Fitbit ostaa hyvinvointi- ja kuntoilusovellusten kehittäjä FitStarin

Aktiivisuusrannekkeiden markkinajohtajana tunnettu Fitbit on ostanut FitStarin. FitStar on yksi johtavista henkilökohtaisia treenivideoita tarjoavista mobiilipalveluista. Nyt käyttäjät voivat seurata päivittäistä aktiivisuuttaan Fitbitin laitteilla ja hyödyntää FitStarin asiantuntijoiden tekemää, räätälöityä harjoitusohjelmaa.

Aktiivisuusrannekkeista tunnettu Fitbit laajentaa palvelujaan FitStarin henkilökohtaisilla ja motivoivilla valmennuksilla.

FitStarin asiantuntijoihin kuuluvat amerikkalaisen jalkapallon legenda Tony Gonzales ja jooga-asiantuntija Tara Stiles. Yritysosto täydentää Fitbitin tuotteiden ja sovelluksen tarjoamaa entistä motivoivammilla ominaisuuksilla, jotka kannustavat ihmisiä terveempään ja aktiivisempaan elämään.

Yhdistyminen FitStarin kanssa vahvistaa Fitbitin käyttäjien arvostamaa, koukuttavaa ja vuorovaikutteista kokemusta, jota Fitbit Charge™, Fitbit Charge HR™ ja Fitbit Surge™ jo aiemmin ovat luoneet. Fitbit auttaa laajaa mobiilikäyttäjäyhteisöään saavuttamaan ja ylittämään tavoitteensa kannustamalla, palkitsemalla sekä leikkimielisillä kilpailuilla.

FitStarin personoitujen videotreenien avulla käyttäjät saavat lisämotivaatiota harjoitteluunsa henkilökohtaisesti mitoitetuilla ohjelmilla. Videotreenien avulla Fitbitin mobiilisovelluksesta saa entistä kokonaisvaltaisemman ja innostavamman kokemuksen.

“FitStar on tehnyt maailman suosituimpiin ja arvostetuimpiin kuuluvia kuntoilusovelluksia asenteella, joka on hyvin lähellä Fitbitiä. FitStarin avulla voimme nyt tarjota käyttäjillemme yksilöllisiä kokemuksia ja henkilökohtaiseen mittaustietoon perustuvaa ohjausta, joka täyttää lupauksemme entistä paremmasta valmennuspalvelusta”, sanoo James Park, Fitbitin toimitusjohtaja ja yksi perustajista.

FitStarin käyttäjät voivat nyt kätevästi yhdistää omat harjoitustietonsa Fitbitiin nähdäkseen, miten henkilökohtainen valmennus ja jooga vaikuttavat heidän hyvinvointiinsa. Pian myös Fitbitin käyttäjät voivat ottaa FitStarin käyttöön omalla Fitbit-tilillään. Lisäksi FitStarin käyttäjät voivat pian seurata sykettään FitStar-treenien aikana, jos he käyttävät Fitbitin uusia Charge HR- ja Surge-aktiivisuusrannekkeita, jotka mittaavat sykettä ranteesta automaattisesti ja jatkuvasti PurePulse™ -teknologialla.

“Kaksi vuotta sitten Fitbit oli ensimmäinen, johon palvelumme integroitiin. Olemme tutustuneet tiimiin hyvin ja huomanneet, että meillä on yhteinen visio digitaalisen kuntoilun tulevaisuudesta. Yhdistämällä FitStarin ja Fitbitin voimat voimme tarjota käyttäjillemme ympäri maailmaa uusia, entistä motivoivampia tapoja saavuttaa terveysliikunnan ja kuntoilun tavoitteitaan”, sanoo Mike Maser, FitStarin toimitusjohtaja ja yksi perustajista.

FitStar
FitStarin tavoitteena on innostaa ihmisiä elämään terveempää elämää kehittämänsä digitaalisen hyvinvointi- ja kuntoilualustan avulla. Yritys perustettiin vuonna 2012 San Franciscossa. Useat tunnetut bisnesenkelit ja pääomasijoittajat, kuten Google Ventures ja Trinity Ventures, ovat tukeneet yritystä. FitStaria on ladattu yli kolme miljoonaa kertaa ja sen FitStar Personal Trainer - ja FitStar Yoga -sovelluksilla on käyttäjiä 195 maassa. Eniten käyttäjiä on Yhdysvalloissa, Iso-Britanniassa, Kanadassa, Australiassa, Brasiliassa ja Kiinassa. FitStar verkossa: www.fitstar.com, Facebook ja Twitter.

Fitbit suunnittelee tuotteita ja palveluja seuraamaan päivittäistä hyvinvointia ja kuntoa, mahdollistaen ja innostaen ihmisiä terveempään ja aktiivisempaan elämään. Alansa markkinajohtajan palkintoja saaneisiin tuotteisiin kuuluvat aktiivisuutta mittaavat Fitbit Surge, Fitbit Charge HR, Fitbit Charge, Fitbit Flex, Fitbit Zip ja Fitbit One, sekä älyvaaka Aria.

Fitbitin tuotteita myydään yli 30 000 myyntipisteessä Yhdysvalloissa ja maailmanlaajuisesti 45 000 myyntipisteessä 54 maassa. Yksityisessä omistuksessa olevan Fitbitin pääkonttori on San Franciscossa ja sen rahoittajia ovat Foundry Group, Qualcomm Ventures, Sapphire Ventures, Softbank Capital, SoftTech VC ja True Ventures.

