Kustannusosakeyhtiö OtavaKustannusosakeyhtiö Otava

F-Kustannuksen keväässä hittejä sekä kevyen että raskaan musiikin ystäville

Nuotti- ja laulukirjoihin erikoistunut F-kustannus tuo keväällä markkinoille kuusi uutta musiikkikirjaa. Pääpaino on kotimaisessa kevyessä musiikissa, mutta mukaan mahtuu myös tuhti valikoima ulkomaisia hittejä.

Suvi Teräsniska

Tämä on rakastetun iskelmätähden ensimmäinen nuottikokoelma. Mukana on Suvi Teräsniskan 30 ihanimman kappaleen melodiat, sanat ja soinnut sekä Suvin ajatuksia ja upeita kuvia uran varrelta.

Apulanta

Vuonna 1991 perustettu Apulanta on noussut suomalaisen rockin instituutioksi. Kirja kokoaa 40 suurinta hittiä koko uran varrelta ja tarjoaa niistä selkeät nuotinnokset. Lisävärinää tuovat Toni Wirtasen tarinat levyjen synnystä sekä laaja otos valokuvia.

Pop tänään, vol. 7

Ainoa uutta kotimaista popmusiikkia sisältävä nuottijulkaisu kokoaa yksiin kansiin viime aikojen huippubiisit ja -artistit. Mukana muun muassa Mikael Gabriel, JVG, SAARA, Antti Tuisku, Kasmir, Ida Paul & Kalle Lindroth. Kirjasta löytyy 35 kappaleen sanat ja melodiat sekä kuvia esittäjistä.

Naisten vuoro!

Kotimaan valovoimaisimpien poppareiden nuottikirjassa on biisejä 2000-luvun ikonisimmilta kotimaisilta poptähdiltä: Chisu, Erin, Laura Närhi, Anna Puu, Jenni Vartiainen, Vesala. 2000-luvun aikana naiset ovat ottaneet haltuun levylistojen kärkisijat ja loistavat tätä nykyä paitsi laulajina, myös biisintekijöinä ja tuottajina.
Ilmestyy 04/2018.

I Love Rock n Roll

Tähän opukseen on paketoitu rockin uljas historia 1950-luvulta nykypäivään. Painettuna on noin 60 biisin nuotit sekä ulkomaisista että kotimaisista rock-klassikoista. Mukaan mahtuvat Chuck Berry, Rolling Stones, Bruce Springsteen, Led Zeppelin, U2, Hanoi Rocks, Metallica, Muse ja monia muita.
Ilmestyy 04/2018.

Joka kodin laulukirja

Kirjaan on koottu kaikille tuttuja suosikkisävelmiä meiltä ja muualta, joita pääsee nyt säestämään pienilläkin soittotaidoilla. Musiikkituottaja ja sovittaja Olli Heikkilän kehittämässä metodissa laulajan on helppo seurata melodiaa, ja pianisti voi varioida soittoaan vapaan säestyksen keinoin. Tämän tekee mahdolliseksi merkintätapa, jossa laulumelodia on kirjoitettu nuottiin omalla värillään.
Ilmestyy 04/2018.

Arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi
Lisätiedot: adele.couavoux@otava.fi p. 045 142 5272

F-kustannus on osa Otava-konsernia.

Alkuvuoden himotuimmat dekkariuutuudet ovat pian täällä15.1.2019 08:46Tiedote

Ruth Ware – Rouva Westaway on kuollut (juuri ilmestynyt) Jokaisella perheellä on salaisuutensa – joidenkin salaisuuksien vuoksi ollaan valmiita vaikka tappamaan. Kansainvälisten bestsellerlistojen huippunimi Ruth Ware valloittaa uudella psykologisella trillerillä. ”Loistava trilleri” – The Washington Post Lina Bengtsdotter – Francesca (juuri ilmestynyt) Taattua skandijännitystä Ruotsista! Francescan paras ystävä kuolee, eikä kukaan usko hänen väitteitään, ettei kuolinsyy olisikaan itsemurha. Sitten Francesca katoaa. 20 vuotta myöhemmin rikostutkija Charlie Lager päätyy selvittämättä jääneen tapauksen perässä takaisin lapsuutensa Gullspångiin. Stina Jackson – Hopeatie (vk 5) Uutta verta dekkaritähtien joukossa! Parhaan ruotsalaisen dekkarin palkinnon voittanut Hopeatie on esikoisdekkaristin napakymppi. Isä oli viimeinen, joka näki Linan elossa. Hän ajaa Pohjois-Ruotsia halkovaa Hopeatietä ja koluaa joka ikisen mökki- ja metsäautotien, tutkii hylättyjä maatiloja, umpeenkasvaneita pusikoi