Fitbitin odotetut uutuudet – ylivoimainen terveys- ja kuntoilukello Fitbit Ionic ja langattomat liikkumiseen kehitetyt Fitbit Flyer -kuulokkeet – ovat pian maailmanlaajuisesti saatavilla

Fitbitin sovelluskehityksen työkalupaketti on nyt saatavilla ja mahdollistaa Fitbitin sovellusgallerian rakentamisen.
Fitbit Ionic -älykello tulee maailmanlaajuisesti suurimpien jälleenmyyjien saataville  lokakuun alussa. Ionic on vedenpitävä 50 metriin saakka.
Fitbit Ionic -älykello tulee maailmanlaajuisesti suurimpien jälleenmyyjien saataville lokakuun alussa. Ionic on vedenpitävä 50 metriin saakka.

SAN FRANCISCO – 29. syyskuuta 2017

Johtavan puettavan teknologian toimittajan, Fitbitin (NYSE: FIT), tuoteuutuudet  Fitbit Ionic™ ja Fitbit Flyer™ ovat maailmanlaajuisesti suurimpien jälleenmyyjien saatavilla lokakuun ensimmäisenä päivänä. Ionicin markkinoiden pisin, jopa viiden päivän, akunkesto on todennettu laajoissa testeissä.[i] Fitbit on tuonut tarjolle myös sovelluskehityksen työpaketin (SDK), joka mahdollistaa sovellusten ja kellotaulujen kehittämisen jaettavaksi ystävien ja perheenjäsenten kesken. Ennen työkalupaketin tuloa tarjolle yli 1000 kehittäjää oli ilmoittautunut käyttämään sitä. Kehitetyn sovelluksen saa halutessaan arvioinnin kautta tarjolle Fitbitin sovellusgalleriaan tästä syksystä alkaen.

• Fitbit Ionic tuo käyttäjien ulottuville innovatiiviset ja kehittyneet terveys- ja kuntoiluominaisuudet, kuten markkinoiden johtavan GPS:n, parannetun sykeseurannan, rannelaitteen ohjaamat harjoitukset ja automaattisen unenseurannan univaiheiden analyysillä. Näiden lisäksi Ionicissa on jopa viiden päivän akunkesto ja se on järjestelmäriippumattomasti yhteensopiva eri älypuhelinten kanssa. Ionic-älykellossa on kuluttajien kaipaamat älykkäät ominaisuudet, kuten esimerkiksi musiikin tallennustila ja puhelimen notifikaatiot sekä Fitbitin sovellusgallerian lukuisat sovellukset ja kellotaulut. Ionic on älykello, joka palvelee käyttäjiään tositarkoituksella.
  • Fitbitin ensimmäiset langattomat Fitbit Flyer -kuulokkeet ovat kestävät ja tyylikkäät. Ne kestävät hien / sietävät hikeä/ ja niiden istuvuus on sovitettavissa. Äänentoisto on huippuluokkaa. Flyerin avulla voi kuunnella saumattomasti Ionic-älykelloon ladattua musiikkia ja Fitbit Coach -sovelluksen ääniharjoituksia [ii], tai pitää yhteyttä liikkumisen aikana.

”Kymmenen vuotta sitten määrittelimme aktiivisuusrannekemarkkinan. Nyt odotamme samaa älykellojen markkinassa. Tuomme kuluttajille sen mitä he eniten haluavat ja mitä ei ole aiemmin nähty älykelloissa. Ionic tarjoaa jopa viiden päivän akunkeston ja 24/7 hyvinvoinnin seurannan kiteytyksineen ja vinkkeineen. Siinä on kehittyneet terveys- ja kuntoiluominaisuudet, kuten aiempaa parempi sykeseuranta, dynaamiset unityökalut ja älykkäät toiminnot. Ne vastaavat käyttäjien tarpeisiin, tarjoavat olennaista tietoa ymmärrettävästi, auttavat pitämään yhteyttä liikkeellä ollessa ja helpottavat elämää”, sanoo Fitbitin perustajiin kuuluva toimitusjohtaja James Park.

