Flow Festival

Florence + The Machine saapuu Flow Festivalille

Flow Festivalin ohjelma kasvaa festivaalin julkistaessa lisää kansainvälisiä sekä kotimaisia artisteja. Brittiläinen menestysyhtye Florence + The Machine soittaa yhden harvoista Euroopan konserteistaan Flow’ssa ensi kesänä. Festivaali julkistaa samalla päiväkohtaisen ohjelman sekä avaa myyntiin kaikki lipputyypit.
Florence + The Machine

Helsingissä 12.-14.8.2022 järjestettävä Flow Festival valaa uskoa tulevaan festivaalikesään vahvistamalla ohjelmaansa uusia kansainvälisiä tähtiä. Miljoonia albumeja myynyt ja lukuisia musiikkialan palkintoja saanut Florence + The Machine saapuu Flow Festivalille yhdelle harvoista Euroopan konserteistaan. Vuosi 2022 enteilee vahvaa ja kokonaisvaltaista paluuta mahtipontisen sielukkaasta äänestään tunnetulle solistille Florence Welchille, joka valloittaa yhtyeineen Suvilahden päälavan festivaalilauantaina. Vuoden 2022 festivaalille on julkistettu aiemmin jo muita kansainvälisiä suuruuksia, kuten kauan odotettu Gorillaz sekä Nick Cave & The Bad Seeds.

Festivaaliyleisön hurmaa myös yksi korona-ajan suurimmista uusista menestysartisteista Holly Humberstone, joka palkittiin myös viime kuussa Brit Awardsien Rising Star -palkinnolla. Toinen Flow Festivalilla esiintyvä nouseva tähti on sielukkaalla falsetillaan ja tarinankerronnallaan sydämiä valloittanut yhdysvaltalaisartisti Q, eli Q Madsen, joka on yksi nykypäivän r&b:n lupaavimmista uusista laulaja-lauluntekijöistä.

Suvilahdessa kuullaan elokuussa myös kotimaisen musiikin kärkinimiä, artistien noustessa vihdoin live-yleisön eteen. Luvassa on erityiskeikan esittävä 2000-luvun renessanssinero ja yksi maamme suosituimpia artisteja Vesala, suomiräpin seuratuimpia tekijöitä Gettomasa, rap-klubien letkeästä bilebändistä maamme eturivin artistien joukkoon nousseet Gasellit, Flow’hun tähänastisen uransa suurimman tuotannon tuova helsinkiläinen rap-artisti ibe, indiefolkillaan hurmaava ja yhden viime vuoden ylistetyimmistä kotimaisista albumeista, Kinovalon alla, julkaissut Arppa, vahvoista sanoituksistaan tunnettu ja keväällä kolmosalbuminsa julkaiseva F sekä yhdeksi maamme todellisista tulevaisuuden lupauksista nouseva r&b-artisti Rosa Coste.

Flow Festival valmistautuu tänä vuonna muiden keskeisten eurooppalaisten festivaalien tapaan näyttävään paluuseen. Vuoden 2022 festivaalille on jo kiinnitetty mm. Gorillaz, Nick Cave & The Bad Seeds, Michael Kiwanuka, Sigrid, Fred Again.., Bikini Kill, Princess Nokia sekä lukuisia muita artisteja. ”Flow Festivalilla sekä koko kansainvälisellä festivaalialalla on vahva usko ensi kesään ja Flow’n tuotanto kulkee totutusti elokuuta kohti. Tilanne on kehittynyt merkittävästi viime vuodesta. Meillä tekijöillä, yleisöllä ja artisteilla on kaipuu takaisin festivaaleille ja olemme voineet jälleen koota Flow’lle tyypillisen runsaan ja kansainvälisen ohjelman.” kertoo festivaalin toimitusjohtaja Suvi Kallio.

Flow Festivalin elämys rakentuu kansainvälisen ja kotimaisen musiikin lisäksi monipuolisesta taiteesta, huippulaatuisesta ravintolatarjonnasta sekä lumoavasta festivaalialueesta. Festivaalilla nähdään yhteensä noin 150 esiintyjää. Flow Festivalin kaikki lipputyypit ovat myynnissä Ticketmasterissa ja Tiketissä.

Flow Festival 2022 pääyhteistyökumppani on Lapin Kulta Pure, muita vahvistuneita kumppaneita ovat Lanson, Vaasan ja Helsingin kaupunki sekä mediakumppaneita Clear Channel, Helsingin Sanomat, Radio Helsinki ja Resident Advisor.

Vuoden 2022 Flow Festivalin ohjelma löytyy festivaalin sivustolta: https://www.flowfestival.com/artists/

www.flowfestival.com
www.facebook.com/FlowFestival
www.twitter.com/FlowFestival
www.instagram.com/flowfestivalhelsinki

Liput: Ticketmaster www.ticketmaster.fi p.0600-10-800 Tiketti www.tiketti.fi p.0600-1-1616 3 päivän lippu: 205 € 2 päivän lippu: 185 € 1 päivän lippu: 115 €
3 päivän Gold Area -lippu: 295 € 1 päivän Gold Area -lippu: 185€ Hinta voimassa toistaiseksi. Lipun hinta sisältää palvelumaksun.

Lehdistökuvat: https://www.flowfestival.com/media/

Lisätiedot:

Flow Festival, Head of Sales and Marketing
Vilja Grotenfelt / vilja@flowfestival.com /

Florence + The Machine

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Flow Festival

Halsey, Janelle Monáe, AURORA, Vince Staples ja monia muita lisätty Flow Festivalin ohjelmaan23.4.2024 11:00:00 EEST | Tiedote

Flow Festivalin ohjelma on täydentynyt uusilla huippuesiintyjillä. Festivaalilla nähdään muun muassa maailman kuunnelluimpiin artisteihin lukeutuva Halsey, visionäärinen soul- ja R&B-taiteilija Janelle Monáe, omintakeinen norjalainen pop-tähti AURORA, monitahoinen rap-artisti Vince Staples sekä joukko kotimaisia tähtiä. Denzel Curry puolestaan peruu tulevan Euroopan-kiertueensa ja näin ollen myös Flow-keikkansa.

Maailman parhaat DJ:t tanssittavat Flow Festivalin Heineken Backyardilla3.4.2024 11:00:10 EEST | Tiedote

Flow Festivalin vaikuttava DJ- ja klubimusiikin kokoelma täydentyy, kun festivaali julkaisee valloittavasta tunnelmastaan tutun Backyardin esiintyjät. Tänä vuonna venue toteutetaan yhdessä festivaalin pääyhteistyökumppani Heinekenin kanssa. Flow Festivalin vehreä takapiha tarjoaa moninaisen kokoelman mukaansatempaavaa musiikkia, kun lavalle astuvat muun muassa Body & Soul: Danny Krivit, Joe Clausell & François K, Blck Mamba, livwutang, Nala Brown, Desiree, Bayetë, Esa b2b Suze Ijó, Norsicaa ja monia muita.

Flow Festivalin Balloon 360° -lavan ohjelma on julki27.3.2024 11:12:12 EET | Tiedote

Balloon 360° -lava on Flow Festivalin ainutlaatuinen maamerkki, joka on tunnettu musiikillisesti monipuolisesta ja kansainvälisestä ohjelmastaan. Tänä vuonna lumoavalla Balloonilla nähdään ajankohtainen joukko kiinnostavia musiikintekijöitä ympäri maailman, kun lavalla kuullaan musiikkia muun muassa Brasiliasta, Pakistanista, Indonesiasta, Palestiinasta ja Kongon demokraattisesta tasavallasta. Balloonilla esiintyvät brasilialaisen musiikin elävä legenda Marcos Valle, Grammy-palkittu pakistanilainen laulaja ja säveltäjä Arooj Aftab, vaihtoehtoisen soulin ja R&B:n kiinnostavin tähti serpentwithfeet, palestiinalainen elektronista musiikkia ja Lähi-idän perinteistä dabkea yhdistelevän shamstep-genren sanansaattaja 47SOUL, tämän hetken kuumin soul-yhtye Thee Sacred Souls ja monet muut.

Flow Festival julkistaa uusia esiintyjiä ja festivaalin päiväkohtaisen ohjelman7.2.2024 11:00:00 EET | Tiedote

Flow’n 20-vuotisjuhlan ohjelmisto on saanut täydennystä, kun elokuussa Suvilahteen saapuvat vastikään Lontoon O2-areenan hetkessä loppuunmyynyt R&B:n uusin supertähti RAYE, punk-rockin instituutio IDLES, vaihtoehtomusiikin ikoni Blonde Redhead sekä lukuisat muut kansainväliset ja kotimaiset huippunimet. Lisäksi festivaali vapauttaa myyntiin kaikki lipputyypit ja julkistaa päiväkohtaisen ohjelman.