Fidelix Oy

Fidelix laajentaa yrityskaupalla palveluvalikoimaansa asuinkiinteistöissä

Fidelix on 30. lokakuuta 2020 ostanut kaikki Säätölaitehuollon osakkeet. Säätölaitehuolto on johtava taloteknisten palveluiden toimittaja asuinkiinteistöihin pääkaupunkiseudulla. Fidelix on rakennusautomaation ja olosuhdehallinnan edelläkävijä.

Asuinkiinteistöt digitalisoituvat nopealla tempolla ja rakennusautomaatiolla on merkittävä rooli asuinrakennusten sisäolosuhteiden ja energiakustannusten optimoinnissa. Tekniikka mahdollistaa kustannusten optimoinnin sisäolosuhteiden kärsimättä. Samalla kun tekniikkaa lisätään, myös huollon ja asiakaspalvelun tärkeys korostuu.

"Säätölaitehuollolla on lähes 50 vuoden kokemus asuinrakennusten omistajien, kiinteistöhuollon ja asukkaiden haasteiden ratkaisemisesta. Meillä on erinomainen maine palvelevana yhtiönä. Olemme tehneet yhteistyötä Fidelixin kanssa melkein kaksi vuosikymmentä ja olemme innoissamme saadessamme tämän tilaisuuden olla osa Fidelixiä. Uskomme, että Fidelix voi laajentaa tarjontaamme asuinrakennusten omistajille" sanoo Säätölaitehuolto toimitusjohtaja Tomi Silvonen.

”Säätölaitehuollon ja Fidelixin osaamiset täydentävät ja vahvistavat toisiaan palvelemaan entistä paremmin asuinrakennusten omistajia ja kiinteistönhuoltoa. Olemme yhdessä entistä vahvempia parantamaan sisäilmastoa ja säästämään energiaa asuinrakennuksissa”. sanoo Fidelixin toimitusjohtaja Tero Kosunen.

Fidelix-konsernin proforma-liikevaihto on noin. 52 MEUR ja konserni työllistää yli 350 henkilöä.

Lisätiedot ja haastattelut:

Tero Kosunen
Toimitusjohtaja, Fidelix

Tomi Silvonen
Toimitusjohtaja, Säätölaitehuolto

Fidelix Oy
Martinkyläntie 41
01720 VANTAA

Fidelix tekee rakennuksista fiksuja

Korkea teknologiaosaamisemme näkyy ratkaisuissa, joissa optimoidaan rakennusten energiakustannuksia, sisäilmasto-olosuhteet ja kustannukset. Tuotteitamme kehitetään, testataan ja ne toimivat päivittäin vaativissa ja äärimmäisissä ilmasto-olosuhteissa Pohjoismaissa ja vaikuttavat positiivisesti yli miljoonan ihmisen hyvinvointiin.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Fidelix Oy

Hiilineutraaliustavoitteet saavutetaan vain hillitsemällä kiinteistöjen elinkaaren aikaisia päästöjä – suomalainen innovaatio valtaa maailmaa9.2.2021 09:00:00 EET | Tiedote

Kiinteistöissä kuluvan energian kokonaishallinta on tähän saakka ollut ei-kenenkään-maa siitäkin huolimatta, että se aiheuttaa 40% koko maapallon hiilipäästöistä. Rakennusautomaation edelläkävijä Fidelixin ja teknologiayritys Futuricen kehittämä tekoälyyn perustuva Fidelix flow_how tuo tähän ratkaisun ensimmäisten joukossa koko maailmassa.