F.C.B.R. – SUOMALAISTEN PIENPANIMOIDEN VALLANKUMOUS 3.–13.10.2019

Finnish Craft Beer Revolution (F.C.B.R.) järjestetään jo viidennen kerran torstaista sunnuntaihin 3.-13. lokakuuta. Suomalaisten käsityöläispanimoiden toimintaa edistävässä tapahtumassa on mukana 17 HOK-Elannon OlutHuonetta, 18 kotimaista pienpanimoa ja 80 craftolutta.

– F.C.B.R. on loistava tilaisuus tutustua pintaa syvemmältä kotimaisiin pienpanimoihin sekä niiden tuotteisiin ja uutuuksiin. Kukin OlutHuone esittelee yhden pienpanimon, jonka oluita on myynnissä 3–6 kappaletta. Lisäksi panimon oma edustaja käy ravintolassa kertomassa panimon toiminnasta ja oluista. Oluita voi maistella vaikka vain yhden desilitran annoksena, joten illan mittaan voi tutustua useaankin olueen, ravintolapäällikkö ja olutasiantuntija Vessu Juvonen kertoo.

Mukana ovat muun muassa Mathildedalin Kyläpanimo, Maku Brewing, Tornion Panimo, Fiskarsin Panimo, Olarin Panimo, Vakka-Suomen Panimo, Waahto Brewery ja Maistila. Viikon aikana nautitaan tasting-erikoisilloista, ruoka-olut -yhdistelmistä ja muista F.C.B.R.-tapahtumista ja -yllätyksistä. Mukana tapahtumissa ovat mm. Maisteri Frangén ja Kiroilevasta Siilistä tunnettu Milla Paloniemi. Yksi mielenkiintoisimmista erikoisilloista järjestetään Kitty’sissä ja William K. Kurvissa. Niissä Olu Bryki Raum tutustuttaa festarivieraat muinaisoluiden saloihin 10. lokakuuta.

Siirtyminen ravintolasta toiseen onnistuu suuren suosion saavuttaneella hevoskärryllä. Lähes tuhatkiloiset percheronit kuljettavat oluen ystävien joukkoa nonstoppina hanalta toiselle. Kyyti on ”Vallankumoukseen” osallistuville ilmainen.

F.C.B.R. on osa HOK-Elannon ravintoloiden suurempaa visiota, jossa kotimaisille ja paikallisille pienpanimotuotteille sovitetaan yhä suurempaa roolia, niin että suomalainen laatukäsityöolut tulisi yhä useammalle tutuksi myös tulevaisuudessa.

RAVINTOLAT JA PIENPANIMOT:

Ølhus Stockholm: Beer Hunter’s

Poseidon: Tornion Panimo

Ølhus Kobenhavn: CoolHead Brew

Amsterdam: Fiskarsin Panimo

Kitty’s: Maistila

Rotterdam: Maku Brewing

William K. Sello: Olarin Panimo

William K. Mannerheimintie: Mallaskosken panimo

William K. Kurvi: Plevna

Angleterre: Waahto Brewery

Ølhus Helsinki: Mathildedalin Kyläpanimo

Joutsen: Vakka-Suomen Panimo

Kaisla: ETKO Brewing ja Rocking Bear Brewers

Konepaja: Salama Brewing Company

Kuikka: Linden Brewery

William K. Tennispalatsi: Kanavan Panimo

Sailor’s: Kotka Steam Brewery

Kaupintie 14, PL 53

HOK-Elanto tuottaa etuja ja palveluja pääkaupunkiseudun ja lähialueiden asukkaille. Toimialueemme kattaa Espoon, Helsingin, Hyvinkään, Järvenpään, Keravan, Mäntsälän, Nurmijärven, Tuusulan ja Vantaan. Marketteja, tavarataloja, ravintoloita, liikennemyymälöitä ja muita toimipaikkoja alueellamme on yli 320.

DOKUMENTTI ”294” ON KIITOS KORONAKRIISIN ETULINJAN TYÖNTEKIJÖILLE26.5.2020 09:08:02 EESTTiedote

294 on Dome Karukosken ohjaama lyhytdokumentti suomalaisen ruokakaupan henkilökunnasta koronakriisin aikaan keväällä 2020. Dokumentin on tilannut HOK-Elanto kunnianosoituksena ja kiitoksena kaikille niille etulinjassa työskenteleville ammattilaisille, jotka pitävät arkemme pyörimässä kaupoissa, terveydenhuollossa ym. Dokumentin nimi 294 tulee tutkimuksesta*), jonka mukaan myymälän kassa on Suomen 294. arvostetuin ammatti.