Fennovoiman uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty Joachim Specht

Fennovoiman hallitus on nimittänyt yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi Joachim Spechtin. Hän aloittaa tehtävässään 1.6.2020.

Specht tulee Fennovoimaan PreussenElektrasta (ent. E.ON Kernkraft), jossa hän on toiminut varatoimitusjohtajana sekä ydintekniikka- ja konsultointiosaston johtajana. Koulutukseltaan Specht on metalli- ja materiaalitieteiden maisteri, ja hänellä on lähes 30 vuoden kokemus ydinvoimateollisuudesta. Hän on työskennellyt eri tehtävissä PreussenElektrassa, Arevassa, Framatomessa ja Siemens/KWU:lla. Spechtillä on vahva kokemus alalta niin uusista laitoshankkeista, käyttö- ja kunnossapitotoiminnasta kuin työstä palveluiden, suunnittelun ja konsultoinnin parissa.

”Joachimilla on vahva kokemus ydinvoimalaitoshankkeista sekä laitostoimittajapuolelta että käyviltä laitoksilta. Tämä kokemus ja osaaminen antaa hänelle erinomaiset valmiudet johtaa Fennovoimaa ja Hanhikivi 1 -hanketta”, toteaa Esa Härmälä, Fennovoiman hallituksen puheenjohtaja, ja jatkaa:

”Hanhikivi 1 -projekti etenee aikataulun mukaisesti, ja luvitustyön ohella valmistaudumme jo rakentamisvaiheeseen. Tässä Joachimin pitkä kokemus alalta tulee olemaan arvokasta.”

Fennovoiman operatiivinen johtaja ja toimitusjohtajan sijaisena toiminut Timo Okkonen jatkaa toimitusjohtajan tehtävässä, kunnes Specht aloittaa yhtiössä. Sen jälkeen Okkonen jatkaa Fennovoimassa operatiivisena johtajana.

”Haluan kiittää Timo Okkosta vahvasta johtajuudesta ja työstään toimitusjohtajan tehtävässä. Hän on saanut aikaan merkittäviä positiivisia muutoksia sekä Fennovoiman organisaatiossa että koko Hanhikivi 1 -hankkeessa. Olen iloinen siitä, että Timo jatkaa yhtiön operatiivisena johtajana”, Härmälä sanoo.

Lisätietoa:

Sakari Kotola, viestintäjohtaja, puh. 020 757 9245, sakari.kotola@fennovoima.fi