F.C.B.R. – SUOMALAISTEN PIENPANIMOIDEN VALLANKUMOUS 3.–13.10.2019

Finnish Craft Beer Revolution (F.C.B.R.) järjestetään jo viidennen kerran torstaista sunnuntaihin 3.-13. lokakuuta. Suomalaisten käsityöläispanimoiden toimintaa edistävässä tapahtumassa on mukana 17 HOK-Elannon OlutHuonetta, 18 kotimaista pienpanimoa ja 80 craftolutta.

– F.C.B.R. on loistava tilaisuus tutustua pintaa syvemmältä kotimaisiin pienpanimoihin sekä niiden tuotteisiin ja uutuuksiin. Kukin OlutHuone esittelee yhden pienpanimon, jonka oluita on myynnissä 3–6 kappaletta. Lisäksi panimon oma edustaja käy ravintolassa kertomassa panimon toiminnasta ja oluista. Oluita voi maistella vaikka vain yhden desilitran annoksena, joten illan mittaan voi tutustua useaankin olueen, ravintolapäällikkö ja olutasiantuntija Vessu Juvonen kertoo.

Mukana ovat muun muassa Mathildedalin Kyläpanimo, Maku Brewing, Tornion Panimo, Fiskarsin Panimo, Olarin Panimo, Vakka-Suomen Panimo, Waahto Brewery ja Maistila. Viikon aikana nautitaan tasting-erikoisilloista, ruoka-olut -yhdistelmistä ja muista F.C.B.R.-tapahtumista ja -yllätyksistä. Mukana tapahtumissa ovat mm. Maisteri Frangén ja Kiroilevasta Siilistä tunnettu Milla Paloniemi. Yksi mielenkiintoisimmista erikoisilloista järjestetään Kitty’sissä ja William K. Kurvissa. Niissä Olu Bryki Raum tutustuttaa festarivieraat muinaisoluiden saloihin 10. lokakuuta.

Siirtyminen ravintolasta toiseen onnistuu suuren suosion saavuttaneella hevoskärryllä. Lähes tuhatkiloiset percheronit kuljettavat oluen ystävien joukkoa nonstoppina hanalta toiselle. Kyyti on ”Vallankumoukseen” osallistuville ilmainen.

F.C.B.R. on osa HOK-Elannon ravintoloiden suurempaa visiota, jossa kotimaisille ja paikallisille pienpanimotuotteille sovitetaan yhä suurempaa roolia, niin että suomalainen laatukäsityöolut tulisi yhä useammalle tutuksi myös tulevaisuudessa.

RAVINTOLAT JA PIENPANIMOT:

Ølhus Stockholm: Beer Hunter’s

Poseidon: Tornion Panimo

Ølhus Kobenhavn: CoolHead Brew

Amsterdam: Fiskarsin Panimo

Kitty’s: Maistila

Rotterdam: Maku Brewing

William K. Sello: Olarin Panimo

William K. Mannerheimintie: Mallaskosken panimo

William K. Kurvi: Plevna

Angleterre: Waahto Brewery

Ølhus Helsinki: Mathildedalin Kyläpanimo

Joutsen: Vakka-Suomen Panimo

Kaisla: ETKO Brewing ja Rocking Bear Brewers

Konepaja: Salama Brewing Company

Kuikka: Linden Brewery

William K. Tennispalatsi: Kanavan Panimo

Sailor’s: Kotka Steam Brewery

Kaupintie 14, PL 53

HOK-Elanto, Stadin oma lafka, on S-ryhmän suurin alueosuuskauppa, jonka omistavat sen yli 620 000 asiakasomistajataloutta. Vuosittainen liikevaihtomme on yli 2 miljardia euroa, ja yritys työllistää noin 6 000 henkilöä.

HOK-Elanto tuottaa etuja ja palveluja pääkaupunkiseudun ja lähialueiden asukkaille. Toimialueemme kattaa Espoon, Helsingin, Hyvinkään, Järvenpään, Keravan, Mäntsälän, Nurmijärven, Tuusulan ja Vantaan. Marketteja, tavarataloja, ravintoloita, liikennemyymälöitä ja muita toimipaikkoja alueellamme on yli 320.

Auto puhtaaksi kolmostien varressa – ABC Hyvinkään autopesu avataan 12.12.11.12.2019 14:15:02 EETTiedote

Hyvinkään ABC:n yhteyteen avataan torstaina 12. joulukuuta nopea ja tehokas autopesu. Kaksiosaisessa autopesussa yhtä ajoneuvoa jo kuivataan kun toista aletaan pestä, minkä ansiosta hallin kapasiteetti on kahdeksan autoa tunnissa, eli 7-8 minuuttia / auto. Autopesun maksimikorkeus on 2,9 metriä ja -leveys 2,5 metriä, joten kohtuullisen isokin auto saa pintansa puhtaaksi ja kiiltäväksi.

HOK-Elanto Triplassa: vahva startti uusille ravintolakonsepteille ja ensimmäiselle keskusta-Prismalle21.11.2019 09:00:00 EETTiedote

Triplassa rikottiin miljoonan kävijän raja avajaisviikolla ja HOK-Elannolle Tripla on osoittautunut osuvaksi liikepaikaksi. Triplaa varten kehitetyissä ravintolakonsepteissa on käynyt kuhina avajaiskuukauden aikana ja kiireiset ohikulkijat ovat ottaneet kauppakeskuksen nopeimman kaupan Alepan omakseen. Täysin uudenlainen kaupunkikeskustaan sovitettu Prisma on selkeästi vastannut kaupunkilaisten tarpeisiin.

Autoilijalle monipuolinen palvelukeidas - ekologinen ABC Kaari avautui1.11.2019 11:57:16 EETTiedote

Auto alustoineen puhtaaksi, renkaat ja vanteet kiiltäviksi, tankki ja pissapoika täyteen alle kymmenessä minuutissa? HOK-Elannon ABC-ketjun uusin asema avautui Kauppakeskus Kaaren yhteyteen Kannelmäkeen, Kehä I:n varteen perjantaina 1.11. Autoilijan monipuolinen palvelukeidas tarjoaa asiakkaalle nopean, tehokkaan ja ekologisen autopesun, uudistuneen mittarikentän Eko E85- ja AdBlue-mittareineen sekä Lasol-lasinpesunesteen tankkauspistoolin.