Foodora lanseeraa uuden palvelun - aloittaa saman päivän päivittäistavarakaupan kuljetukset Keravalla

Foodora toi Suomen-markkinoille Foodora Market -päivittäistavarakauppaketjun joulukuussa 2020. Muutamassa vuodessa Foodora Market on laajentunut toimintaansa ympäri Suomen ja tavoittaa tällä hetkellä yli kaksi miljoonaa suomalaista. Nyt Foodora Market lanseeraa uuden konseptin ja aloittaa saman päivän kuljetukset Keravalla. Foodora Market toimittaa tilaukset aamuisin ja iltaisin parin tunnin sisällä tilauksesta ja keskipäivällä hiljaisempaan aikaan kolmen, neljän tunnin päästä tilauksesta.

“Palvelumme ydin on kaikkien tarvittavien ostosten nopea toimitus asiakkaan kotiovelle. Aloitimme Suomen suurimmissa kaupungeissa, mutta nyt laajennamme Keravalle, jossa näemme paljon potentiaalia. Uskomme, että palvelumme helpottaa keravalaisten arkipäivää, kertoo Foodora Marketista vastaava liiketoimintajohtaja Anni Ahnger.

Foodora Marketin valikoima sisältää ruokatarvikkeiden lisäksi myös kattavan valikoiman muita tuotteita, joita kodissa tarvitaan. Marketista voi tilata muun muassa siivoustarvikkeita, hygieniatuotteita ja kodin muita tavaroita.

Kerava on ensimmäinen paikkakunta, jossa Foodora Market testaa saman päivän kuljetuksia päivittäistavarakaupan ostoksille. Pilottivaihe kestää noin kuukauden. Kokeilun aikana Foodora Market on auki torstaista lauantaihin 9-18 välisenä aikana. Foodoran toimitusalue on Keravalla on laaja; se ulottuu Kytömaalta Vantaalle Korsoon, sekä Tuusulan Lahelasta Sipoon Talmaan. Jos pilotin tulokset ovat positiviiset, on kokeilu tarkoitus vakinaistaa ja tuoda myös muihin kehyskuntiin, kuten Tuusulaan ja Järvenpäähän.

Foodora Market tarjoaa maksuttoman kuljetuksen suoraan ovelle yli 60 euron tilauksissa. Kuljetusmaksu on 3,90 euroa 30-60 euron hintaisille tilauksille, ja pilotointivaiheessa 30 euroa on tilausten minimiarvo.

“Pystymme tarjoamaan nopean toimituksen vain kolmasosalla kilpailijamme toimitusmaksusta, ja maksuttoman kuljetuksen yli 60 hintaisille tilauksille. Haluamme palvella kuluttajaa tässä vaikeassa tilanteessa, jossa kukkaron nyörit ovat tiukemmalla, ja moni pohtii, mistä voi säästää.  Vaikka olemmekin huomanneet että erilaiset toimijat ovat aktivoituneet kotiinkuljetuksissa myös kehyskuntien suhteen, kukaan muu ei pysty tarjoamaan kuljetusta yhtä nopeasti ja halvalla kuin me”, Anni Ahnger kertoo.

Pasilankatu 10

Foodora on Pohjoismaiden suurin ruoan- ja päivittäistavarakaupan alustatalousyritys. Se on osa saksalaista Delivery Hero -yritystä, joka on alansa johtavia yrityksiä maailmassa. Suomessa yli 100 paikkakunnalla toimiva Foodora on aloittanut toimintansa vuonna 2007, ja nykyään Foodoran toimistolla työskentelee noin 200 ihmistä. Foodora toimittaa ravintolaruokaa, päivittäistavaroita ja paljon muuta suoraan ovelle alle puolessa tunnissa. Foodora tekee elämästä lempeämpää ja antaa siten mahdollisuuden keskittyä elämän tärkeisiin asioihin. Onneksi on Foodora, oikotie hyvään elämään.