Fitbit

Fitbitin uusi Windows 10 -sovellus motivoi parannetuilla ominaisuuksilla

Aktiivisuusrannekkeiden markkinajohtajana tunnettu Fitbit on julkaissut sovelluksen Windows 10:lle. “Fitbit for Windows 10” antaa käyttäjien personoida ja päättää, mitä hyvinvoinnin ja kuntoilun tietoja he haluavat seurata Windows-laitteillaan. Käyttäjäkokemus on entistä sitouttavampi ja sujuvampi.
Fitbit for Windows 10 -sovelluksessa on uudelleen suunnitellut live tiles -tapahtumaruudut, jotka nopeuttavat Fitbit-tietojen selailua ja auttavat käyttäjiä saavuttamaan hyvinvoinnin ja kuntoilun tavoitteitaan. Edistyksellinen muotoilu antaa entistä paremman ja intuitiivisemman käyttäjäkokemuksen kaikilla Windows-alustoilla. Kuvassa esimerkki tablet-näkymästä.

Uusien ominaisuuksien avulla kaikentasoiset kuntoilijat voivat helpommin katsoa ja kirjata tärkeimpiä tietoja reaaliaikaisesti. Fitbit auttaa käyttäjiään seuraamaan askeleita, aktiivisuutta, liikuntaa, ruokaa, painoa ja unta tuottamalla tietoa, jota tarvitaan tavoitteiden saavuttamiseksi. Windows 10 -sovelluksen voi ladata Windows Storesta tietokoneille ja tableteille. Sovellus tulee saataville puhelimiin ja Xbox Oneen myöhemmin tänä vuonna.

“Kun Fitbit-käyttäjät näkevät edistymisensä hyvinvoinnissa ja kuntoilussa, he pystyvät tekemään hyviä valintoja pitkin päivää. Esimerkiksi mitä tilaavat lounaaksi, valitsevatko portaat hissin sijaan ja mihin aikaan menevät nukkumaan”, sanoo James Park, Fitbitin toimitusjohtaja ja hallituksen puheenjohtaja.

“Jatkamme kaikkien alustojen ominaisuuksien suunnittelua, sillä haluamme voimaannuttaa ja motivoida ihmisiä saavuttamaan tavoitteitaan. Windows 10 -sovellusta luodessa teimme tiivistä yhteistyötä Microsoftin kanssa, jotta Windows-käyttäjät voisivat helpommin tarkastella, hyödyntää ja muokata heille tärkeimpiä tietoja kaikilla Windows-laitteillaan“, Park jatkaa.

Fitbit for Windows 10 -sovelluksen tärkeimmät ominaisuudet

• Uusissa live tiles -tapahtumaruuduissa on enemmän tietoa ja uudenlaisia ilmoituksia, joten käyttäjät näkevät nopeasti hyvinvoinnin ja kuntoilun tärkeimmät tiedot. Tämä tukee henkilökohtaisten tavoitteiden saavuttamista.
  • Nopeat toiminnot auttavat käyttäjiä kirjaamaan ja seuraamaan hyvinvointia ja aktiivisuutta: ruokailua, vedenkulutusta ja liikuntaa. Myös hälytysten asettaminen onnistuu vain nappia painamalla. Nämä kannustavat kirjaamaan tietoja useammin.
  • Cortana®-toiminnolla käyttäjät voivat sanella komentoja Windows 10 -tableteille, tietokoneille ja puhelimiin. Esimerkkinä “Fitbit, söin kanaa illalliseksi” tai “Fitbit, juoksin kolme kilometriä”. Tämä automatisoi ja helpottaa ruokien ja aktiviteettien kirjaamista.
  • Ilmoituskeskus (notification center) yhdistää käyttäjän kaikki tärkeimmät ilmoitukset ja viestit omalle välilehdelle, jolloin edistymisen seuraaminen on vaivatonta ja käyttäjät pysyvät motivoituneina, kun he näkevät ystäviltä tulleet kannustukset, härnäykset (taunts) ja rohkaisut (cheers).
  • Parannettu Bluetooth-synkronointi kaikkiin Windows 10 -laitteisiin, jotka tukevat Bluetooth-synkronointia. Käyttäjät pääsevät katsomaan hyvinvointi- ja kuntotilastoja nopeammin. Näin he voivat vaikuttaa päivän valinnoillaan  tavoitteiden saavuttamiseen.
  • Microsoftin Universal- ja Continuum-teknologioiden tuki mahdollistaa tärkeiden tietojen katselun ja muokkaamisen reaaliaikaisesti. Parannettu käyttöliittymä mukautuu käyttäjän kaikkiin Windows 10 -laitteisiin.

Nämä keskeiset uudet ominaisuudet havainnollistavat Fitbit-alustan jatkuvaa kehittymistä. Alusta yhdistää hyvinvointi- ja kuntoilulaitteet ohjelmistoon ja palveluihin. Näihin kuuluvat verkon sovellusnäkymä eli Dashboard, mobiilisovellus, tietojen analysointi, motivoivat ja sosiaaliset työkalut sekä personoidut käyttäjätiedot ja virtuaalinen valmennus henkilökohtaisten harjoitusohjelmien ja interaktiivisten harjoitusten avulla.

Alansa edelläkävijänä Fitbit on ensimmäinen, joka tuo suoran synkronoinnin Windows Phone -puhelimiin. Fitbitin tuotteilla on laaja yhteensopivuus tietokoneiden ja puhelinten kanssa, joihin kuuluu yli 200 Windows Phone -, iOS- ja Android-laitetta. Integraatiot kolmansien osapuolten sovelluksiin laajentavat edelleen saatavuutta.

Uusi Fitbit for Windows 10 -sovellus on ilmainen ja yhteensopiva seuraavien Fitbitin tuotteiden kanssa: aktiivisuutta mittaavat Fitbit Surge™, Fitbit Charge HR™, Fitbit Charge™, Fitbit Flex®, Fitbit One® ja Fitbit Zip® sekä älyvaaka Aria®. Sovelluksen voi ladata Windows Storesta.

Seuraa Fitbitiä Facebookissa ja kerro kokemuksistasi.

Lisätietoja:
Elisa Kajaste
elisa.kajaste@medita.fi

Fitbit antaa yksityiskohtaista tietoa urheilusuorituksesta. Esimerkiksi Windowsin tietokoneissa juoksulenkin tiedot näkyvät havainnollisesti.
Ruoat voi kirjata helposti kertomalla puhelimelle, tabletille tai tietokoneelle käskyjä Cortana-toiminnolla. Kuvassa Windows-puhelimen ruokanäkymä.
Unitilastot näyttävät Xboxissa tältä.

Fitbit, Inc. (NYSE:FIT) Fitbit auttaa ihmisiä aktiivisemman elämän ja hyvinvoinnin tavoittelussa tuottamalla seurantatietoa, inspiraatiota ja ohjausta. Alansa markkinajohtajana Fitbit suunnittelee tuotteita ja kokemuksia, joilla seurataan jokapäiväistä hyvinvointia ja kuntoa. Fitbitin monipuoliseen, palkintoja saaneisiin tuotteisiin kuuluvat aktiivisuutta mittaavat Fitbit Surge, Fitbit Charge HR, Fitbit Charge, Fitbit Flex, Fitbit Zip ja Fitbit One sekä älyvaaka Aria. Fitbitin tuotteita myydään maailmalaajuisesti yli 45 00 myyntipisteessä ja yli 50 maassa. Fitbit, Fitbit-logo, Fitbit Surge, Fitbit Charge HR, Fitbit Charge, Fitbit Flex, Fitbit One, Fitbit Zip, PurePulse, MobileRun, Aria ja FitStar ovat Fitbit Inc:n tavaramerkkejä, palvelumerkkejä ja/tai rekisteröityjä tavaramerkkejä USA:ssa sekä muissa maissa. Kaikki muut tavaramerkit, palvelumerkit ja tuotenimikkeet ovat omistajiensa omaisuutta.

Lue lisää julkaisijalta Fitbit

Fitbit Sense: Fitbitin edistynein, terveyden seurantaan tarkoitettu älykello, jossa on ensimmäisenä maailmassa EDA-sensori stressinhallintaan, EKG-sovellus, veren suhteellista happipitoisuutta arvioiva SpO2-sensori ja ihon lämpötilaa mittaava sensori25.8.2020 16:51:07 EEST | Tiedote

Fitbit julkistaa myös älykello Versa 3:n sisäänrakennetulla GPS:llä ja Inspire 2 -aktiivisuusrannekkeen aktiivisuusalueminuutteja mittaavalla Active Zone Minutes -toiminnolla. Uusi Health Metrics -näkymä Fitbit Premium-käyttäjille antaa mahdollisuuden seurata sykevälivaihtelua, hengitystahtia ja ihon lämpötilan vaihtelua.