Finlandia-talo Oy:n pitkittyneen koronakriisin vuoksi käydyt yt-neuvottelut ovat päättyneet

- Koronakriisi on lamaannuttanut koko tapahtuma-alaa viime keväästä lähtien. Finlandia-talon viime vuoden liikevaihto putosi noin 80 prosenttia, ja tappiot ovat huomattavat. Siksi meidän on sopeutettava toimintaamme ja varauduttava siihen, että tapahtumia järjestetään normaalisti vasta rokotekattavuuden myötä, kertoo Finlandia-talon toimitusjohtaja Johanna Tolonen.

Tällä hetkellä Finlandia-talo Oy:n työntekijöiden määrä on 61. Neuvottelujen lopputuloksena työsuhde päättyi 22 henkilöllä.

Keväällä alkaneilla ja pitkään jatkuneilla lomautuksilla on tähän asti yritetty säilyttää työpaikat. Henkilöstöä on lomautettu osa- ja kokoaikaisesti. Näitä lomautuksia joudutaan edelleen jatkamaan.

- Korona on runnellut tapahtuma-alaa. Tulevien vuosien henkilöstötarpeeseen vaikuttaa lisäksi Finlandia-talon perusparannus, joka alkaa tammikuussa 2022. Perusparannuksen ajan palvelemme asiakkaitamme Pikku-Finlandian uudessa puurakenteisessa tapahtumatilassa, joka tuo uudenlaista elämää Töölönlahdelle, Tolonen toteaa. Uuteen meren rannalla sijaitsevaan tapahtumakeskukseen kohdistuu valtava kiinnostus, mikä tuo valoa muuten vaikeaan kevääseen.

Finlandia-talo Oy haluaa pitää huolta henkilöstöstään tässä vaikeassa tilanteessa. Irtisanottaville tarjotaan tukea uuden työpaikan löytämiseen. Finlandia-talo Oy tarjoaa myös uudelleensijoittumisvalmennusta tai -koulutusta ja kartoittaa avoimia työpaikkoja Helsingin kaupungilla.

Johanna Tolonen
johanna.tolonen@finlandiatalo.fi

Finlandia-talo tarjoaa ainutlaatuiset kokoustilat ja juhlatilat niin pienimuotoisille yritystapahtumille, upeille juhlille, maailmanluokan näyttelyille, megatähtien konserteille kuin kansainvälisille suurkongresseille. Finlandia-talo valittiin maailman parhaimmaksi tapahtumataloksi Bea World Festivalilla 2018 ja Suomen parhaimmaksi Evento Awards-kisassa 2019. Maailmankuulun arkkitehdin Alvar Aallon suurtyö Finlandia-talo on myös suosittu matkailunähtävyys muotoilun ja arkkitehtuurin vuoksi. www.finlandiatalo.fi

Töölönlahden valkea linna juhlii tänään 50 vuotistaivaltaan16.12.2021 09:41:42 EET | Tiedote

Joulukuussa 2021 Alvar Aallon suurtyö Finlandia-talo täyttää 50 vuotta. Töölönlahden puiston valkeaksi linnaksi ja Töölönlahden valkeaksi laivaksikin kutsuttu talo on toiminut näyttämönä niin politiikan huipputapaamisille kuin viihdetähtien säihkeellekin. Viidenkymmenen vuoden aikana Finlandia-talossa on vieraillut jo lähes 18 miljoonaa kävijää. Tammikuussa 2022 tapahtumatalossa alkaa 2,5 vuoden perusparannus, ja Finlandia-talon viereen meren rantaan avautuu upea lasiseinäinen Pikku-Finlandia. Tämä puurakentamisen taidonnäyte toimii Finlandia-talon perusparannuksen aikana kaupunkilaisten olohuoneena kahviloineen ja terasseineen sekä areenana live-musiikille, juhlille ja kongresseille.

Töölönlahden puiston valkea linna täyttää 50 vuotta30.11.2021 11:01:48 EET | Tiedote

Kansainvälinen Red Alert -tempaus värjää Finlandia-talon illalla punaiseksi8.9.2020 09:32:37 EEST | Tiedote