Fitbit, Fitbit-logo, Fitbit Surge, Fitbit Charge HR, Fitbit Charge, Fitbit Flex, Fitbit One, Fitbit Zip, PurePulse, MobileRun ja Aria ovat Fitbit Inc:n tavaramerkkejä, palvelumerkkejä ja/tai rekisteröityjä tavaramerkkejä USA:ssa sekä muissa maissa. Kaikki muut tavaramerkit, palvelumerkit ja tuotenimikkeet ovat omistajiensa omaisuutta.

Seuraa Fitbitiä Facebookissa ja kerro kokemuksistasi.

Lisätietoja:
Elisa Kajaste
elisa.kajaste@medita.fi

Fitbit auttaa ihmisiä aktiivisemman elämän ja hyvinvoinnin tavoittelussa tuottamalla seurantatietoa, inspiraatiota ja ohjausta. Alansa markkinajohtajan palkintoja saaneisiin tuotteisiin kuuluvat aktiivisuutta mittaavat Fitbit Blaze, Fitbit Surge, Fitbit Charge HR, Fitbit Charge, Fitbit Alta, Fitbit Flex, Fitbit Zip ja Fitbit One sekä älyvaaka Aria. Fitbitin tuotteita myydään maailmanlaajuisesti yli 54 000 myyntipisteessä 64 maassa.

Fitbit julkaisee neljä uutta laitetta: Terveys ja kuntoilu yhä useamman ulottuville maailmanlaajuisesti7.3.2019 08:02:00 EETTiedote

Fitbit laajentaa Versa-tuoteperhettä Versa Lite Editionilla, Fitbitin edullisimmalla älykellolla. Aktiivisuusrannekkeet Inspire HR ja Inspire tarjoavat tärkeät, helppokäyttöiset ominaisuudet ja tyylikkään muotoilun kohtuuhintaan. Fitbit Ace 2 nyt vedenkestävänä uusilla värikkäillä lisävarusteilla tekee terveellisten elämäntapojen omaksumisesta hauskaa yli 6- vuotiaille lapsille.

Fitbit Charge 3 – Fitbitin aktiivisuusrannekkeiden ykkönen nyt parempi kuin koskaan20.8.2018 16:20:14 EESTTiedote

Fitbit Charge 3 tarjoaa ensiluokkaisen uintiinkin soveltuvan muotoilun sekä Fitbitin edistyksellisimmät terveys- ja kuntoiluominaisuudet, jotka tekevät siitä Fitbitin tähän mennessä älykkäimmän aktiivisuusrannekkeen – jopa seitsemän päivän akun kestolla.[1] Fitbit julkaisee unen laatua seuraavan Sleep Score beta -sovelluksen auttaakseen käyttäjiä ymmärtämään paremmin unensa laatua sekä lisää Charge 3:een veren suhteellista happipitoisuutta arvioivan SpO2-sensorin. Sen avulla voidaan seurata unihäiriöitä, jotka voivat viitata terveysongelmiin kuten uniapnea.

Fitbitin uusi älykello Fitbit Versa sopii kaikille13.3.2018 16:01:58 EETTiedote

Fitbitin kevyimmän älykellon tyylikäs muotoilu sekä terveys- ja kuntoiluominaisuudet vastaavat yksilöllisiin tarpeisiin, yhdellä latauksella jopa neljän päivän ajan (ii) – kohtuulliseen hintaan. Fitbit OS 2.0 -käyttöjärjestelmä mahdollistaa uudenlaisen henkilökohtaisten terveystietojen tarkastelun, Android-käyttäijlle viestien pikavastaukset älykellosta, vanhemmuutta tukevan Fitbit Labsin kehittämän sovelluksen ja Deezerin maailmanlaajuisen offline-musiikkipalvelun Fitbit Versan ja Fitbit Ionicin käyttäjille. Fitbit julkaisee naisten terveyden seurantaan sovelluksen, joka auttaa naisia ymmärtämään yhteyksiä esimerkiksi kuukautisten, kierron hedelmällisten päivien, kokonaisterveyden ja hyvinvoinnin välillä.

Nosta tavoitetasoa uuden Fitbit Ionicin kanssa: adidas-malliston älykello on on huippuluokan treeniseuraa kaikentasoisille kuntoilijoille ja urheilijoille27.2.2018 16:00:00 EETTiedote

Ainutlaatuinen adidas Train -sovellus tuo Ionic-älykellon mukana valmennuskokemuksen, jolla voi kehittää kehon koostumusta, voimaa ja nopeutta. Tyylikäs adidas-kellotaulu ja uintiin soveltuva ranneke täydentävät Ionicin kevyttä rakennetta ja muotoilua. Älykellossa on jopa viiden päivän akunkesto [1], kehittyneet terveys- ja kuntoiluominaisuudet, alan johtava GPS-teknologia sekä jatkuva syke- ja harjoitusseuranta.

Ensimmäinen Fitbit-käyttöjärjestelmän päivitys tuo Fitbit Ionic -älykelloon uusia sovelluksia ja entistä älykkäämmän käyttökokemuksen7.12.2017 08:00:00 EETTiedote

Fitbitin sovellusgalleria täydentyy uusilla maksuttomilla sovelluksilla tunnetuilta brändeiltä, Fitbitiltä ja kehittäjäyhteisöltä. Lisäksi tarjolle tulee yli 100 kellotaulua, joista saat olennaisen tiedon yhdellä silmäyksellä. Fitbitin tutkimus- ja kehitystiimin julkaisemat Fitbit Labs -sovellukset ja uudet kellotaulut motivoivat Fitbit-laitteiden käyttäjiä ja kannustavat heitä positiiviseen muutokseen. Ne myös edistävät innovatiivisuutta. Fitbitin ja Deezerin yhteistyö tarjoaa maailmanlaajuisen offline-musiikkipalvelun Fitbit Ionic -älykelloon vuonna 2018.