Finnkino tuo LUXE-konseptinsa Helsingin Tennispalatsiin keväällä 2023

Suomen suurimman elokuvateatterin, Helsingin Kampissa sijaitsevan Finnkino Tennispalatsin kehitysprojekti saa jatkoa ensi vuonna kun kolme teatterin 14 salista muuttuu LUXE-saleiksi. Muutoksen myötä huippulaatuinen esitystekniikka saa seurakseen niin sanotut recliner-tuolit, joita jokainen katsoja voi sähköisesti säätää oman mielensä mukaan parhaan katselukokemuksen saavuttamiseksi.

Uusissa saleissa elokuvaelämys nousee täysin uudelle tasolle. Säädettävien ja muhkeiden nojatuolien asentamisen myötä kullekin asiakkaalle varattu tila tuplaantuu entiseen verrattuna. Oma, liikuteltava sivupöytä tekee leffaherkkujen nauttimisesta entistä mukavampaa ja rauhallinen katselukokemus on taattu.

“Haluamme panostaa erityisesti elokuvissa viihtymiseen ja tarjota elämyksiä kaikille aisteille. Teatterissa vierailu on kokonaisvaltainen elämys ja laadukkaat puitteet mahdollistavat täydellisen uppoutumisen elokuvien maailmaan”, Finnkinon Head of Cinema Services Janne Uusi-Kölli kuvailee.

“Ihmiset ovat koko ajan tarkempia siitä, mihin aikaansa käyttävät ja vaatimukset myös elokuvissa käyntiä kohtaan ovat kasvaneet. Elokuvateatteriin tullaan ennen kaikkea kokonaisvaltaisen kokemuksen takia ja haluamme siksi panostaa täysillä elokuvissa käymisen elämyksellisyyteen”, kaupallinen johtaja Hannele Wolf-Mannila jatkaa.

Remontti on jatkoa kesällä alkaneelle saneeraukselle

Tennispalatsin elokuvakeskuksen ovet avattiin yleisölle 26. helmikuuta 1999. Tennispalatsi oli tuolloin maailman ensimmäinen elokuvateatteri, joka tarjosi THX- ja SDDS-standardien mukaisen varustuksen kaikissa saleissaan. Tennispalatsissa on aina panostettu erityisesti katselumukavuuteen, ja LUXE-konsepti on seuraava askel teatterin kehittämisessä.

“Kesäkuussa saimme valmiiksi 1. kerroksen myymälän remontin, jonka myötä Tennispalatsin leffaherkkujen valikoima laajeni myös lämpimiin leffa-aterioihin. Lisäksi tiloihin avautui viihtyisä Oscar's Bar, josta ostetut juomat saa viedä mukana erillisiin anniskelunäytöksiin. Leffassa voi siis jo nauttia lämmintä ruokaa ja lasin hyvää viiniä”, Tennispalatsin teatteripäällikkö Kari Pääkkö kertoo.

“Haluamme huolehtia siitä, että pysymme alamme ykköstoimijana Suomessa. Teatteriemme jatkuva kehittäminen on meille äärimmäisen tärkeää ja Tennispalatsi Suomen suurimpana ja yhtenä suosituimmista teattereista on tämän työn keskiössä”, Uusi-Kölli summaa.

LUXE-konsepti on jo entuudestaan tuttu

Premium-tason LUXE-saleja löytyy entuudestaan Finnkinon teattereista Helsingin Itiksestä ja Oulun Plazasta. Keväällä Raisioon kauppakeskus Myllyyn avattiin Finnkinon uusin toimipiste, joka on Pohjoismaiden ensimmäinen pelkkiä LUXE-saleja sisältävä elokuvateatteri.

“Raision teatterin loistava alku on ollut hyvä osoitus LUXE-konseptin vetovoimasta. Meillä oli korkeat odotukset uuden teatterin suhteen, mutta täytyy sanoa, että ne ovat jopa ylittyneet ensimmäisen puolen vuoden aikana”, Wolf-Mannila kertoo.