”Kuluttajien eri puolilla maailmaa ei tarvitse enää valita puhelimen ja älykellon välillä. Ionic on  yhteensopiva Android-, iOS- ja Windows-käyttöjärjestelmien kanssa”.

Fitbitin sovelluskehityksen paketti (SDK) on nyt tarjolla Developer Preview -ennakkokäytössä. Siihen kuuluu Ionicille tarkoitettu Fitbit OS -kehittäjän beta-ohjelma, Fitbit Studio -kehittäjäympäristö sekä välineet, jotka kehittäjät tarvitsevat helppoon ja nopeaan sovellusten tai kellotaulujen rakentamiseen ja jakamiseen niin läheistensä kanssa kuin globaalisti Fitbit sovellusgalleriassa Fitbit-yhteisön kanssa. Lisäksi johtavat kumppanisovellukset, kuten Strava ja AccuWeatherin sääsovellus, ovat sopivia Ioniciin. Sovellusgalleriaan tullaan lisäämään muitakin suosittuja sovelluksia tämän syksyn aikana. Odotettavissa ovat esimerkiksi Flipboard, GAME GOLF, Nest and Surfline[iii] sekä kehittäjäyhteisön luomia sovelluksia ja kellotauluja.

Hinta- ja saatavuustiedot

Fitbit Ionic ja Fitbit Flyer tulevat myyntiin lokakuun ensimmäisestä päivästä alkaen maailmanlaajuisten jälleenmyyjäkumppaneilla Aasian ja Tyynenmeren alueella, Euroopassa, Lähi-Idässä ja Afrikassa, Latinalaisessa Amerikassa ja Pohjoisamerikassa. Molemmat tuotteet ovat myynnissä myös Fitbit.com -verkkokaupassa ja suurimmissa verkkokaupoissa.

• Fitbit Ionic tulee myyntiin ohjevähittäishintaan 359,95 €. Se on tarjolla kolmessa eri väriyhdistelmässä: hopeanharmaa kello-osa ja solki siniharmaalla rannekkeella, savunharmaa kello-osa ja solki hiilenharmaalla rannekkeella tai poltetun oranssin värinen kello-osa ja solki savensinisellä rannekkeella. Klassiset rannekkeet ja kaksisävyiset hengittävät sporttirannekkeet ovat tarjolla lisävarusteina hintaan  34,95 €, käsityönä tehty rei´itetty Horween-nahkaranneke hintaan 69,95 €.
  • Fitbit Flyer on saatavilla kahdessa eri värissä, kuunhohtoisena harmaana ja iltahämärän sinisenä hintaan 134,95 €.

Ionicin ja Flyerin lisäksi Fitbit on julkistanut uuden Aria 2 Wi-Fi -älyvaa´an, joka on suunniteltu aiempaa tarkemmaksi, helppokäyttöisemmäksi sekä muotoilultaan ja käyttöliittymältään kehittyneemmäksi. Aria 2 on ennakkomyynnissä Fitbit.com -verkkokaupassa hintaan 134,95 € ja se tulee myyntiin Fitbit.comiin ja valituille jälleenmyyjille maailmanlaajuisesti syksyn 2017 aikana.

Uudessa Fitbit Coach personal training -sovelluksessa, jossa on yli 90 video- ja ääniharjoitusta. Tämä maksulilnen palvelu tulee saataville Android-, iOS- ja Windows-laitteisiin Lokakuussa 2017. Ensimmäiset Guided Health - ohjatut terveysohjelmat tulevat saataville vuonna 2018 Fitbit-sovelluksen Coach-osiossa.[v]

This press release contains forward-looking statements, within the meaning of the safe harbor provisions of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995, that involve risks and uncertainties including, among other things, statements regarding the future retail availability of Fitbit Ionic, Fitbit Flyer and Fitbit Aria 2 Wi-Fi Smart Scale, including any device accessories, as well as the future availability of the Fitbit app software development kit, Fitbit Studio, Fitbit App Gallery and available apps, Fitbit Coach, Guided Health Programs, and other product features described in this release. These forward-looking statements are only predictions and may differ materially from actual results due to a variety of factors, including the effects of the highly competitive market in which we operate, including competition from much larger technology companies; any inability to successfully develop and introduce new products, features, and services or enhance existing products and services; product liability issues, security breaches or other defects; and other factors discussed under the heading “Risk Factors” in our most recent report on Form 10-Q filed with the Securities and Exchange Commission. All forward-looking statements contained herein are based on information available to us as of the date hereof and we do not assume any obligation to update these statements as a result of new information or future events.

