Först i Egentliga Finland: Tre av de hetaste modemärkena öppnar butiker i Mylly – ”Mylly lockar butiker och kunder”

Sinsay, Cropp och House som ägs av polska LPP Group är några av de mest trendiga modemärkena just nu med kläder för såväl barn och unga som vuxna. Märkena som än så länge endast funnits i ett fåtal köpcentrum i Södra Finland kommer nu att öppna tre eleganta butiker Mylly i juni–juli.
– Det har varit en självklarhet för oss att öppna butiker i Åboregionen. Mylly har många fördelar: det är ett attraktivt och mångsidigt köpcentrum med ett växande kundflöde som når ut till ett stort antal besökare i de närmaste kommunerna. Vi tror att våra butiker kommer att bli ett uppskattat tillägg till Myllys utbud, säger Seija Leppihalme, Operational Manager på LPP Finland.
– Butikerna som öppnas i Mylly blir de första i Åboregionen för LPP Group. Vi är mycket glada över att de långa hyresförhandlingarna slutfördes med gott resultat och att LPP valde att börja sin expansion hos oss. Det bevisar att vi är det köpcentrum som de stora varumärkena vill komma till i västra Finland, säger Myllys verkställande direktör Mari Hantula belåtet.
De senaste trenderna inom mode
Sinsays sortiment inkluderar dam-, herr- och barnkläder samt inrednings- och skönhetsprodukter. Målgruppen för House och Cropp är särskilt unga vuxna.
– Våra produkter är personliga och ligger rätt i tiden. Vi vill utmärka oss bland andra modekedjor i Finland och till exempel Cropp hämtar sin inspiration från sportens värld, graffiti och en urban stämning, berättar Leppihalme.
LPP Group som ligger bakom varumärkena är ett polskt familjeföretag som varit aktivt i Polen och internationellt i över 30 år. I Finland har LPP som mål att öka antalet butiker från nuvarande nio till tjugo före årsskiftet.
– Vår preliminära plan är att anställa ungefär 35–40 timanställda till butikerna i Mylly samt inhoppare enligt behov.
Mylly fylls av butiker
LPP Finland Oy hyr affärslokaler på 2 000 m² i Mylly, som delas upp mellan de tre varumärkena.
– I och med det här avtalet är uthyrningsgraden hela 97 procent, vilket är ett fantastiskt bevis på Myllys ökande attraktivitet. Uthyrningsaktiviteten på Mylly är hög och vi har nu möjlighet att planera vårt framtida utbud som ett hållbart köpcentrum och välja våra partner med urskillning, glädjer sig Mari Hantula.
Nyckelord
Kontakter
Seija Leppihalme, Operational Manager, LPP Finland, tfn 040 173 2012, seija.leppihalme@lpp.com
Mari HantulaVerkställande direktörAffärscentret Mylly
Tel:+358 50 441 9394mari.hantula@kauppakeskusmylly.fiBilder

Om
Mylly är världens mest mirakulösa köpcentrum i Reso. Köpcentrumet är det största i Egentliga Finland och har drygt fem miljoner besökare om året. 150 affärer och tjänsteföretag, 3 000 parkeringsplatser och en handelsyta på 91 000 m2 garanterar det största utbudet i regionen med utmärkt läge mitt i ett stort handelsområde.
Följ Kauppakeskus Mylly Oy
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Kauppakeskus Mylly Oy
Nytt restaurangutbud med etniska kryddor och en inhemsk klassiker – Köpcentrum Myllys användningsgrad över 100 % under jul23.10.2025 08:53:54 EEST | Pressmeddelande
Köpcentrum Myllys mat- och dryckutbud utvidgas när Moi ! Poke, känd för sina poke bowls, öppnar en ny restaurang vid Myllytorget under slutet av året – dessutom kommer en Moi ! Aasia-matbutik intill Finnkino. I början av nästa år kommer även Fazer Café Mylly att öppna vid Finnkino. Tack vare de nya butikerna och julens pop up-butiker överskrids köpcentrumets användningsgrad 100 procent.
Uutta ravintolatarjontaa etnisillä mausteilla ja kotimaisella klassikolla – Kauppakeskus Myllyn käyttöaste jouluna yli 100 %23.10.2025 08:53:54 EEST | Tiedote
Kauppakeskus Myllyn ruoka- ja juomatarjonta laajenee, kun loppuvuoden aikana poke bowl -annoksista tunnettu Moi ! Poke avaa uuden ravintolan Myllyntorin laidalle, ja Finnkinon naapuriin tulee Moi ! Aasia -ruokakauppa. Ensi vuoden alussa Finnkinon päätyyn avautuu myös Fazer Café Mylly. Uusien myymälöiden ja joulun pop up -liikkeiden ansiosta kauppakeskuksen käyttöaste ylittää joulun aikaan 100 prosenttia.
Mikko Uski Kauppakeskus Myllyn kiinteistöpäälliköksi – 91 000 neliön kiinteistö on tärkeä osa Myllyn brändiä2.10.2025 11:09:46 EEST | Tiedote
Mikko Uski on aloittanut Kauppakeskus Myllyn kiinteistöpäällikkönä 1. syyskuuta. Hän vastaa Myllyn noin 91 000 neliön kiinteistön kehittämisestä, huollon ja ylläpidon johtamisesta sekä palveluntuottajaverkoston hallinnasta. Mikko Uski on aikaisemmin työskennellyt muun muassa Salon IoT Campuksen yrityspuistossa ja Turun Teknologiakiinteistöissä.
Rekryteringsnyheter: Köpcentrum Myllys lurviga nya varumärkesambassadör har börjat sitt jobb – tar sina första steg ut i offentligheten som en del av Masked Singer-teamet redan denna lördag3.9.2025 09:00:00 EEST | Pressmeddelande
Köpcentrum Mylly har anlitat en ny varumärkesambassadör, Myllykkä, som ansvarar för att överraska köpcentrumets besökare och hyresgäster med sina vidunderliga upptåg.
Rekrytointiuutisia: Kauppakeskus Myllyn karvainen brändilähettiläs aloitti työnsä – Ensiaskeleet julkisuudessa osana Masked Singer -tiimiä jo lauantaina3.9.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
Kauppakeskus Mylly on palkannut uuden brändilähettilään, Myllykän, jonka vastuulla on kauppakeskuksen kävijöiden ja vuokralaisten yllättäminen ihmeellisillä tempauksilla.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum
