja-avusteisen lääkkeenoton – ja nyt siis myös videoavusteinen lääkkeenotto on mahdollista saman laitteen avulla.”

Hoiva-organisaatiot, jotka ovat päässeet kokeilemaan Evondos Annaa ovat vaikuttuneita sen tuomista mahdollisuuksista. Yksi näistä organisaatioista on Siun sote. Heillä Evondos E300 robotit ovat laajasti käytössä ja käyttö aloitettiin jo viisi vuotta sitten. ”Lääkeannostelurobotit tuovat asiakkaille lisää turvallisuuden tunnetta ja varmuutta itsenäiseen elämään kotona. Olemme testanneet Evondos Annaa ammattilaisten kesken, ja ensireaktiomme on todella positiivinen”, kertoo Jaana Nykänen, joka toimii palvelusuunnittelijana Siun sotessa. Hän jatkaa: ”Joidenkin asiakkaiden kohdalla tarvitsemme varmistuksen siitä, että lääke on todella otettu. Evondos Annan videotoiminnallisuus ratkaisee tämän ongelman.”

Evondos Anna kehitystyötä on rahoitettu EU AICCELERATE -hankerahoituksella.

Evondos on Pohjoismaiden johtava automaattisten lääkeannostelupalveluiden tarjoaja. Evondosin ainutlaatuinen lääkeannostelupalvelu tarjoaa ammattimaisille kotihoito-organisaatioille merkittäviä laatu- ja kustannushyötyjä. Palvelu varmistaa, että kotihoidon asiakkaat saavat oikeat lääkkeet oikeaan aikaan ja oikeana annoksena automaattisesti, mikä parantaa lääkehoidon laatua ja tukee itsenäistä elämää kotona. Teknologiaan perustuva palvelu koostuu henkilön kotiin vietävästä lääkeannostelurobotista, etähallintajärjestelmästä ja lukuisista palveluelementeistä. Evondos-palvelu on käytössä lähes 300 kunnassa Pohjoismaissa ja palvelun avulla on annettu jo lähes 14 miljoonaa lääkeannosta. Evondos työllistää yli 150 työntekijää Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Yrityksen pääkonttori ja tuotantotilat sijaitsevat Salossa.

Evondos tähtää Espanjan markkinoille: Evondos Oy and Group Saltó allekirjoittivat yhteistyösopimuksen Espanjassa2.6.2022 11:30:00 EEST | Uutinen

Evondos Oy, pohjoismaiden johtava automaattisen lääkeannostelupalvelujen tarjoaja, aloittaa myynnin Espanjan markkinoilla. Evondos ja Group Saltó, espanjalainen teknologia ja ICT-palveluiden tarjoaja, ovat allekirjoittaneet raamisopimuksen yhteistyöstä Espanjassa. Group Salton yhteistyön avulla Evondos pystyy tarjoamaan paikallisesti tukea kotihoidon organisaatioille Espanjan markkinoilla. Evondos-palvelu mahdollistaa lääkehoidon toteutumisen suunnitellusti ja turvallisesti, sekä mahdollistaa itsenäisen asumisen kotona.