Fidelix OyFidelix Oy

Fidelix investoi ruotsalaisyritykseen vahvistaakseen älykkään mittaamisen tarjontaa

11.12.2019 klo 11.00. Fidelix Holding Oy on ostanut 10. joulukuuta 40% Lansen Systems AB:n osakkeista.

Lansen Systems AB on eurooppalainen anturiteknologiayritys, joka on keskittynyt langattomiin rakennustekniikan antureihin. Lansen Systems AB on kehittänyt ja valmistanut anturijärjestelmiä yli kymmenen vuoden ajan ja kasvanut erittäin nopeasti palvelemaan suuria asiakkuuksia Euroopassa.

Fidelix on fiksun rakennusautomaation ja olosuhdehallinnan edelläkävijä. Fidelix vahvistaa asuinkiinteistöratkaisujen tuoteportfoliota ja palveluvalikoimaa mahdollistaen kiinteistönomistajia täyttämään EU:n asettamat energiatehokkuusvaatimukset. EU:n energiatehokkuusdirektiivi vaatii huoneistokohtaisten mittalaitteiden asentamisen kerrostaloihin.

”Lansenilla on vaikuttava korkealaatuisten langattomien anturien tuotevalikoima vastaamaan älykkäiden asuintalojen tulevia tarpeita. Olemme iloisia voidessamme jatkaa matkaa yhdessä ja olemme jatkossa entistä vahvempia rakennusten digitalisoinnissa.” sanoo Fidelixin toimitusjohtaja Tero Kosunen.

”Olemme innostuneita saadessamme tilaisuuden syventää yhteistyötä Fidelix Groupin kanssa. Uskomme vahvasti, että Fidelix on meille erinomainen kumppani ja näemme erittäin mielenkiintoisia mahdollisuuksia laajentaa teknologiaa asuinkiinteistöjen omistajille Suomessa ja Ruotsissa. Yhdessä olemme entistä vahvempia rakennusten digitalisoinnissa Euroopan markkinoilla” sanoo Patrick Simpson, yksi Lansenin perustajista.

Yrityskaupalla ei ole vaikutusta Lansenin tai Fidelixin työntekijöihin. Fidelix-konsernin proforma-liikevaihto on yli 40 MEUR ja Fidelix-konsernin palveluksessa on yli 300 henkilöä.

Tero Kosunen
Fidelix, CEO
puh. +358 50 444 1200

Fidelix Oy
Martinkyläntie 41
01720 VANTAA

Lansen Wireless Building Technology
Lansen on eurooppalainen laitetoimittaja, joka on keskittynyt langattoman rakennustekniikan mittaroinnin ratkaisuihin. Suunnittelemme ja valmistamme älykkäitä mittalaitteita, jotka perustuvat pääasiassa langattomaan M-BUS- ja OMS-standardiin. www.lansensystems.com

Fidelix tekee rakennuksista fiksuja
Korkea teknologiaosaamisemme näkyy ratkaisuissa, joissa optimoidaan rakennusten energiakustannuksia, sisäilmasto-olosuhteet ja käyttökustannukset. Tuotteitamme kehitetään, testataan ja ne toimivat päivittäin vaativissa ja äärimmäisissä ilmasto-olosuhteissa Pohjoismaissa ja vaikuttavat positiivisesti yli miljoonan ihmisen hyvinvointiin. www.fidelix.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Fidelix Oy

Hiilineutraaliustavoitteet saavutetaan vain hillitsemällä kiinteistöjen elinkaaren aikaisia päästöjä – suomalainen innovaatio valtaa maailmaa9.2.2021 09:00:00 EET | Tiedote

Kiinteistöissä kuluvan energian kokonaishallinta on tähän saakka ollut ei-kenenkään-maa siitäkin huolimatta, että se aiheuttaa 40% koko maapallon hiilipäästöistä. Rakennusautomaation edelläkävijä Fidelixin ja teknologiayritys Futuricen kehittämä tekoälyyn perustuva Fidelix flow_how tuo tähän ratkaisun ensimmäisten joukossa koko maailmassa.