“On hienoa, että myös pääkaupunkiseudun LUXE-tarjontaan saadaan vahvistusta. Tennispalatsin salien 6,7 ja 8 remontti valmistuu näillä näkymin huhti-toukokuussa 2023, jolloin pääsemme toivottamaan asiakkaamme tervetulleeksi entistäkin parempien elokuvaelämysten äärelle” hän jatkaa.

LUXE pähkinänkuoressa

LUXE on Finnkinon premium-salikonsepti, jossa istuinmukavuutta on parannettu entisestään muhkeiden ja kallistuvien nojatuolien ja omien sivupöytien ansiosta. Yksittäisiä LUXE-saleja löytyy entuudestaan jo Helsingin Itiksestä ja Oulun Plazasta. Raisioon keväällä 2022 valmistunut Finnkino LUXE Mylly on ensimmäinen koko pohjoismaissa, jonka kaikki kuusi salia ovat LUXE-saleja.

Finnkino Tennispalatsi

Vuonna 1986 perustettu Finnkino on Suomen kulttuuriviihteen monipuolisin elämysten tarjoaja ja edelläkävijä. Finnkinolla on Suomessa kahdellatoista paikkakunnalla kaikkiaan 17 elokuvateatteria, joissa on yhteensä 119 salia. Finnkino toimii myös elokuvien maahantuojana ja levittäjänä. Finnkino kuuluu Euroopaan suurimpaan elokuvateatteriketjuun Odeon Groupiin, jonka omistaa amerikkalainen maailman johtava elokuvateatteriketju AMC.

RENAISSANCE: A FILM BY BEYONCÉ JULKAISTAAN MAAILMANLAAJUISESTI 1. JOULUUKUUTA – LIPUT NYT MYYNNISSÄ FINNKINOLLA9.11.2023 14:35:00 EET | Tiedote

RENAISSANCE: A FILM BY BEYONCÉ, kuvaa tähden kovaa työtä luovana artistina ja tuottajana. Elokuva seuraa Beyoncén matkaa, kun hän rakentaa 56 esitystä ja 39 kaupunkia sisältäneen, ennätyksiä rikkoneen RENAISSANCE WORLD TOUR:in, joka tulee elokuvateattereihin ympäri maailman 1. joulukuuta alkaen. Liput saatavilla Finnkino.fi ja BeyonceFilm.com, 1. joulukuuta alkavaan elokuvaan RENAISSANCE: A FILM BY BEYONCÉ.

TAYLOR SWIFT | THE ERAS TOUR -KONSERTTITALTIOINTI SAAPUU ODEON CINEMAS GROUPIN EUROOPAN ELOKUVATEATTEREIHIN JA TEKEE ILMIÖSTÄ GLOBAALIN. LIPUNMYYNTI ON ALKANUT26.9.2023 15:00:00 EEST | Tiedote

Euroopan suurin elokuvateatteriketju Odeon Cinemas Group, osana AMC companya, tuo Yhdysvalloissa ennätyksiä rikkoneen TAYLOR SWIFT | THE ERAS TOUR -konserttitaltioinnin elokuvateattereihinsa ympäri Eurooppaa perjantaista 13. lokakuuta lähtien. Finnkino kuuluu Odeon Cinemas Groupiin. Lipunmyynti on nyt käynnissä, ja kaikki voivat kokea TAYLOR SWIFT | THE ERAS TOUR -konserttitaltioinnin Finnkinon teattereiden isoilta valkokankailta laadukkaalla äänentoistolla. Taylor Swiftin 1989 albumin ja hänen lempinumeronsa 13 kunniaksi normaalihintaisen aikuistenlipun hinta on 19,89 euroa ja normaalihintaisen lastenlipun hinta 13,13 euroa. TAYLOR SWIFT | THE ERAS TOUR -konserttitaltioinnin ensi-ilta on 13. lokakuuta kello 18. Suuren kysynnän vuoksi taltioinnista on luvassa lukuisia näytöksiä kaikissa Finnkinon elokuvateattereissa torstaista sunnuntaihin usean viikon ajan. TAYLOR SWIFT | THE ERAS TOUR -konserttitaltiointi esitetään myös IMAX-, iSense-, LUXE- ja Lounge-saleissa. Historiallinen, ennäty