Finncont

Finncontin uusi syväsäiliö vastaa jätelain vaatimuksiin

Kiertotalouden vastuullisena asiantuntijana Finncont osallistuu uudistuvan jätelain kierrätystavoitteiden saavuttamiseen ja tuo markkinoille uuden tuotteen, Blok2 syväsäiliön. Tuoteinnovaatio on Finncontin oman Design Studion kehittämä ja täysin suomalainen.

Blok2 on moderni maan alle asennettava kierrätysjärjestelmä. Se koostuu moduuleista ja voidaan siten helposti muunnella sopivaksi jokaiseen käyttökohteeseen. Toisin kuin muissa markkinoilla olevissa kierrätysjärjestelmissä, Blok2 säiliössä yksi moduuli voidaan jakaa jopa kuudelle eri jakeelle, mikä mahdollistaa usean jätelajin keräämisen ennätyksellisen pienessä tilassa.

Valtioneuvosto on hyväksynyt hallituksen esityksen jätelain muuttamisesta. Jätelain uudistus tukee kiertotaloutta, sillä jätteiden keräystä ja lajittelua omina jätelajeinaan kasvatetaan.Tavoite on lisätä kierrätysastetta jopa puolella nykytilanteesta seuraavan 15 vuoden aikana. Tämä tarkoittaa, että yhdyskuntajätteestä 65% tulee ohjautua kierrätykseen. Tavoitteen saavuttaminen vaatii kotitalouksien parempia jätehuoltopalveluja, sillä vähintään viiden huoneiston asuinkiinteistöjen täytyy lajitella jopa seitsemän eri jätelajia.

”Jätelain uudistuksen mukanaan tuomat kierrätystavoitteet ovat inspiroivia ja niihin meidän jokaisen tulisi pyrkiä tulevien sukupolvien paremman elämänlaadun takaamiseksi”, kertoo Finncont Group Oy:n toimitusjohtaja Jyri Partanen.

”Blok2 on malliesimerkki siitä, että Finncontin sydämen asia on kiertotalouden edistäminen ja puhtaamman tulevaisuuden takaaminen lapsillemme”, painottaa Partanen.

Finncont Group Oy:n ja Finncont Oy:n toimitusjohtaja Jyri Partanen
P. 044-586 1294
jyri.partanen@finncont.com

Finncont Ympäristötuotteet Oy:n toimitusjohtaja Mikko Kärkkäinen
P. 040-833 2900
mikko.karkkainen@finncont.com

Tietoja julkaisijasta

Finncont on vuonna 1974 perustettu kiertotalouden asiantuntija, jonka toimipisteet sijaitsevat Virroilla, Lahdessa ja Ruotsissa. Konserni työllistää 160 hlö ja sen liikevaihto on 30M€.