Fidelix GroupFidelix Group

Fidelix Group ostaa Ruotsalaisen EcoGuardin – Syntyy uusi Pohjoismainen markkinajohtaja kiinteistöjen älykkäissä ratkaisuissa

Julkaisuvapaa 5.4.2019 klo 7.00. Fidelix Holding Oy on 2.4. sopinut EcoGuard AB:n koko osakekannan ostamisesta. EcoGuard toimittaa kiinteistönomistajille pilvipohjaisia ohjelmistoja, antureita ja innovatiivisia mittausratkaisuita energiankustannusten seurantaan asuinkiinteistöissä.

Signing Björn Fagerdahl (left) _ Tero Kosunen (right)

EcoGuardin innovatiiviset mittausratkaisut mahdollistavat lämpötilan-, veden- sekä sähkönmittauksen ja laskutuksen kulutuksen mukaan. Palvelu antaa kiinteistönomistajalle mahdollisuuden analysoida, optimoida ja laskuttaa käytetystä energiasta kulutuksen mukaan. Kiinteistön omistajan lisäksi sähkön ja veden kulutusta voivat analysoida palvelun avulla myös asuntokohtaisesti yksittäiset asukkaat.

"EcoGuardilla on vakuuttavaa näyttöä asuinrakennusten omistajien haasteiden kokonaisvaltaisessa ratkaisemisessa. Palaute, jota saimme EcoGuardin asiakkaita oli poikkeuksetta erinomaista. Tämä on paras todiste erinomaisesta työstä, jota koko tiimi on tehnyt vuodesta 2004 lähtien" sanoo Tero Kosunen, Fidelixin toimitusjohtaja.

"Olemme iloisia saadessamme mahdollisuuden liittyä Fidelix Groupiin” Uskomme, että Fidelix on meille erinomainen kumppani tukemaan kasvustrategiaamme Ruotsissa ja näemme erittäin mielenkiintoisia mahdollisuuksia laajentaa palveluitamme myös Suomalaisille asuinkiinteistöjen omistajille. Olemme entistä vahvempia, kun digitalisoimme kiinteistöjä yhdessä" Sanoo Björn Fagerdahl, EcoGuardin toimitusjohtaja.

EcoGuardin liikevaihto on 100 MSEK ja se työllistää noin 50 henkilöä. Kaupalla ei ole vaikutusta työntekijöihin kummassakaan yrityksessä. Fidelixin pro forma liikevaihto on yli 40MEUR ja yritys työllistää 280 henkeä.

Lisätietoja:

Tero Kosunen, Fidelix, CEO
tel. +358 50 444 1200

Björn Fagerdahl, EcoGuard, CEO
tel. +46 73 233 0135

Signing Björn Fagerdahl (left) _ Tero Kosunen (right)

Fidelix Group
Martinkyläntie 41
01720 VANTAA

09 250 1288https://www.fidelix.fi

EcoGuard AB perustettiin vuonna 2004 ratkaisemaan asiakkaidensa energiakustannusten ja ympäristötavoitteiden asettamat haasteet mittaamisen keinoin. Palveluidemme avulla autamme asiakkaitamme vähentämään energiakustannuksiaan ja saavuttamaan ympäristötavoitteensa. Mitattavuus on edellytys niiden saavuttamiselle.

Vuonna 2009 päätimme keskittyä asuinkiinteistöihin ja tänään olemme segmentin markkinajohtaja Ruotsissa.

www.ecoguard.se

Fidelix perustettiin vuonna 2002 kehittämään älykkäitä ja luotettavia rakennusautomaatiojärjestelmiä. Edistykselliset innovaatiot ja palvelut rakennusten omistajille ovat mahdollistaneet kasvumme markkinajohtajaksi Suomessa. Fidelixin pääkonttori, T & K- ja tuotantoyksiköt sijaitsevat Vantaalla. Lisäksi Fidelix palvelee asiakkaitaan 12 alueellisen toimistonsa kautta Suomessa ja paikallisen tytäryhtiön Ruotsissa. Nykyään Fidelixin liikevaihto on 30 MEUR ja 230 työntekijää tekevät rakennuksista fiksumpia.
www.fidelix.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi