Finlandia-talo ilahduttaa pyöräileviä asiakkaitaan ilmaisilla smoothieilla

6.6.2017 13:39 | Finlandia-talo

Finlandia-talo ilahduttaa pyöräileviä kokous- ja kongressikävijöitään kevään ja kesän aikana ilmaisilla vihersmoothieilla. Narikkaan jätettyä pyöräilykypärää vastaan kävijä saa lipukkeen, jolla smoothien voi noutaa uudistetusta Café Verandasta. Kampanja on osa Finlandia-talon vastuullisuusajattelua.

Smoothie-kampanjan taustalla on Finlandia-talon halu tuoda esiin pyöräilyn positiivisia vaikutuksia, niin pyöräilijälle itselleen kuin ympäristöllekin. Kampanja on kohdistettu kaikille Finlandia-talon tapahtumiin osallistuville, riippumatta siitä millaiseen tapahtumaan on osallistumassa.

"Pyöräily on Finlandia-talolle tärkeä aihe ja tukee kokonaisvaltaista vastuullisuusajatteluamme, jonka lähtökohtana on pyrkiä toimimaan aina ympäristöä kunnioittaen. Asia on myös ajankohtainen, sillä pyöräilyn lisääminen on näkyvässä roolissa koko kaupungin kehittämisen näkökulmasta. Pyöräilykypärän käyttäminen on tietysti myös turvallisuuden näkökulmasta suositeltavaa – kesäkampanjamme siis palkitsee siitäkin", kertoo Finlandia-ravintolan myynti- ja markkinointipäällikkö Hanna-Leena Linnamäki.

Jättäessään pyöräilykypäränsä narikkaan Finlandia-talon tapahtumakävijät saavat kypärää vastaan lipukkeen. Lipukkeella voi noutaa vihersmoothien uudistetusta Café Veranda-kahvilasta. Kuponki on voimassa muutaman kuukauden, eli ilmaisjuoman voi hakea kahvilasta myös myöhemmillä vierailukerroilla tai ohikulkumatkalla.

"Smoothie-kampanjamme jatkuu niin kauan, kunnes kaikki vieraamme saapuvat tapahtumiin polkupyörillä", jatkaa Linnamäki naurahtaen.

Café Veranda uudistui maaliskuussa

Finlandia-talo uudisti Café Veranda-kahvilaansa maaliskuussa. Vastuullisuusajattelu korostui myös uudistusprosessin yhteydessä, ja mm. kalusteita uudistettaessa päädyttiin ekologisiin ja kestävää kehitystä ylistäviin Punkaliven tuotteisiin. Kalustuksen lisäksi myös kahvilan tuotteistus uudistui.

"Tuotevalikoiman suhteen painotus on nyt oman keittiön itse tehdyillä herkuilla, sekä yhteistyökumppaneidemme yksilöllisillä artesaanituotteilla. Café Verandan yhteydessä myymme myös kotimaisten pientuottajien valikoituja herkkuja, jotka sopivat vaikkapa lahjaksi", kertoo Linnamäki.

Finlandia-talon kahvilakäynti kannattaa kesällä, sillä moderniin Café Verandaan on auennut myös upea kesäterassi.

"Café Verandan terassi on mitä mainioin paikka nauttia virvokkeita vaikkapa Helsinki Half Marathonin vilinässä, tai heittäytyä Helsinki-päivän konsertin tunnelmiin. Terassille on myös helppo saapua kaupunkipyörällä, sillä lähin kaupunkipyöräteline sijaitsee aivan terassin vieressä", kehuu Linnamäki.

Kahvilakävijät pääsevät 1.5.-4.8.2017 välisenä aikana tutustumaan valokuvataiteilija Karoliina Veijon Helsinki-aiheisista teoksista koostuvaanSadan vuoden aikahyppy -valokuvataidenäyttelyyn, joka on kunnianosoitus satavuotiaalle Suomelle. Teokset tarjoavat visuaalisen taiteen kautta ainutlaatuisen aikamatkan Helsingin historiaan.

Café Veranda on avoinna arkisin klo 9-19 sekä aina kaksi tuntia ennen konserttia.Kahvilan kesäterassi palvelee arkisin sään salliessa klo 11–19, sekä uuden Töölönlahden puiston tapahtumien yhteydessä. Heinäkuun ajan kahvila ja terassi palvelevat ti – pe normaalisti, la 11 – 19, su ja ma suljettu.

Finlandia-talo Oy, Finlandia-ravintolan myynti- ja markkinointipäällikkö Hanna-Leena Linnamäki,hanna-leena.linnamaki@finlandiatalo.fi, puh 050 518 7117.

Finlandia-talo on uniikki kotimaisten ja kansainvälisten kokousten ja tapahtumien keskus. Kansainvälisesti tunnettu, Alvar Aallon suunnittelema suomalaisuuden symboli toimii monipuolisena juhla-, konsertti- ja kongressipaikkana. Finlandia-talossa järjestetään vuosittain satoja erilaisia tapahtumia, joihin osallistuu 200 000 kävijää.

Finlandia-talon aurinkopaneelien asennus alkoi – ympäristöystävällisyys merkittävä markkinointivaltti koko Helsingille20.12.2016 08:31Tiedote

Kongressi- ja tapahtumakeskus Finlandia-talo Oy:n katolle tulevien aurinkopaneelien asennus on alkanut. Finlandia-talon katolle nostetaan tänään 180 aurinkopaneelia. Finlandia-talo on ensimmäisten tapahtumatalojen joukossa Euroopassa, jotka hyödyntävät aurinkoenergiaa tilojensa energiatarpeeseen. Ympäristöystävällisyys on merkittävä markkinointivaltti Finlandia-talolle ja koko Helsingille kilpailtaessa kongressien järjestäjien ja matkailijoiden suosiosta.

Finlandia-talo palkittiin erinomaisesta laadustaan ensimmäisenä pohjoismaisena kongressi- ja tapahtumatalona neljän tähden Recognised for Excellence –tunnustuksella2.12.2016 09:00Tiedote

Finlandia-talo sai Pohjoismaiden ensimmäisenä kongressi- ja tapahtumatalona kansainvälisesti arvostetun neljän tähden Recognised for Excellence –tunnustuksen. European Foundation for Quality Management myönsi 1.12.2016 tunnustuksen erinomaisesti tehdystä laatutyöstä koko yrityksen toiminnassa ja palveluissa. Euroopassa on vain muutama kongressitalo joka on yltänyt samaan luokitukseen. Eri aloilla toimivia yrityksiä verrataan kansainvälisen EFQM-laatukriteeristön pohjalta ja tulokset pisteytetään. Suomessa tunnustuksia on annettu vuodesta 2011 lähtien ja vastaavan tunnustuksen on saanut vain 14 yritystä.

Finlandia-talo siirtyy aurinkosähköön – ensimmäisten kongressitalojen joukossa Euroopassa17.10.2016 11:19Tiedote

Kongressi- ja tapahtumakeskus Finlandia-talo Oy:n katolle asennetaan aurinkopaneelit kuluvan vuoden loppuun mennessä. Finlandia-talo on ensimmäisten tapahtumatalojen joukossa Euroopassa, joka hyödyntävät aurinkoenergiaa tilojensa energiatarpeeseen. Päätös aurinkopaneelien asentamisesta on jatkoa Finlandia-talon pitkäjänteiselle panostukselle energiatehokkuuteen ja ympäristöystävällisyyteen. Samoin se vahvistaa entisestään Finlandia-talon kilpailuasemaa kansainvälisten kongressien järjestäjänä.

Zika-virus siirsi kansainvälisen suurtapahtuman Suomeen ja Finlandia-taloon27.6.2016 10:34Tiedote

Kansainvälinen ICANN-tapahtuma käynnistyy tänään Finlandia-talossa. Finlandia-talossa järjestetään kansainvälinen internetin hallintaa käsittelevä ICANN-kokous 27. - 30.6.2016. Kokoukseen arvioidaan osallistuvan noin 1000 - 1500 vierasta yli sadasta maasta. ICANNin piti alunperin järjestää Panamassa, mutta Zika-viruksen aiheuttama uhka johti kokouksen siirtämiseen lyhyellä varoitusajalla Suomeen ja Finlandia-taloon. Helsinki kilpaili loppumetreillä Prahan kanssa kokouksen isännyydestä.