Fennia Kiinteistöt vastuullisen energianhallinnan kehityspolulla

Fennia Kiinteistöt Oy on tehnyt sopimuksen EnerKeyn kanssa Fennian hallinnoimien kiinteistöjen energianhallinnasta. Yhteistyön tavoitteena on koota kaikki kiinteistöjen energiatieto ja energiajohtaminen yhteen nykyaikaiseen ja älykkääseen EnerKey SEMS -alustaratkaisuun.
Kuva: Anssi Kumpula

Fennia on sitoutunut vähentämään kiinteistöjensä energiakulutusta 7,5 prosentilla vuoden 2025 loppuun mennessä. Fennia kehittää aktiivisesti kiinteistöjensä energianhallinnan prosesseja ja työkaluja vastaamaan kiinteistösalkun energiakustannusten mukaista tasoa. Tehokkaan ja jatkuvan parantamisen toimintamallin avulla mahdollistetaan myös kiinteistösalkkujen tuottojen ja arvon kasvattaminen.

– Energiatehokkuudesta huolehtiminen on olennainen osa vastuullista kiinteistösijoittamista ja -omistamista. Jotta energiatieto saadaan päätöksenteon tueksi kaikille organisaation tasoille, pitää saatavilla olla ajantasaiset ja luotettavat tiedot kiinteistöjen energiankulutuksista,toteaa Fennia Kiinteistöjen ylläpitopäällikkö Aki Paavola.

– Olemme luoneet jatkuvan parantamisen mallin, jossa nykytilan kartoituksen jälkeen seuraamme aktiivisesti tulevaisuuden tavoitteiden saavuttamista. EnerKeyn SEMS-alusta mahdollistaa energiatehokkuuden ja vastuullisuuden jatkuvan parantamisen tuomalla selkeästi esille kiinteistöjen kuluttamat energialajit, eurot ja CO2-päästöt rinnakkain. Uudet työkalut tehostavat myös energialaskujen hallinnan ja vuokralaislaskutuksen prosesseja,Paavola jatkaa.

– Odotan innolla tulevaa yhteistyötä Fennia Kiinteistöjen energianhallintajärjestelmän kehittämisen parissa. Keskeisintä energianhallinnan kehittämisessä on systemaattinen energiatiedolla johtaminen, jossa valittu alustaratkaisu on tärkeässä roolissa. Tarjoamme myös tarvittavat asiantuntijapalvelut Fennialle energia- ja vastuullisuusjohtamisen tueksi, kertoo EnerKeyn asiakkuusjohtaja Terhi Harjulehto.

Aki Paavola, aki.paavola@fennia.fi, +358 40 505 6572
Terhi Harjulehto, terhi.harjulehto@enerkey.com, +358 40 708 9011

Kuva: Anssi Kumpula

www.enerkey.com –  https://poweredby.enerkey.com/

Fennia Kiinteistöt

Fennia Kiinteistöt on kiinteistöjohtamispalveluihin erikoistunut yhtiö, joka tarjoaa palveluitaan sijoittajille, kiinteistönomistajille ja vuokralaisille. Fennia Kiinteistöt on sataprosenttisesti Fennia Varainhoito Oy:n omistama ja osa Fennia-konsernia.

Hallinnoimme asiakkaittemme kiinteistösijoituksia eri puolella Suomea. Palvelumme kattavat mm. kiinteistöomaisuuden salkunhoidon, Joint Ventures -hankkeet, vuokrauksen, ylläpito- ja energiajohtamisen, kiinteistökehityksen ja rakennuttamisen. Vastuullamme on tällä hetkellä noin 1,1 miljardin euron arvoinen kiinteistövarallisuus.

www.fennia.fi