Fitbit ostaa hyvinvointi- ja kuntoilusovellusten kehittäjä FitStarin

Aktiivisuusrannekkeiden markkinajohtajana tunnettu Fitbit on ostanut FitStarin. FitStar on yksi johtavista henkilökohtaisia treenivideoita tarjoavista mobiilipalveluista. Nyt käyttäjät voivat seurata päivittäistä aktiivisuuttaan Fitbitin laitteilla ja hyödyntää FitStarin asiantuntijoiden tekemää, räätälöityä harjoitusohjelmaa.
Aktiivisuusrannekkeista tunnettu Fitbit laajentaa palvelujaan FitStarin henkilökohtaisilla ja motivoivilla valmennuksilla.

FitStarin asiantuntijoihin kuuluvat amerikkalaisen jalkapallon legenda Tony Gonzales ja jooga-asiantuntija Tara Stiles. Yritysosto täydentää Fitbitin tuotteiden ja sovelluksen tarjoamaa entistä motivoivammilla ominaisuuksilla, jotka kannustavat ihmisiä terveempään ja aktiivisempaan elämään.

Yhdistyminen FitStarin kanssa vahvistaa Fitbitin käyttäjien arvostamaa, koukuttavaa ja vuorovaikutteista kokemusta, jota Fitbit Charge™, Fitbit Charge HR™ ja Fitbit Surge™ jo aiemmin ovat luoneet. Fitbit auttaa laajaa mobiilikäyttäjäyhteisöään saavuttamaan ja ylittämään tavoitteensa kannustamalla, palkitsemalla sekä leikkimielisillä kilpailuilla.

FitStarin personoitujen videotreenien avulla käyttäjät saavat lisämotivaatiota harjoitteluunsa henkilökohtaisesti mitoitetuilla ohjelmilla. Videotreenien avulla Fitbitin mobiilisovelluksesta saa entistä kokonaisvaltaisemman ja innostavamman kokemuksen.

“FitStar on tehnyt maailman suosituimpiin ja arvostetuimpiin kuuluvia kuntoilusovelluksia asenteella, joka on hyvin lähellä Fitbitiä. FitStarin avulla voimme nyt tarjota käyttäjillemme yksilöllisiä kokemuksia ja henkilökohtaiseen mittaustietoon perustuvaa ohjausta, joka täyttää lupauksemme entistä paremmasta valmennuspalvelusta”, sanoo James Park, Fitbitin toimitusjohtaja ja yksi perustajista.

FitStarin käyttäjät voivat nyt kätevästi yhdistää omat harjoitustietonsa Fitbitiin nähdäkseen, miten henkilökohtainen valmennus ja jooga vaikuttavat heidän hyvinvointiinsa. Pian myös Fitbitin käyttäjät voivat ottaa FitStarin käyttöön omalla Fitbit-tilillään. Lisäksi FitStarin käyttäjät voivat pian seurata sykettään FitStar-treenien aikana, jos he käyttävät Fitbitin uusia Charge HR- ja Surge-aktiivisuusrannekkeita, jotka mittaavat sykettä ranteesta automaattisesti ja jatkuvasti PurePulse™ -teknologialla.

“Kaksi vuotta sitten Fitbit oli ensimmäinen, johon palvelumme integroitiin. Olemme tutustuneet tiimiin hyvin ja huomanneet, että meillä on yhteinen visio digitaalisen kuntoilun tulevaisuudesta. Yhdistämällä FitStarin ja Fitbitin voimat voimme tarjota käyttäjillemme ympäri maailmaa uusia, entistä motivoivampia tapoja saavuttaa terveysliikunnan ja kuntoilun tavoitteitaan”, sanoo Mike Maser, FitStarin toimitusjohtaja ja yksi perustajista.

