FIDELITY INTERNATIONAL AVAA KONTTORIN HELSINGISSÄ

Fidelity International avaa konttorin Helsingissä tänään. Toimisto on varainhoitajan kolmas sivukonttori Pohjoismaissa ja konkreettinen seuraus Fidelityn halusta lisätä läsnäoloaan Suomessa.

Fidelity International tuli yhtenä ensimmäisistä globaaleista varainhoitajista Pohjoismaiden alueelle perustamalla toimiston Tukholmaan yli 20 vuotta sitten. Muutama vuosi sitten yhtiö avasi toimiston Kööpenhaminassa. Läsnäolo pohjoismaisilla markkinoilla on tärkeää Fidelitylle, sillä se antaa yhtiölle mahdollisuuden olla tiiviissä vuorovaikutuksessa paikallisten sijoittajien kanssa ja keskustella heidän yksilöllisistä sijoitustarpeistaan.

– Jalansijamme vahvistaminen Pohjoismaissa on meille merkityksellistä. Uskomme alueen olevan kasvava ja tärkeä markkina. Läsnäolomme vahvistaminen Helsingissä antaa meille ainutlaatuisen mahdollisuuden rakentaa suoria suhteita suomalaisiin ammattisijoittajiin ja kehittää ymmärrystämme heidän tarpeistaan, sanoo Steven Edgley, joka johtaa Fidelity Internationalin myyntiä institutionaalisille sijoittajille Euroopassa.

Helsingin-toimistoa vetää Kaisa Paatsola, Fidelity Internationalin Suomen-myyntijohtaja. Kaisalla on useiden vuosien kokemus asiakastyöstä ammattisijoittajien kanssa. Ennen Fidelityyn tuloaan hän työskenteli Danske Bankissa.

– Minun tehtäväni on ennen kaikkea kehittää uusia suhteita Suomessa, kuunnella paikallisten ammattisijoittajien tarpeita ja vastata niihin. Finanssitrendien muutokset ja markkinoiden volatiilisuus ovat esimerkiksi johtaneet siihen, että kiinnostus aktiivisesti hallinnoituihin korko- ja osakerahastoihin on kasvanut. Odotan innokkaasti mahdollisuutta tuoda suomalaiset sijoittajat yhteen Fidelityn globaalin verkoston kanssa ja yhdistää heidät Hongkongissa, Tokiossa, Lontoossa, Pariisissa ja Frankfurtissa olevien salkunhoitajiemme kanssa, sanoo Kaisa Paatsola.

Suomen-toimisto on ollut Finanssivalvonnan valvonnassa joulukuusta 2017.

***

Fidelity only offers information on products and services and does not provide investment advice based on individual circumstances, other than when specifically stipulated by an appropriately authorised firm, in a formal communication with the client.

Fidelity International refers to the group of companies which form the global investment management organisation that provides information on products and services in designated jurisdictions outside of North America. This communication is not directed at, and must not be acted upon by persons inside the United States and is otherwise only directed at persons residing in jurisdictions where the relevant funds are authorised for distribution or where no such authorisation is required.

Unless otherwise stated all products and services are provided by Fidelity International, and all views expressed are those of Fidelity International. Fidelity, Fidelity International, the Fidelity International logo and F symbol are registered trademarks of FIL Limited.

Finland: Issued by FIL (Luxembourg) S.A., authorised and supervised by the CSSF (Commission de Surveillance du Secteur Financier).

Lisätietoja:

Maria Lindholm
maria.lindholm@fil.com

Fidelity International

Fidelity International tarjoaa maailmanluokan sijoitusratkaisuja ja eläkeasiantuntemusta. Olemme yksityisesti omistettu itsenäinen yhtiö, joka keskittyy vain sijoittamiseen. Toimintaamme ohjaavat aina asiakkaidemme tarpeet. Visiomme on tarjota asiakkaillemme innovatiivisia ratkaisuja paremman tulevaisuuden luomiseksi. Meillä on asiakkaita 26 maassa Aasian-Tyynenmeren alueella, Euroopassa, Lähi-Idässä ja Etelä-Amerikassa, ja sijoitamme heidän puolestaan 235,1 miljardin punnan varallisuutta maailmanlaajuisesti. Asiakkaitamme ovat keskuspankit, valtioiden sijoitusrahastot, suuret yritykset, finanssialan instituutiot, vakuutusyhtiöt, omaisuudenhoitajat ja yksityishenkilöt. Varainhoidon ohella tarjoamme sijoitusten hallinnointia ja neuvontaa eläkeyhtiöille, neuvonantajille ja yksityishenkilöille useissa eri maissa. Hallinnoimme 80,5 miljardin punnan varoja (tilanne 30.6.2018).