Kustannusosakeyhtiö OtavaKustannusosakeyhtiö Otava

F-Kustannuksen keväässä hittejä sekä kevyen että raskaan musiikin ystäville

Nuotti- ja laulukirjoihin erikoistunut F-kustannus tuo keväällä markkinoille kuusi uutta musiikkikirjaa. Pääpaino on kotimaisessa kevyessä musiikissa, mutta mukaan mahtuu myös tuhti valikoima ulkomaisia hittejä.

Suvi Teräsniska

Tämä on rakastetun iskelmätähden ensimmäinen nuottikokoelma. Mukana on Suvi Teräsniskan 30 ihanimman kappaleen melodiat, sanat ja soinnut sekä Suvin ajatuksia ja upeita kuvia uran varrelta.

Apulanta

Vuonna 1991 perustettu Apulanta on noussut suomalaisen rockin instituutioksi. Kirja kokoaa 40 suurinta hittiä koko uran varrelta ja tarjoaa niistä selkeät nuotinnokset. Lisävärinää tuovat Toni Wirtasen tarinat levyjen synnystä sekä laaja otos valokuvia.

Pop tänään, vol. 7

Ainoa uutta kotimaista popmusiikkia sisältävä nuottijulkaisu kokoaa yksiin kansiin viime aikojen huippubiisit ja -artistit. Mukana muun muassa Mikael Gabriel, JVG, SAARA, Antti Tuisku, Kasmir, Ida Paul & Kalle Lindroth. Kirjasta löytyy 35 kappaleen sanat ja melodiat sekä kuvia esittäjistä.

Naisten vuoro!

Kotimaan valovoimaisimpien poppareiden nuottikirjassa on biisejä 2000-luvun ikonisimmilta kotimaisilta poptähdiltä: Chisu, Erin, Laura Närhi, Anna Puu, Jenni Vartiainen, Vesala. 2000-luvun aikana naiset ovat ottaneet haltuun levylistojen kärkisijat ja loistavat tätä nykyä paitsi laulajina, myös biisintekijöinä ja tuottajina.
Ilmestyy 04/2018.

I Love Rock n Roll

Tähän opukseen on paketoitu rockin uljas historia 1950-luvulta nykypäivään. Painettuna on noin 60 biisin nuotit sekä ulkomaisista että kotimaisista rock-klassikoista. Mukaan mahtuvat Chuck Berry, Rolling Stones, Bruce Springsteen, Led Zeppelin, U2, Hanoi Rocks, Metallica, Muse ja monia muita.
Ilmestyy 04/2018.

Joka kodin laulukirja

Kirjaan on koottu kaikille tuttuja suosikkisävelmiä meiltä ja muualta, joita pääsee nyt säestämään pienilläkin soittotaidoilla. Musiikkituottaja ja sovittaja Olli Heikkilän kehittämässä metodissa laulajan on helppo seurata melodiaa, ja pianisti voi varioida soittoaan vapaan säestyksen keinoin. Tämän tekee mahdolliseksi merkintätapa, jossa laulumelodia on kirjoitettu nuottiin omalla värillään.
Ilmestyy 04/2018.

Arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi
Lisätiedot: adele.couavoux@otava.fi p. 045 142 5272

F-kustannus on osa Otava-konsernia.

Yhdysvaltojen entisen presidentin puolison Michelle Obaman odotettujen muistelmien kansi on nyt julkistettu. Minun tarinani -kirja ilmestyy 13. marraskuuta 2018 maailmanlaajuisesti25.5.2018 12:20Tiedote

Helsinki/Suomi 25.5.2018 Yhdysvaltojen entisen presidentin puoliso Michelle Obama julkaisi Instagramissa eilen erittäin odotetun elämäkertansa Minun tarinani kannen. Kirja ilmestyy maailmanlaajuisesti 13. marraskuuta 2018. Englanninkielisen alkuteoksen nimi on BECOMING. Michelle Obama valitsi kirjan kanteen Miller Mobleyn valokuvan, joka otettiin tänä vuonna kuvauksissa Washington DC:ssä. Stailauksesta vastasi Meredith Koop, meikistä Carl Ray ja hiuksista Yene Damtew. Kirjan kannen on suunnitellut Crown Publishing Groupin varapääjohtaja, luova johtaja Christopher Brand. Michelle Obama jakoi Instagramissa kirjan kansikuvan ja neljä aiemmin julkaisematonta perhekuvaa, jotka kertovat hänen matkastaan naiseksi, jollainen hän tänä päivänä on. Michelle Obama toteaa (@michelleobama): “Olen haltioissani siitä, että saan jakaa kanssanne kirjani BECOMING kannen. Kirjan kirjoittaminen on ollut minulle henkilökohtaisesti tärkeää ja valaisevaa. Toivon, että kun kirjani BECOMING ilmestyy syksyllä, a

Kevään kotimaisissa kuvakirjoissa ratsastetaan keppareilla ja tutustutaan merkityksellisyyteen14.5.2018 10:16Tiedote

Otavan kevään kotimaiset kuvakirjat huipputekijöiltä kannustavat huomaamaan, kuinka jokainen meistä on tärkeä ja merkityksellinen. Kuvittaja Jenna Kunnaksen ensimmäisessä kuvakirjassa seikkaillaan kirjojen maailmassa. Kikattavan Kakkiainen taas alkaa naurattaa ystäviään television ja sovellusten lisäksi myös perinteisissä iltasatukirjoissa. Tikkumäen kepparikirjassa jaetaan kivoja vinkkejä ja ohjeita pienille keppariharrastajille.