[i] Battery life varies with use and other factors. Up to 10 hours using GPS or playing music.

[ii] Fitbit Coach app and Audio Coaching sessions in the app will be available in October 2017. Audio Coaching sessions on Fitbit Ionic will be available in 2018.

[iii] Nest app will be available in Australia, EMEA and U.S. only; and Flipboard, GAME GOLF and Surfline available globally.

[iv] Leather accessories are made of Horween leather and other leather materials.

[v] Fitbit Coach video workouts will be available in English, French, German, Portuguese and Spanish this fall. Audio Coaching workouts will be available in English in the Fitbit Coach app this fall, with French and German languages coming soon. Guided Health Programs will be available in 2018 in English in the Fitbit app.

Lisätietoja: Reetta Mikkola, p. 050 4392761, reetta.mikkola@medita.fi

Fitbit Flyer -kuulokkeet on suunniteltu kuntoilua silmällä pitäen, kestämään kovassakin menossa. Kuulokkeiden vettähylkivä nano-pinnoite tekee laitteesta sateen-, roiskeen- ja hienkestävän. Flyer tulee maailmanlaajuisesti suurimpien jälleenmyyjien saataville lokakuun alussa.
Fitbit Ionic on äärimmäisen kevyt ja ergonomisesti muotoiltu älykello. Sitä on saatavilla kolmessa tyylikkäässä väriyhdistelmässä, joiden lisäksi on tarjolla klassisia, sporttisia ja nahkaisia lisävarusteita.
Fitbit Ionic tarjoaa yksilöllisen terveyttä ja kuntoilua tukevan käyttökokemuksen, jollaista ei ole ennen nähty älykelloissa. Uutta on muun muassa veren suhteellisen happipitoisuuden arviointi.
Fitbit Ionic -älykello ja Fitbit Flyer -kuulokkeet sopivat saumattomasti yhteen.

Fitbit auttaa ihmisiä aktiivisemman elämän ja hyvinvoinnin tavoittelussa tuottamalla seurantatietoa, inspiraatiota ja ohjausta. Johtavana brändinä Fitbit suunnittelee tuotteita ja kokemuksia, joilla seurataan jokapäiväistä hyvinvointia ja kuntoa. Fitbitin monipuolisiin, palkittuihin tuotteisiin kuuluvat aktiivisuutta mittaavat Fitbit Surge™, Fitbit Blaze™, Fitbit Charge 2™, Alta HR™, Alta™, Fitbit Flex 2™, Fitbit One® ja Fitbit Zip®, älykello Fitbit Ionic™ ja langattomat Fitbit Flyer™-kuulokkeet sekä älyvaa´at  Fitbit Aria® ja Fitbit Aria 2™. Fitbitin tuotteita myydään maailmanlaajuisesti yli 55 000 myyntipisteessä ja 65 maassa.

Fitbit-sovellusalusta tarjoaa yksilöllisiä kokemuksia, vinkkejä ja ohjausta, joka perustuu maailman laajimpaan kuntoilijoiden sosiaaliseen verkostoon, terveys- ja kuntoilutietokantaan sekä vuorovaikutteisiin välineisiin, kuten Fitbit- ja Fitbit Coach -sovelluksiin, Guided Health -ohjattuihin terveysohjelmiin ja älykellojen Fitbit OS:iin. Fitbit Health Solutions kehittää terveys-, kuntoilu- ja hyvinvointisovelluksia, jotka lisäävät suotuisia terveysvaikutuksia ja sitoutumista hyvinvoinnin kehittämiseen sekä saavat aikaan positiivisia tuloksia työhyvinvoinnissa.