Isobar

Fiskars panee pannut kiertoon – uusi mainosfilmi hyödyntää mutkikasta ”Goldbergin kone” -tekniikkaa

Jaa

Fiskars haluaa vauhdittaa tuotteidensa kierrätystä aloittamalla TV-kampanjan, jossa symboloidaan yksittäisten ihmisten kierrätyspäätösten dominomaista vaikutusta.

Mainosfilmissä on käytetty tekniikkaa, joka tunnetaan nimellä ”Goldbergin kone” yhdysvaltalaisen sarjakuvapiirtäjä Rube Goldbergin mukaan.

Goldberin kone on ketjureaktioihin perustuva järjestelmä, jossa pieni liike nytkäyttää käyntiin monimutkaisen fysiikan lakeihin perustuvan prosessin. Lopputulos on prosessin vaiheiden määrään suhteutettuna varsin yksinkertainen.

Fiskarsin mainosfilmin pääosassa on pieni kuula, jonka liike saa aikaan näyttävän ketjureaktion yhdessä Fiskarsin pannujen, saksien, veitsien, lumikolien ja puutarhavälineiden kanssa.

Mainosfilmin Fiskars on tehnyt yhdessä Dentsu Aegis Network -konserniin kuuluvien kumppaneidensa kanssa. Kampanjan luovasta konseptista ja videotuotannosta vastaa Isobar Finland ja mediasuunnittelusta Carat Finland. Videon lavastuksen on tehnyt Markus Packalén.

Fiskars esittää kierrätyskampanjan mainosfilmiä ympäri maailmaa aloittaen Suomesta helmikuussa 2018. Kampanja laajenee useampaan Euroopan maahan vuosien 2018 ja 2019 aikana.

390 tonnia pannuja ja kattiloita jo kierrätetty

Vastuullisuus on ollut aina Fiskarsin toiminnan ytimessä. Esimerkiksi Sorsakosken tehtaalla valmistetuissa pannuissa ja kattiloissa kierrätetyn materiaalin osuus on aina vähintään 70 %.

Vuosien varrella pannuja ja kattiloita on kierrätetty jo 390 tonnin verran. Tuotteet voi kierrättää helpoiten palauttamalla ne myymälöihin.

Fiskars Recycling
Siirry videokanavalle

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Anna Porvari
Operations Director, Carat Finland
anna.porvari@carat.com
+358 50 594 3652

Kuvat

Tietoja julkaisijasta

Isobar
Isobar
Eteläesplanadi 2
00130 Helsinki

020 1230 530http://www.isobar.com/fi/en/

Isobar on asiakaslähtöinen digitoimisto, jonka visiona on olla Suomen halutuin tarinan, datan ja teknologian luova yhdistäjä. Isobar tarjoaa asiakkailleen luovan konseptoinnin, asiakasdialogien ja sisältömarkkinoinnin palvelut strategioista suunnitteluun ja monipuolisiin tuotantoihin. Isobar on kansainvälinen ketju, joka toimii yli 6 000 asiantuntijan voimin 85 toimistossa 45 maassa osana markkinointialan konserni Dentsu Aegis Networkia.

Dentsu Aegis Networkiin kuuluu Isobarin lisäksi mediatoimistot Carat ja Vizeum, tulospohjaisen markkinoinnin toimisto iProspect, sisältömarkkinointitoimisto John Browm Media, kokemuksellisen markkinoinnin toimisto MKTG, ulkomainontaan erikoistunut Posterscope, datayksikkö DDS sekä ohjelmallisen ostamisen yhtiö Amnet.

 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista jo ennen kuin ne uutisoidaan? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi yhtä aikaa suomalaisen median kanssa. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Isobar

Pohjoismaiden suurin digitoimistoketju laajentaa dialogistrategian ja markkinoinnin automaation palvelut Suomeen19.6.2017 13:28Tiedote

Luova digitoimisto Isobar Finland tuo Suomen markkinoille tanskalaisen sisartoimistonsa Magnetixin palvelut dialogistrategiaan ja markkinoinnin automaatioon liittyen. Markkinoinnin automaatiossa Isobarin erikoisosaaminen laajenee asiakkuusohjelmiin, sisällöntuotantoon, CRM-ratkaisuihin sekä verkkokauppa-alustoihin. Isobarin muita palveluita ovat muun muassa digitaaliset markkinointistrategiat, sisältömarkkinointi sekä luova suunnittelu.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki STT Infossa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme