Kustannusosakeyhtiö OtavaKustannusosakeyhtiö Otava

F-Kustannuksen keväässä hittejä sekä kevyen että raskaan musiikin ystäville

Nuotti- ja laulukirjoihin erikoistunut F-kustannus tuo keväällä markkinoille kuusi uutta musiikkikirjaa. Pääpaino on kotimaisessa kevyessä musiikissa, mutta mukaan mahtuu myös tuhti valikoima ulkomaisia hittejä.

Suvi Teräsniska

Tämä on rakastetun iskelmätähden ensimmäinen nuottikokoelma. Mukana on Suvi Teräsniskan 30 ihanimman kappaleen melodiat, sanat ja soinnut sekä Suvin ajatuksia ja upeita kuvia uran varrelta.

Apulanta

Vuonna 1991 perustettu Apulanta on noussut suomalaisen rockin instituutioksi. Kirja kokoaa 40 suurinta hittiä koko uran varrelta ja tarjoaa niistä selkeät nuotinnokset. Lisävärinää tuovat Toni Wirtasen tarinat levyjen synnystä sekä laaja otos valokuvia.

Pop tänään, vol. 7

Ainoa uutta kotimaista popmusiikkia sisältävä nuottijulkaisu kokoaa yksiin kansiin viime aikojen huippubiisit ja -artistit. Mukana muun muassa Mikael Gabriel, JVG, SAARA, Antti Tuisku, Kasmir, Ida Paul & Kalle Lindroth. Kirjasta löytyy 35 kappaleen sanat ja melodiat sekä kuvia esittäjistä.

Naisten vuoro!

Kotimaan valovoimaisimpien poppareiden nuottikirjassa on biisejä 2000-luvun ikonisimmilta kotimaisilta poptähdiltä: Chisu, Erin, Laura Närhi, Anna Puu, Jenni Vartiainen, Vesala. 2000-luvun aikana naiset ovat ottaneet haltuun levylistojen kärkisijat ja loistavat tätä nykyä paitsi laulajina, myös biisintekijöinä ja tuottajina.
Ilmestyy 04/2018.

I Love Rock n Roll

Tähän opukseen on paketoitu rockin uljas historia 1950-luvulta nykypäivään. Painettuna on noin 60 biisin nuotit sekä ulkomaisista että kotimaisista rock-klassikoista. Mukaan mahtuvat Chuck Berry, Rolling Stones, Bruce Springsteen, Led Zeppelin, U2, Hanoi Rocks, Metallica, Muse ja monia muita.
Ilmestyy 04/2018.

Joka kodin laulukirja

Kirjaan on koottu kaikille tuttuja suosikkisävelmiä meiltä ja muualta, joita pääsee nyt säestämään pienilläkin soittotaidoilla. Musiikkituottaja ja sovittaja Olli Heikkilän kehittämässä metodissa laulajan on helppo seurata melodiaa, ja pianisti voi varioida soittoaan vapaan säestyksen keinoin. Tämän tekee mahdolliseksi merkintätapa, jossa laulumelodia on kirjoitettu nuottiin omalla värillään.
Ilmestyy 04/2018.

Arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi
Lisätiedot: adele.couavoux@otava.fi p. 045 142 5272

F-kustannus on osa Otava-konsernia.

Pajtim Statovci ensimmäisenä suomalaiskirjailijana maailman arvostetuimpia kirjailijoita edustavaan Wylie-kirjallisuusagentuuriin13.8.2018 13:00Tiedote

Kirjailija Pajtim Statovcin (s. 1990) tuotannon kansainvälisestä edustuksesta vastaa jatkossa useita kirjallisuuden nobelisteja, kuten Orhan Pamukia, Mo Yania, Bob Dylania ja José Saramagoa, edustava The Wylie Agency -kirjallisuusagentuuri. Wylie edustaa satoja 1900- ja 2000-lukujen merkittävimpiä kirjailijoita. New Yorkissa ja Lontoossa toimivan agentuurin kirjailijoihin kuuluvat lisäksi mm. Chimamanda Adichie, Milan Kundera, Salman Rushdie, Karl Ove Knausgård, Linn Ullman ja Ali Smith sekä hiljattain edesmennyt Philip Roth. ”Aloitan yhteistyön Wylie Agencyn kanssa suurella ilolla ja mielenkiinnolla. Olen otettu heidän kiinnostuksestaan kirjojani kohtaan. Yhä useampaa suomalaista kirjailijaa edustaa ulkomainen agentti siksi, että Suomessa agentuuritoimintaa on vielä varsin vähän”, Statovci kommentoi sopimusta. Pajtim Statovci on yksi Suomen kansainvälisesti menestyneimpiä kirjailijoita. Statovcin esikoisromaani Kissani Jugoslavia nousi kansainväliseksi arvostelumenestykseksi, ja siitä

Taavi Soininvaaran Ratamo-kirjoista vakoilutrillerisarja – uusi dekkari ilmestyy 10.8.8.8.2018 13:47Tiedote

Jännityskirjailija Taavi Soininvaaran Ratamo-dekkareiden nimeä kantava Ratamo-vakoilutrillerisarja nähdään syksyllä MTV:n suoratoistopalvelu C Moren alkuperäissarjana. Sarja pohjautuu Arto Ratamo -kirjojen maailmaan ja hahmoihin. Ratamo on toiminnantäyteinen, merkittävä kansainvälisen tason tuotanto, jota ei ole tällaisessa mittakaavassa aikaisemmin MTV:n draamahistoriassa nähty. Sarjan tapahtumat käynnistyvät, kun Supo saa tutkittavakseen äärimmäisen tulenaran jutun, johon näyttää sotkeutuneen myös Suomen pääministeri. Ratamo-sarjaa tähdittävät muun muassa Samuli Vauramo, Saara Kotkaniemi ja Jukka Puotila. Taavi Soininvaaran Ratamo-kirjasarjan uusin dekkari, Darwinin seitti, ilmestyy 10. elokuuta. Darwinin seitti on Ratamo-sarjan neljästoista osa. Kirjasarjan ensimmäinen osa, Ebola-Helsinki, ilmestyi vuonna 2000. Hyytävässä trillerissä vuosikymmenien ajan kudottu verkko kiristyy ja uhkaa Suomea ja koko länttä. Suomalaisen huippukirurgin potilaana oleva IMF:n irlantilainen johtaja hour