FitStar
FitStarin tavoitteena on innostaa ihmisiä elämään terveempää elämää kehittämänsä digitaalisen hyvinvointi- ja kuntoilualustan avulla. Yritys perustettiin vuonna 2012 San Franciscossa. Useat tunnetut bisnesenkelit ja pääomasijoittajat, kuten Google Ventures ja Trinity Ventures, ovat tukeneet yritystä. FitStaria on ladattu yli kolme miljoonaa kertaa ja sen FitStar Personal Trainer - ja FitStar Yoga -sovelluksilla on käyttäjiä 195 maassa. Eniten käyttäjiä on Yhdysvalloissa, Iso-Britanniassa, Kanadassa, Australiassa, Brasiliassa ja Kiinassa. FitStar verkossa: www.fitstar.com, Facebook ja Twitter.

Fitbit suunnittelee tuotteita ja palveluja seuraamaan päivittäistä hyvinvointia ja kuntoa, mahdollistaen ja innostaen ihmisiä terveempään ja aktiivisempaan elämään. Alansa markkinajohtajan palkintoja saaneisiin tuotteisiin kuuluvat aktiivisuutta mittaavat Fitbit Surge, Fitbit Charge HR, Fitbit Charge, Fitbit Flex, Fitbit Zip ja Fitbit One, sekä älyvaaka Aria.

Fitbitin tuotteita myydään yli 30 000 myyntipisteessä Yhdysvalloissa ja maailmanlaajuisesti 45 000 myyntipisteessä 54 maassa. Yksityisessä omistuksessa olevan Fitbitin pääkonttori on San Franciscossa ja sen rahoittajia ovat Foundry Group, Qualcomm Ventures, Sapphire Ventures, Softbank Capital, SoftTech VC ja True Ventures.

Fitbit, Fitbit-logo, Fitbit Surge, Fitbit Charge HR, Fitbit Charge, Fitbit Flex, Fitbit One, Fitbit Zip, PurePulse, MobileRun ja Aria ovat Fitbit Inc:n tavaramerkkejä, palvelumerkkejä ja/tai rekisteröityjä tavaramerkkejä USA:ssa sekä muissa maissa. Kaikki muut tavaramerkit, palvelumerkit ja tuotenimikkeet ovat omistajiensa omaisuutta.

Seuraa Fitbitiä Facebookissa ja kerro kokemuksistasi.

Fitbit auttaa ihmisiä elämään terveellisempää ja aktiivisempaa elämää antamalla heille tietoa, inspiraatiota ja ohjausta tavoitteiden saavuttamiseen. Fitbit suunnittelee käyttäjäkokemuksia ja tuotteita, joilla seurataan hyvinvointia ja jotka tarjoavat motivaatiota päivittäiseen aktiivisuuteen. Fitbitin monipuolisiin, innovatiivisiin tuotteisiin kuuluvat aktiivisuutta mittaavat Fitbit Sense ja Fitbit Versa -älykelloperhe, Fitbit Charge 4, Fitbit Inspire 2 ja Fitbit Ace 2 -aktiivisuusrannekkeet sekä Fitbit Aria Air älyvaaka. Fitbitin tuotteita myydään maailmanlaajuisesti yli 39 000 myyntipisteessä ja yli 100 maassa. Fitbit-sovellusalusta tarjoaa yksilöllisiä kokemuksia, vinkkejä ja ohjausta, jotka perustuvat johtavaan ohjelmistoon ja vuorovaikutteisiin työkaluihin kuten Fitbit- ja Fitbit Coach -sovelluksiin ja älykellojen Fitbit OS -käyttöjärjestelmään.

Fitbitin tilauspohjainen ja maksullinen Fitbit Premium -palvelu hyödyntää yksilöllistä dataa antaakseen Fitbitin sovelluksessa edistyneitä analyysejä sekä henkilökohtaisia toimintaohjeita ja valmennusta, jotka auttavat käyttäjää saavuttamaan terveyttä tukevat hyvinvoinnin ja kuntoilun tavoitteensa. Fitbit Premium + Health Coaching tarjoaa valmentajien yksilöllistä virtuaaliohjausta ja henkilökohtaisiin tietoihin perustuvia suunnitelmia. Fitbit Health Solutions kehittää terveys- ja hyvinvointisovelluksia, jotka lisäävät suotuisia terveysvaikutuksia ja sitoutumista henkilöstön hyvinvoinnin kehittämiseen sekä tuottavat etua työnantajille, terveysohjelmille ja -järjestelmille.